Planul secret uneltit de Meghan Markle din spatele celebrului interviu

În seara de duminică, 7 martie 2021, televiziunea Americana CBS a difuzat un interviu „incendiar' luat de regina mondială a interviurilor, Oprah Winfrey, cu Ducele și Ducesa de Sussex, Prințul Harry al Marii Britanii și soția lui, americanca Meghan Markle.

Planul secret uneltit de Meghan Markle din spatele celebrului interviu

De atunci, lumea media, atât cea din TV, print sau online, vuiește de indignare. Două tabere, pro-Meghan și anti-Meghan, își expun opiniile, dar ambele se întreabă cât și cum va afecta ceea ce ei numesc «acest scandal» imaginea Casei Regale Britanice.

Printre acuzațiile aduse de Meghan, două se disting. Una, pe linia discriminării rasiale; Meghan susține că, în timpul primei ei sarcini, a fost întrebată de unul dintre membrii familei regale ce culoare va avea pielea copilului ei, ea interpretând această întrebare ca pe un atac rasial identitar cu consecințe asupra fiului ei, care nu a primit titlul de Prinț la naștere. A doua acuzație este legată de faptul că, deși a comunicat familiei regale starea mentală instabilă în care se afla și apariția unor gânduri suicidale, Meghan nu a primit susținere sau sprijin din partea acesteia.

Presa din Marea Britanie vuiește. Unele gazde binecunoscute ale unor emisiuni de prime time din UK declară că Meghan și Harry sunt ipocriți și că brandul lor nu ar exista în afara marelui brand al Casei Regale Britanice. Că Meghan susține, pe de o parte, că a dorit mutarea în Canada și ruperea de activitatea în cadrul Familiei Regale, ca să fie departe de media și de ceea ce ea a numit portretizarea falsă și negativă a caracterului ei, în special de către presa Britanică.

Pe de altă parte, putem concluziona că nu există expunere media mai mare decât a îi oferi lui Oprah un interviu în Prime Time, care a avut peste 11 milioane de vizionări în primele 4 zile de la publicare.

Și atunci, dacă ar fi să ne uităm la brandul personal Meghan Markle, și să distingem câteva calități identitare pe care dimensiunea online a acestui brand a încercat să le susțină în ultimii doi ani, care sunt acelea ? Și sunt ele confirmate de ceea ce Meghan spune și face în viața reală, și nu doar de ceea ce promovează prin contul ei de Instagram și diferitele apariții media ?

Brandul personal în mediul online pune atât probleme și provocări indentitare, cât și etice și morale.

Este etic să creăm, pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube sau alte rețele de social media, identități parțiale unde arătăm audienței o anume parte a noastră ?

Pentru Meghan Markle, această parte era în trecut, înainte de căsătoria cu Harry, identitatea ei de activistă care sprijină curentul feminist și luptă mai ales pentru ca vocea femeilor de culoare să fie auzită peste tot.

Pentru cineva aflat la început de drum în stabilirea și promovarea unui brand personal, cât de importantă este alegerea celui mai relevant rol pe care persoana în cauză îl poate avea în comunitatea pe care speră să o creeze și influențeze ?

Avem, în mediile de Instagram și YouTube, sute de exemple de femei care și-au selectat o anumită parte a identității lor, să spunem cea de mamă, și și-au creat mesajele și comunitățile în jurul acelui rol.

Acel rol nu le reprezintă, însă, în totalitate. Este, de asemenea, posibil, ca alte roluri ale lor să se afle într-un oarecare conflict cu cel de mamă, care este singurul pe care îl arată în public. În cazul lui Meghan, rolul ei de activist în lupta pentru drepturile femeilor de culoare nu ar fi putut fi ușor integrat în imaginea și identitatea pe care soția prințului Harry ar fi trebuit să și-o însușească. Din acest punct de vedere, prin despărțirea de Casa Regala Britanică, Meghan și-a păstrat autenticitatea celei mai importante părți identitare.

Însă nici Casa Regală nu are o vină anume pentru că nu poate, nu știe sau nu vrea să integreze în propriile valori și activități, o persoană a cărei identitate este sprijinirea femeilor de culoare. Casa Regală, ca și brand personal, are alt rol, un rol foarte bine integrat și perceput de populația Britanică, ceea ce este demonstrat și prin rata excepțională de popularitate a cuplului regal Kate și William.

Ce vreau să spun prin acest text este că primul pas în crearea unui Brand Personal în mediul online este să găsim acea parte din noi care nu se schimbă ușor, și care reprezintă cea mai importantă valoare a noastră, indiferent de mediul în care trăim. Poate că este rolul nostru de mamă, însă acesta este un rol « activ » în social media pe o durată limitată în timp, până când copiii noștri trec de vârsta de 6 ani, să zicem, și nu mai putem susține un blog sau o identitate în jurul unei comunități de părinți de bebeluși și copii mici.

Un alt rol al brandului personal este acela de a fi util, prin valorile și mesajele comunicate, în comunitate. Nu putem pleca de la dorința ca brandul personal să ne aducă faimă și bani, ci, mai degrabă, de la întrebarea CUI putem fi cel mai utili ?

Dana Tudose Tianu este consilier vocațional și lector la Fundația Calea Victoriei unde susține cursul online de Branding Personal.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Publicitate
Libertatea
VIVA!
Unica.ro
Retete
Baby
ELLE
CSID
Ego.ro
Descopera.ro
Diva Hair
TV Mania
Trending news
Mai multe din Vedete