Povestea unei idei inedite: atelierul de scrisori

scrisori

scrisori

Într-o eră digitalizată, a trimite o scrisoare clasică, scrisă de mână pe hârtie, devine o surpriză neaşteptată fiindcă transmite emoţia unui mesaj, ascunde întotdeauna o poveste şi devine deseori gestul de început al unui dialog.

Povestea unei idei inedite care face furori şi a universului scrisorilor caligrafice, un serviciu contemporan de scris şi de livrat epistole sigilate, în plic, ca pe timpuri, începe în Bucureşti în toamna lui 2013 şi are două personaje.

În iunie 2012, Loredana Munteanu era recent absolventă de sociologie şi a unui masterat în antreprenoriat social, iar ca urmare a tezei de disertație, intitulată sugestiv „Arta nu mușcă, a înființat ONG-ul cu același nume. Nu îi era foarte clar ce avea să facă, dar știa ce nu voia să facă: să se angajeze.

Avea pe atunci o idee: concerte de muzică clasică în spații neconvenționale. Prima idee: un festival de muzică clasică la Metrou. La scurt timp o cunoaște pe Cristina Dobrescu, contabilă la acea vreme, care îi mărturisește că după câțiva ani de cifre, i-ar plăcea o schimbare şi, mizând pe intuiție, Loredana îi propune să devină partenere și să schimbe nişte lucruri în domeniul cultural-artistic.

„Niciuna nu avea experiență în acest domeniu, dar a doua zi, Cristina și-a dat demisia și ne-am dedicat ideilor noastre trăsnite. Mama Cristinei a numit decizia <>, iar şeful ei de atunci a întrebat-o dacă s-a îndrăgostit, în vreme ce mama mea, care nu prea a înţeles ce făceam noi, spunea tuturor cunoştinţelor că <>.

cristina dobrescu si loredana munteanu

Ce-i drept, am fost inconştiente, dar nu aveam nimic de pierdut. Am propus proiectul celor de la Metrorex, care au acceptat şi, astfel, am putut organiza <> care a ajuns deja la a patra ediţie şi s-a dovedit un concept unic şi provocator, povesteşte Loredana.

15.000 de scrisori

Apoi a demarat proiectul de suflet al celor două tinere: „Livrez Dragoste. „Cochetam amândouă deja cu scrisul de mână şi conversaţiile prin scrisori, iar ideea a apărut firesc, pe fondul excesului de comunicare virtuală și al devalorizării lucrurilor simple.

În ciuda avertismentelor celor din jur, precum: <>, am mers înainte cu proiectul ce părea, e drept, cam trăsnit. Surpriza a fost totală.

Citește continuarea pe pagina următoare

Deşi noi l-am gândit iniţial drept un proiect special temporar, nicidecum ceea ce a devenit în prezent, în primele trei luni am livrat în jur de 3.000 de scrisori, iar până acum am depăşit 15.000, adaugă Cristina, cealaltă jumătate a ineditei afaceri, o pasionată de literatură, care iubeşte enorm florile, tangoul şi caligrafia în stil romantic.

După mica demonstraţie de succes de la început, cele două au pornit la treabă serios.

Arta nu muşcă şi scrisorile spun poveşti

scrisoare

Au urmat şase luni de studii de caligrafie şi tehnică, au construit un site şi o nouă strategie, au perfectat modul de prezentare şi au adăugat noi genuri de mesaje, au adăugat şi serviciul de creație mesaje personalizate, pentru expeditorii care nu reuşesc să găsească vorbele potrivite, domeniu de care se ocupă Lore, dar şi o secțiune de cadouri transmise: flori, dulciuri, accesorii, creând pas cu pas nevoia de a comunica onest, personal și offline.

„Fiindcă, explică Loredana, „în vreme ce un e-mail sau un mesaj virtual pot fi șterse, o scrisoare devine o amintire, iar gestul este mult mai apreciat, în comparație cu vremurile apuse, când era o normalitate. Sau cum ne-a întrebat cineva: <> Emoția unui mesaj. Tot ce facem este extensia personalității noastre. Este parte din noi și din ceea ce ne reprezintă.

Tocuri, peniţe, cerneluri, efecte, sigilii cu lavandă şi scrisori puse în sticle

scrisoare

„O scrisoare sau o invitaţie caligrafiată manual nu înseamnă un exces de romantism, poate fi un gest, poate fi o întrebare, o urare, o declaraţie de dragoste, aşa cum am primit chiar eu de la iubitul meu. Poate fi orice îţi doreşti să fie. O comunicare simplă, dar nu simplistă.

Treptat, spun cele două tinere, proiectul s-a transformat într-un model de afacere creativă. „Este, însă, enorm de multă muncă, organizare și atenție la cele mai mici detalii. Folosim cerneluri de marcă, în culori de piatră prețioasă: albastră, roșie, verde, neagră sau chiar cerneală albă, cerneală chinezească sau cerneală indiană modernă, uneori cerneală maro, cea cunoscută vechilor maeștri sau fierea de fier, o cerneală chimică.

Lucrăm apoi cu foarte multe tipuri de tocuri și penițe, de la penițele drepte superfine la cele cu tăietură oblică ori rotundă sau la uitatele peniţe Klaps cu cioc de raţă, precum și foarte multe tipuri de fonturi, de scriitură. Pentru scrisori de zi cu zi, folosim stilul romantic, pentru anumite invitații de nuntă stilul clasic, iar pentru zona de corporate stilul de corespondență care se potrivește pentru invitații la evenimente sau când se anunţă un nou produs.

Folosim hârtie reciclată sau calc pe care o ardem pe margini pentru efect și aplicăm multe feluri de sigiliu, cum este sigiliul cu lavandă, în funcție de eveniment, ocazie sau dorința expeditorului pentru că, fie clientul alege, fie ne lasă pe noi să facem propuneri. Publicul vine din zona vintage, oameni deschişi, înclinați către simplitate și care vor un rezultat de bun-gust, iar 60% dintre expeditori sunt bărbați, cu media de vârstă 25-40 ani.

De asemenea, livrăm foarte mult în străinătate, dar avem multe cereri din diaspora pentru familiile și prietenii lor rămași în România,
mai spune Loredana Munteanu.

Autor: Adrian Cîlțan

Fotografii: arhiva livrezidragoste.ro

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Libertatea
Publicitate
Huff
VIVA!
Retete
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Povesti adevarate