Ce a scris o elevă de liceu la simularea examenului de Bacalaureat? În șase pagini a rezumat toate nemulțumirile elevilor: “Acest sistem de învățământ ne vede ca pe niște…”

Ce a scris o elevă de liceu la simularea examenului de Bacalaureat

Elevii de clasa a XI-a și a XII-a au susținut în luna martie simularea examenului de Bacalaureat 2019. În momentul în care au corectat lucrările, profesorii au constatat că pe lângă elevii care au încercat să rezolve subiectele au existat și lucrări în care aceștia și-au exprimat nemulțumirile referitoare la sistemul de învățământ. 

O mulțime de elevi s-au alăturat protestului “foaia goală”. Mai exact, elevii au decis să noteze pe foaia de examen toate numulțumirile lor, sperând că în acest mod mesajele lor vor ajunge mult mai repede la cei care pot schimba lucruri în domeniul educației.

Ce a scris o elevă de liceu la simularea examenului de Bacalaureat?

Lucrarea unei eleve de clasa a XI-a a devenit virală în mediul online. În șase pagini, adolescenta a rezumat toate nemulțumirile elevilor, precizând că scopul acestui protest nu este acela de a scăpa de simulări, ci de a transmite un mesaj către autorități. Lucrarea integrală a elevei a fost postată pe facebook chiar de mama ei: “O lecție de viață pe care am învățat-o de la fiica mea de 17 ani. Mi-aș dori să ajungă și la cei cărora le este adresată de fapt”, a fost mesajul femeii.

“Stimați profesori, probabil ați înțeles că aceasta nu este o lucrare ca toate celelalte și că am ales să mă alătur protestului Consiliului Național al Elevilor, în loc să rezolv subiectul. Ceva îmi spune că această lucrare nu va fi citită până la capăt, însă sper să greșesc și sper ca cine o va citi să înțeleagă că acest protest nu este împotriva simulărilor sau a profesorilor sau a școlii, ci împotriva acestui sistem de învățământ care ne vede pe noi, elevii, doar ca pe niște numere în statisticile celor de sus.” Așa își începe eleva lucrarea pentru care a fost notată cu nota 1, chiar dacă la finalul acesteia profesorul a apreciat felul în care adolescenta și-a argumentat punctul de vedere.

“De ce vrem să schimbăm sistemul de învăţământ şi am ales să protestăm astfel? Deoarece educaţia de azi îl formează pe omul de mâine, om pe care noi îl numim viitorul ţării. Cât despre forma de protest, exact aşa cum părinţii noştri ies în stradă pentru abrogarea ordonanţelor de urgenţă, exact aşa şi noi am căutat o modalitate de a ne face auziţi, pentru că ştim că acum argumentul oamenilor mari este că suntem minori şi că nu putem decide singuri, dar peste câteva luni sau un an, când terminăm clasa a XII-a, se presupune că suntem şi noi adulţi şi putem lua decizii şi fără ajutorul lor. Ei bine, eu am decis. Am decis că nu mai vreau să se mai facă modificări în timpul anului școlar și să mă afecteze, am decis că vreau ca școala să îmi dezvolte mai mult decât competitivitatea, am decis să protestez pentru că fiecare om contează și am decis că țara asta poate avea un viitor mai bun dacă luptăm pentru asta”, acesta este doar un fragment din lucrarea elevei.


Deși lucrarea este scrisă corect, profesorul care a corectat-o a considerat că eleva a făcut o greșeală atunci când a folosit în text formularea “propriii lor colegi”, menționând că nu era nevoie de al treilea i, cu toate că acest lucru este corect din punct de vedere gramatical.

Foto: shutterstock.com, facebook

Citește și:

Schimbări în Educație! Clasa pregătitoare devine Clasa I

Cum ajuți copilul să fie mai isteț

Un învățător a corectat greșit o lucrare la limba română: Ce să-i răspund, domnule?'

 

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Psychologies
Mai multe din Educatie