Postul Crăciunului a început. Ce recomandă specialiștii să evităm în post?

Mihaela Bilic, capcanele din băuturile cu zahăr

Postul Crăciunului a început pe 15 noiembrie și se termină pe 25 decembrie. Din cauza pandemiei de coronavirus, anul acesta este mai important ca niciodată să fim atenți la alimentație pentru a menține organismul sănătos și pentru a avea o imunitate bună.

Medicul nutriționist Mihaela Bilic a explicat la digi24 ce alimente trebuie să evităm și ce alimente trebuie să alegem pentru a crea un echilibru necesar organismului.

„În afara postului spunem că mâncăm „de dulce'. Dar zahărul nu este reglementat în post. Prima mea recomandare pentru persoanele care țin post este să nu facă exces de zahăr, să nu consume în exces produse dulci, pentru că zahărul este nu un nutrient, ci mai degrabă un condiment în viața noastră. Riscăm, în momentul în care nu avem alte alimente care să ne fie pe plac, să dăm iama în dulciuri. Or, ăsta nu e un beneficiu pentru organism', a spus Bilic.

„Apoi, pe locul 2 vine excesul de grăsime. Atenție mare, dacă vorbim de postul ca la carte, veți vedea în calendarul religios că sunt foarte puține dezlegările la ulei și vin. Deci bunicii noștri știau că a ține post nu înseamnă să mănânci multe uleiuri prăjite, pentru că și uleiul era restricționat în post', a menționat medicul.

„Metoda de gătire corectă ar fi la cuptor, înăbușit, cu sos sau, și mai bine, ciorbă – o mulțime de preparate tradiționale românești făcute pe bază de legume. Legume multe, ele trebuie să ne fi prietene și în post, și în perioada asta în care avem nevoie de imunitate crescută, pentru că acești pigmenți vegetali care dau culoare legumelor aduc și beneficii miraculoase pentru organism. Cu cât mai multe legume, cu atât mai bine, cu cât mai diferite și mai colorate, cu atât mai bine', a explicat Mihaela Bilic.

Atenție la nivelul de stres zilnic

Nutriționistul a avertizat că stresul este unul din factorii care ne determină să mâncăm alimente nesănătoase sau gustări dulci. Mihaela Bilic nu recomandă excluderea dulciurilor din meniu, însă doar în cantități mici.

„Gradul nostru de imunitate depinde nu doar de alimentație, ci și de gradul de stres. Dacă nu avem un somn de calitate și organismul nostru nu se reface prin odihnă, nivelul de stres are un impact devastator asupra imunității', a mai adăugat medicul nutriționist.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Shtiu.ro
Publicitate
Huff
VIVA!
Retete
Baby
TV Mania
Sfatul parintilor
Mai multe din Avantaje.ro