Campania „Sansa la viata, sansa la noi amintiri” si-a atins obiectivele
A treia editie a campaniei „Sansa la viata, sansa la noi amintiri' si-a indeplinit obiectivul: 14 echipamente de ultima generatie pentru copiii prematuri au fost donate catre 11 maternitati din Romania. Echipamentele, care nu existau in maternitatile din Romania inainte de inceperea campaniei, permit ventilarea cu frecventa inalta a prematurilor ce dezvolta complicatii pulmonare, crescand rata de supravietuire a acestora.
„Sansa la viata, sansa la noi amintiri' s-a derulat in perioada 1 septembrie – 30 noiembrie 2010. Campania a avut ca obiectiv cresterea numarului de copii prematuri salvati si a avut doua componente: o componenta educationala – informarea publicului in privinta prevenirii nasterilor premature si a modalitatilor de ingrijire adecvata a prematurilor – si o componenta investitionala – echiparea cu
14 sisteme de ventilatie cu frecventa inalta oscilatorie a 11 maternitati.
Site-ul www.sansalaviata.ro a fost platforma de comunicare a campaniei si a oferit informatii despre nasterile premature si posibilitatile de prevenire a acestora, despre complicatiile pe care le pot dezvolta copiii nascuti prematur, precum si sfaturi pentru ingrijirea acestor copii. Cele 11 maternitati incluse in program trateaza un numar mare de copii prematuri si acopera intregul teritoriu al Romaniei: Bucuresti (Cantacuzino, Giulesti, Municipal, Polizu – 2 echipamente), Cluj (Clinicile de Obstetrica si Ginecologie 1 si 2), Iasi – 2 echipamente, Oradea, Sibiu, Timisoara si Targu-Mures.
„Campania „Sansa la viata, sansa la noi amintiri' isi propune, in fiecare an, sa asigure un start sanatos in viata copiilor cu probleme. Ne bucuram ca, inca din timpul campaniei, unele centre au salvat deja 7 copii si suntem increzatori ca pe parcursul urmatoarelor luni aparatele donate isi vor dovedi utilitatea pentru toate sectiile de neonatologie beneficiare. Valoarea celor 14 echipamente este de 1.300.000 de lei.
Realizarea acestei donatii nu ar fi putut fi posibila fara sprijinul numerosilor parteneri implicati in campanie, carora vrem sa le multumim: consumatorii care ne-au acordat increderea lor, specialistii neonatologi, lanturile de magazine, personalitatile publice si mass-media care au facut cunoscuta aceasta cauza', a declarat Olivia Ciubotariu, Specialist Relatii Externe la Procter&Gamble.
In Romania, in fiecare an, se inregistreaza peste 20.000 de copii nascuti prematur si nou-nascuti cu greutate mica la nastere. Prematuritatea si complicatiile sale sunt responsabile de mai mult de jumatate din decesele neonatale, reprezentand una din principalele cauze de mortalitate neonatala din tara noastra. Cea mai frecventa cauza de mortalitate determinata de prematuritate este sindromul de detresa respiratorie (RDS). Acesta impune folosirea unui sistem de ventilatie artificiala. Unul dintre cele mai avansate sisteme de ventilare este cel de inalta frecventa care ajuta copiii nascuti prematur sa supravietuiasca si, in plus, reduce apartia handicapurilor psiho-motorii asociate cu prematuritatea.
Ventilatia cu frecventa inalta foloseste frecvente respiratorii care depasesc frecventa respiratorie normala si se adreseaza in special prematurilor nascuti inainte de 32 de saptamani. In 2009, in Romania s-au inregistrat 2.576 de copii care au avut la nastere o varsta de gestatie mai mica de 32 de saptamani (1% din totalul nou-nascutilor vii). Ventilatia de inalta frecventa ajuta la reducerea complicatiilor si creste rata de supravietuire. In acest moment, nici o maternitate din tara nu are in dotare un astfel de echipament.
„Donatia acestor 14 ventilatoare de inalta frecventa este foarte importanta pentru copiii prematuri ingrijiti in cele 11 centre. Maternitatile care au primit aceste ventilatoare acorda asistenta medicala copiilor cu varstele cele mai mici de gestatie, care sunt o necunoscuta pe plan mondial din punct de vedere al adaptarii la viata extra uterina, cea mai mare problema pe care o au fiind cea respiratorie. Aparatele functioneaza si au rolul de a salva, in principal, vietile copiilor cu detresa respiratorie, dar si ale altor copii ce dezvolta complicatii.
Asociatia de Neonatologie din Romania a elaborat un portocol comun care va fi aplicat in toate maternitatile care au beneficiat de aceste echipamente performante, pentru a urmari evolutia copiilor. Se vor monitoriza o serie de parametri comuni, care vor fi interpretati peste 6 luni. Ne asteptam la un impact pozitiv ca urmare a utilizarii acestor aparate. Pentru neonatologia din Romania ele reprezinta un pas inainte catre standardele de echipare din Occident, unde ventilatia cu frecventa inalta a inceput sa fie folosita inca de la mijlocul anilor 90, a spus Prof. Univ. Dr. Silivia Stoicescu, Presedintele Asociatiei de Neonatologie din Romania.
Despre campania „Sansa la viata, sansa la noi amintiri'
Editia din 2008 a campaniei „Sansa la viata, sansa la noi amintiri' a contribuit la dotarea celui de-al doilea bloc operator la Institutul de Boli Cardiovasculare si Transplant din Targu-Mures (IBCvT) si la specializarea in cardiologie interventionala, in Elvetia, a unui medic de la IBCvT. Valoarea totala a fondurilor donate in cadrul campaniei a depasit 1,2 milioane de lei.
Editia din 2009 a urmarit sprijinirea infiintarii celei de-a doua sectii de chirurgie cardio-vasculara pediatrica din tara, in cadrul Spitalului de Urgenta pentru Copii „Marie S. Curie' din Bucuresti. Valoarea donatiei in cadrul campaniei a fost de 1,2 milioane de RON, suma folosita pentru achizitionarea de echipamente de chirurgie cardio-vasculara si anestezie-terapie intensiva.
Produsele Procter&Gamble participante la editia din 2010 a campaniei sunt: Ariel, Bonux, Tide, Lenor, Mr Proper, Fairy, Wash&Go, Head&Shoulders, Pantene, Pampers, Always si Blend-a-Med. Toate produsele participante vor fi marcate corespunzator in magazine cu insemnele campaniei. Parte din incasarile obtinute prin vanzarea acestor marci in perioada campaniei vor fi alocate achizitionarii de sisteme de ventilatie cu frecventa inalta oscilatorie.
Despre Procter&Gamble
Procter&Gamble se implica activ in viata comunitatilor din Romania, prin intermediul investitiilor economice in fabricile din Timisoara si Urlati, precum si de la Centrul Regional de Servicii de la Bucuresti. P&G s-a implicat in programele social-educationale: „Invata sa schimbi lumea!', „Raising stars', programe educative pentru maternitati si scoli si a facut donatii pentru diferite cauze sociale.
Prezent pe piata romaneasca de peste 15 ani, P&G ofera consumatorilor romani produse de calitate destinate sa le imbunatateasca viata in fiecare zi. Produsele P&G sunt prezente in viata consumatorilor din intreaga lume, fiind folosite zilnic de patru miliarde de ori. Compania detine unul dintre cele mai puternice portofolii de marci, ce au castigat increderea consumatorilor, cum ar fi: Pampers®, Tide®, Ariel®, Always®, Whisper®, Pantene®, Mach3®, Bounty®, Dawn®, Gain®, Pringles®, Charmin®, Downy®, Lenor®, Iams®, Crest®, Oral-B®, Duracell®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella®, Gillette®, Braun® si Fusion®. P&G are mai mult de 127.000 de angajati, care lucreaza in peste 80 de tari.