Creatorii de imagine

Creatorii de imagine






In aprilie 2007, sub semnatura Adrianei Saftoiu a aparut la Editura Trei “Vocile Puterii“, o carte de interviuri cu cei 16 fosti purtatori de cuvant ai puterii din Romania ultimilor 17 ani: “S-au scris carti despre relatia cu presa, despre relatiile publice, despre cum si ce trebuie sa faca un purtator de cuvant, cum trebuie sa functioneze un departament de specialitate.



Se gasesc manuale care ofera in detaliu sfaturi pentru o persoana care se gandeste sa inceapa o cariera in domeniu. Dupa cum se stie insa, practica este cea care ne omoara…” (Adriana Saftoiu)





In afaceri

Majoritatea companiilor din Romania au un departament care se ocupa de imaginea proprie sau apeleaza la o agentie de PR pentru asta. Un studiu realizat la inceputul anului de Clubul Companiilor de Relatii Publice cu Daedalus Consulting anunta ca interesul companiilor romanesti pentru domeniul Relatiilor Publice a crescut foarte mult.



Dintre cele 200 de companii si institutii care au luat parte la studiu, 92,4% au declarat ca folosesc tehnicile de PR fie in mixul de marketing, pentru promovarea marcilor si in comunicarea corporativa, fie singular, doar intr-una din cele doua directii. Agentiile de PR s-au inmultit, la fel si numarul de angajati in slujba unei imagini, iar pe margine au crescut randurile celor care vor sa intre in acest domeniu, visand la un job creativ, variat, decent remunerat si provocator.


In politica

Moda consilierilor de campanie a ajuns si in Romania. Ce-i drept, inca din 1996, cand unul dintre partide a apelat la specialistii americani care l-au ajutat pe Eltin sa ajunga presedinte. Dar creatorii de imagine nu sunt necesari doar in timpul alegerilor. Ei sunt indispensabili comunicarii cu lumea si fiecare partid sau institutie publica are un birou de PR sau Relatii cu presa.



Orice facultate e buna

In principiu, cei care doresc sa lucreze la imaginea unei companii ar trebui sa aiba studii universitare si/sau postuniversitare in comunicare (Universitatea din Bucuresti, SNSPA). Cei care vor sa lucreze la imaginea unui produs sau brand ar trebui sa stie marketing si sa urmeze o facultate economica (ASE). Cum insa cele doua domenii se intrepatrund ca activitati si sfere de influenta, si obiectele de studiu se pot interschimba si combina multidisciplinar.



Se poate ca diferenta dintre cunostintele obtinute la o facultate economica si una umanista sa creeze obstacole in combinarea celor doua abilitati. Dar oamenii de PR au gasit o modalitate de a le depasi rapid, cu ajutorul cursurilor “on the job”. Companiile multinationale practica un sistem eficient de traininguri, care asigura obtinerea competentelor dorite de fiecare post.



Creatorii de imagine mai pot fi absolventi de litere, management, administratie publica, limbi straine, scenografie, regie, arhitectura, jurnalism sau design vestimentar. De fapt, orice facultate e buna, mai ales atunci cand e insotita de cursuri postuniversitare specifice si mult entuziasm.


Text: Mihaela Doina Radulescu; Foto: Cornel Lazia, pentru revista ELLE

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3 4

Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Cariera