Anca Iubu: „Nu cred în mitul femeii perfecte și nici în schimbări majore de stil”

anca iubu

Anca Iubu are 36 de ani, e mama unei fetițe și de aproape 10 ani lucrează în industria frumuseții. Am provocat-o să treacă de cealaltă parte a baricadei, pentru o transformare de stil.

Și tu poți fi pe copertă – e valabil și pentru tine! Cum e să fii aleasă?

Alegerea ca protagonistă pentru copertă a fost surprinzătoare, emoţionantă şi onorantă. Ştiu că politica Avantaje presupune alegerea unor cititoare „obişnuite” pentru copertă, însă poveştile lor sunt inspiraţionale şi motivaţionale. Cu atât mai mult mă bucură şi mă onorează această invitaţie.

Pentru cineva care lucrează în industria frumuseții, cum e să fii de cealaltă parte a baricadei – adică să te lași înfrumusețată?

Sunt 10 ani de când lucrez în retailul de frumuseţe şi în această perioadă am organizat în mod constant momente de înfrumuseţare, educare şi răsfăţ sau chiar adevărate sesiuni de make-over pentru clientele Douglas. De fiecare dată mă minunam alături de întreaga echipă de efectele acestor sesiuni asupra participantelor şi aici mă refer la mai mult decât o simplă schimbare de look.

Mă bucur enorm că aţi reuşit să mă scoateţi din inerţia de a fi mereu blocată în spatele „panoului de comandă”, aşa că am savurat fiecare clipă din această experienţă. Poate chiar îmi vin câteva idei.

Ce înseamnă pentru tine o schimbare de stil? Ce îți doreşti de la ea?

Nu cred în schimbări majore de stil. Stilul este o chestiune care emană din interior şi se construieşte treptat pentru a fi autentic. Ai nevoie de informare, de educare, de experimentare şi de mult discernământ.

Cred însă într-o evoluţie a acestuia şi cred foarte mult în sfatul specialistului. Un stilist cu experienţă şi cu educaţie te studiază şi, da, îţi poate deschide ochii spre direcţii care te avantajează şi pe care poate le-ai fi descoperit mai greu de una singură. Ce mi-aş dori de la o schimbare de stil? Prospețime și autenticitate, dar în final trebuie să rămân tot eu.

Povestește-ne despre traseul tău profesional în industria de frumusețe.

A început cu multa fizică şi matematică și o orientare bruscă spre studii economice. Nu este o glumă, mi-a format un mod de gândire care nu poate fi ignorat în această evoluție. Primul contact profesional s-a produs în timpul facultății, prin câteva joburi part-time. Ulterior finalizării studiilor, am schimbat puţin domeniul, în această perioadă având însă în mod constant o nostalgie discretă pentru industria frumuseţii.

Odată ce ai lucrat în acest domeniu şi mai ales ai avut contact cu clientul final, este foarte greu să te mai desprinzi cu adevărat. Privind retroactiv, mă bucur că am avut ocazia să lucrez în alte industrii, chiar diverse, și mi-am construit un background în achiziții și marketing, pentru că în momentul în care am revenit în industria frumuseții, în cadrul unei echipe foarte mici, am început un proces lung și laborios de a da un suflu nou pieței, având o altă viziune, orientată puternic spre client şi nealterată de modul în care se făceau lucrurile până la vremea respectivă.

Cred că nimic nu este mai periculos decât o abordare de tipul „dar aşa am făcut până acum”, atât din punct de vedere profesional, cât şi din punct de vedere personal, aş îndrăzni să spun. Nu a fost deloc uşor, dar oare ce schimbare nu întâmpină rezistenţă, chiar şi atunci când este spre bine?

Dincolo de o anumită ciclicitate a lucrurilor, e un domeniu cu o dinamică extraordinară din toate punctele de vedere. Nu mă refer doar la inovația continuă a produselor şi la reîmprospătarea portofoliului, chestiuni de care colegele mele de la departamentul comercial se ocupă în permanenţă prin studierea tendinţelor, prin contactarea de noi furnizori, negocieri şi analize complexe.

Uneori, suntem surprinşi noi intern de cât de multe noutăţi avem. Mă refer la o dinamică generală a pieţei, la consumatori, la modul de prezentare, la evoluţia serviciilor, la noi metode de comunicare şi targetare, la dinamica programului de fidelitate şi la comerţul online, unde viteza de reacţie trebuie să fie exponenţială.

După un parcurs îndelungat legat destul de strict de trade marketing, locul în care am considerat că trebuie construite şi consolidate bazele iniţial, am optat pentru o dezvoltare la alt nivel a experienţei mele în PR şi comunicare şi mă bucur de fiecare clipă, deoarece am posibilitatea să fiu conectată la această dinamică pe toate nivelurile sale.

Citește continuarea în pagina următoare

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Loading...
Recomandari
Libertatea
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Povesti adevarate