Creatorii de imagine

Creatorii de imagine



PR-ul pentru o persoana e bonus

Pe langa comunicarea de corporate si marketing – PR, campanii de brand, promotii etc., job-ul meu cuprindea si responsabilitatea aparitiilor publice sau in media ale reprezentantilor companiei: directorul general, de marketing sau brand managerul. Eu le scriam discursul, apoi aveam o repetitie programata cu o saptamana sau cateva zile inainte, in care discutam cu fiecare despre mesajele concrete pe care urmau sa le transmita. Ca departament de comunicare, voiam sa-mi promovez oamenii.”



De unde stia Adriana cum sa faca toate acestea? “De la colegii mei din alte tari si din cartile de protocol diplomatic francez sau anglo-saxon“, la care a avut acces in timpul studiilor de master. Secretul succesului ei? “Disciplina. Sa nu te pierzi cu firea si sa reusesti sa comunici bine cu toata lumea, cu toate departamentele. E foarte important sa stii sa comunici cu oamenii de la orice nivel, sa vorbesti la fel de echilibrat si integru cu portarul sau cu presedintele tarii. Pentru mine acest lucru a fost un punct cheie.”


O intreb care dintre imagini se construieste mai greu si primesc un raspuns categoric: cea a unei persoane publice. “O corporatie are foarte bine definite strategia, directia, are o istorie in spate, are oameni care au facut inaintea ta acest job. In plus, ai colegi in alte 200 de tari, pe care poti sa-i intrebi despre asta la orice ora din zi si noapte (data fiind diferenta de fus orar). In cazul unei persoane, e mult mai dificil. Pentru ca omul are aspiratii proprii, dorinte proprii, pareri peste care eu nu pot sa trec. Trebuie sa fiu mult mai atenta si mai diplomata.


Daca e vorba sa te ocupi de cineva – un om de afaceri – e foarte important sa-ti adaptezi stilul ca om de PR in functie de personalitatea acestuia. Am lucrat cu oameni care debordau de energie si carora nu trebuia sa le spun decat trei lucruri: cum arati, ce mesaj ai, cum il transmiti. Dar erau si unii mai timizi, cu care m-am inteles la fel de bine.” Dintre comunicare si marketing, ii place mai mult comunicarea.



Dar la Class Mob le poate combina pe amandoua, fapt care a avut o mare importanta in alegerea ei. “Faptul ca fac cumva si PR pentru o persoana, e un bonus. Adica o placere”, spune Adriana referindu-se la imaginea Cameliei Sucu, directorul general al Class Mob.


Persoana si compania sau brandul trebuie sa comunice aceleasi valori, iar in cazul Cameliei, lucrul acesta e foarte simplu.” Celor care vor sa ii urmeze exemplul in cariera, Adriana le recomanda sa fie ambitiosi, sa aiba o mare incredere in ei si putere de munca. “Daca nu perseverezi in ceea ce vrei sa faci si ce iti place, nu reusesti. Trebuie sa fii acolo unde iti bate inima. Si acolo unde te simti ca pestele in apa si unde ai luminite in ochi. Poate ca de-asta am venit la Class, sa-mi reapara lumina din ochi! – rade ea – cineva mi-a spus ca palise…” Acum stralucirea i-a revenit.



Adriana Tabac este absolventa a Facultatii de Litere la Universitatea Chisinau si are un master in comunicare la Bucuresti (SNSPA). Are 37 de ani si o fetita de trei ani si jumatate, pe care o considera (“fara gluma!”, rade ea) cea mai mare realizare…


Adriana Tabac se ocupa de imagine din 1995, cand s-a angajat la o firma de PR (Image Promotion) si pana astazi, cand e marketing si PR manager la Class Mob. Intre timp, a lucrat zece ani la Coca-Cola, ca external affairs specialist, PR manager si brand manager.



Are un CV impresionant si o experienta pe masura, insotita de traininguri si premii in comunicare si marketing. A contribuit la lansarea unor marci de renume, a condus campanii de promovare a unor brand-uri si produse, multiple programe de PR, a fost omul cheie in relatia companiei cu presa.



Dar nu despre imaginea unei companii sau produs vreau sa vorbesc cu ea, ci despre lucrul la imaginea oamenilor…

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3 4

Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Cariera