Alimentația copilului stresat de examene! Sfaturi prețioase de la un medic specialist

Ne aflăm într-o perioadă foarte agitată și tensionată pentru mulți elevi, pentru că în această lună au loc examenele de la Evaluarea Națională, dar și cele de la Bacalaureat 2017. Este foarte important felul în care elevii gestionează stresul în această perioadă, iar un factor care îi poate influența negativ sau pozitiv în această privință este alimentația.

Medicul Bălănică le dă câteva sfaturi prețioase elevilor care se pregătesc pentru examene în această lună.

De cele mai multe ori volumul mare de informaţii dinainte unui examen ne solicită intens. Stresul şi oboseală se combină cu dorinţa şi presiunea de a reuşi, de a trece examenul respectiv. Copiii sunt cu atât mai expuşi, iar rezultatul depinde de managementul momentului dinaintea şi din timpul examenului. Alimentaţia joacă în rol important, creierul funcţionând cu glucoză. Această nu înseamnă că în perioada examenelor consumăm în exces carbohidraţi rafinaţi, cum at fi dulciurile rafinate (bomboane, prăjituri, ciocolată, etc)

Pregătirea nutritională pentru examen începe cu mult înaintea acestuia. Alimentaţia sănătoasă nu trebuie să fie declarativă şi nici în salturi, ci trebuie să reprezinte un mod de viaţă.

Dar, ce trebuie şi ce nu trebuie să consume copiii implicate în examene?

Ce trebuie să mănânce:

  • Cerealele integrale, asociate cu în lapte fermentat (iaurt, chefir, etc) cu o cantitate medie de grăsimi, adică în jurul a 5%, reprezintă în mic dejun, sau o gustare optimă datorită conţinutului în carbohidraţi necesar performanţei creierului
  • Fructele cu o cantitate mare de fibre, antioxidanţi şi mai mică de zahăr: kiwi, ananas, fructe de pădure, căpşuni şi mere verzi. Ele reprezintă o gustare potrivită
  • Prânzul poate fi o supă de rădăcinoase cu carne de curcan şi puţin orez, sau peste alb sau roşu cu legume de culoare verde şi pâine integral prăjită.
  • Apă plata în cantitate optimă (omul îşi ia cantitatea de apă în special din ceea ce mănâncă şi apoi din ceea ce bea), recomand o cantitate de aproximativ 2 litri/zi
  • Masă de seară trebuie să conţină proteine uşoare cum at fi peştele alb sau brânză degresată, însoţite de legume de culoare verde, pentru o digestive uşoară şi în somn odihnitor
  • Înainte de examen este bine să consumăm lichide călduţe, cum ar fi ceaiurile din plante, dar nu ceai verde sau negru

Cum trebuie să te comporţi înainte de examen:

  • Odihneşte-te, fă pause la fiecare oră pentru a da creierului şansa de a se odihni şi a memora mai bine
  • Fă exerciţii fizice de câteva ori/zi în pauzele de învăţat
  • Învaţă într-o camera luminoasă şi bine aerisită
  • Plimbă-te în aer liber

Ce nu trebuie să mănânc/să fac

  • Nu este bine să consumăm alimente care apparent stimulează rezistenţă şi timpul de învăţare, cum at fi ciocolată, cola, uneori cafea
  • Nu este bine să consumăm alimente semipreparate sau conservate cum at fi chipsurile sau conservele
  • Nu este bine să consumăm foarte condimentat, sărat şi piperat
  • Nu este bine să intama fără pause, nu vom fi mai eficienţi
  • Învăţarea trebuie să se facă prin asocieri, nu prin memorare

Reuşită unui examen depinde de în întreg context: pregătire, odihnă, pause, învăţare, mindset, nutritive şi mişcare. Reuşită porneşte din momentul în care ne vom compară numai cu noi. Fiţi mâine mai buni decât astăzi!

Bafta la examen!

Foto: shutterstock.com

Mihaela Tudor

Citește și:

Tu ce fel de succes îți dorești pentru copilul tău?

Școli de vară pentru copilul tău. Uite unde poate merge pentru a-și consolida cunoștințele

Calendar Evaluarea Națională 2017. Când încep examenele și când se afișează rezultatele

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Educatie