P&G Beauty tendinte primavara – vara 2007
Foto: copyright P&G Beauty |
Tendinte Cheie
Inapoi in Viitor (Back to the Future)
Coafura: Par tras la spate (Scraped Back)
Machiaj: Momente metalice (Metallic Moments)
Moment Teatral (Theatrical Romance)
Coafura: Zorzoane si Zulufi (Rags and Ringlets)
Machiaj: Balsam de Buze Incolor (Nude Lip Balm)
Couture ’60 (Couture 60)
Coafura: Linii Geometrice (Geometric Cut)
Machiaj: Ochi Conturati (Defined Eyes)
Noua Opulenta (New Opulence)
Coafura: Par atat de Lung (So Long)
Machiaj: Ten Perfect (Pared Down Perfection)
Sport Elegant (Executive Sport)
Coafura: Suvite libere (Casual Fly-Away)
Machiaj: Ten radiind de sanatate (Healthy Glow)
Ce se poarta si ce nu in sezonul primavara-vara ’07
Se poarta Romantismul Tonuri pale, neutre Stralucirile de bijuterii Albul Florile de matase/motivele florale Aplicatii florale/de cristale Corsetele cu motive vintage Corsetele retro Rochii stramte Pielea lucioasa/stralucitoare Pielea argintie Rochia anilor ’60 Camasa alba, de bumbac Hanoracul Pantalonii Tocurile tip pana Sandalele tip platforma Accesoriile de tinut in mana Ochelarii transparenti gen laborator Balsamul de buze transparent Panglici, bucle, corsaje Sepcile de baseball |
Nu se mai poarta Bondage Tonurile de gri Tonurile de verde/maro cu aspect murdar Negrul Lanturile metalice/motivele tip lant Straturile de linaje in exces Croiul iluzoriu Pielea mata, uzata Tartanul Salopetele „de lucru” Panza alba de kaftan Bocancii pana la genunchi Bocancii pana la glezna cu sireturi/Sabotii Gentile supradimensionate de tip laptop Ochelarii cu rama neagra/alba Buzele rosii Rasucirile si cozile Glugile supadimensionate Palariile din fetru tare, gen calarie |
Introducere
Fie ca al ei corp este impodobit cu uimitoare desene futuriste, acoperit de materiale franjurate cu aspect frivol, de volane sau detalii complicate si culori simple, fie ca este imbracat simplu, in tinute sport, in sezonul primavara-vara ’07, femeia este intruchipata ca o fiinta creativa, activa si sofisticata. In orice caz, printre aceste imagini-cheie apare, din nou, un evident paradox in ceea ce priveste rolul ei; activa, capabila si plina de incredere in sine vs. vulnerabila si „protejata” de o armura artificiala.
Primavara-vara ’07 cuprinde referiri din fiecare perioada din istoria modei. Exista conexiuni directe cu tendintele sezonului primavara-vara ’06, insa ideile prezentate atunci sunt acum duse la limita. Croiul este mult mai complex; amanuntele care infrumuseteaza sunt mai elaborate; culorile mai stralucitoare, accesoriile sunt realizate prin metode mai complexe; conceptul de „stratificare/suprapunere” care a aparut prima data sub numele de „Pretty Layering” in sezonul primavara-vara ’06 este acum prezent intr-o varianta mult mai concentrata.
In sezonul toamna-iarna ’06 femeia era in acelasi timp vanator si vanat; hainele o faceau sa apara ca o persoana dominanta, in timp ce altele ii evidentiau (paradoxal, acoperind-o) vulnerabilitatea. In primavara-vara ’07 acest paradox atinge noi limite. In unele cazuri (Inapoi in Viitor, Moment Teatral) hainele tin locul unei armuri in spatele careia femeia se poate ascunde (idee asemanatoare celei din „Superluxe Vagabond” din sezonul toamna-iarna ’06). Alteori, hainele servesc la realizarea unei impresii de genuina incredere in sine si putere (Noua Opulenta, Couture ’60, Eleganta Sport). In general, din aceste noi infatisari transpare o noua forma de sexualitate: in timp ce in toamna-iarna ’06 fiecare particica de piele era acoperita, in acest sezon pielea apare goala, cu o tenta aurie, picioarele fiind in mod special puse in evidenta.
Un alt paradox apare si in cazul coafurii si al machiajului. In timp ce hainele par oarecum false si artificiale, coafura si machiajul evidentiaza perfectiunea femeii, folosind machiaj dramatic, cu aspect metalic, fond de ten intins uniform, pudra stralucitoare care confera un aspect bronzat si spray-uri stralucitoare sau gel de par. Spre deosebire de haine, machiajul urmeaza ideea „less is (often) more” (mai putin e adesea mai mult).
P&G Beauty tendinte primavara – vara 2007
Foto: copyright P&G Beauty |
Inapoi in Viitor
Tendinta „Inapoi in Viitor” prezinta femeia ca pe un robot. Tehnici complicate de croitorie, asemanatoare celor ale lui Courreges din anii ’60 si Thierry Mugler si Herve Leger din ’80, sunt realizate cu materiale moderne si pretioase, in tonuri de argintiu, auriu, negru si alb, pentru a da nastere unor creatii super-stralucitoare care evidentiaza si slavesc formele naturale ale corpului jucand totodata rolul unei armuri moderne.
Silueta care rezulta este o structura extrema care contrasteaza cu moliciunea pielii (bratele si picioarele sunt, de obicei expuse) si a machiajului naturalist, metalic. Chiar daca pare rece, sentimentul general pe care aceasta idee il transmite este unul pozitiv.
Accesoriile sunt si ele fascinante: gentile foarte lucioase din piele si incaltamintea cu tocuri inalte confera un aspect frapant. „Inapoi in Viitor” reprezinta femeia puternica, imagine care inlocuieste femeia dominatoare cu aspect sobru, sofisticat, a sezonului trecut; totusi, in acelasi timp portretizeaza si femeia vulnerabila care joaca, ireprosabil, un anumit rol. Este oare de mirare ca are nevoie de aceasta armura moderna care sa ii protejeze trupul (si mintea) de o asemenea presiune?
Foto: copyright P&G Beauty |
Moment Teatral
In aceeasi maniera, Moment Teatral (o varianta a trendurilor „New Structure” si „Lady Macbeth”, cu elemente din „Pretty Layring” si „Superluxe Vagabond) portretizeaza femeia ca pregatindu-se pentru a juca un anumit rol – cel al frivolitatii jucause, de aceasta data avand totusi, unele elemente de seriozitate si strictete. Rotunjimile feminine sunt puse in valoare prin detalii si corsete; fuste malacov, bustiere si multe volane in nuante cremoase si rozuri prafuite, care creeaza sentimentul de prospetime, lejeritate, ludic. In acelasi timp, negrul auster, ce guverneaza moda, dramatic, ne reaminteste de latura mai serioasa a femeii; pentru ea, in aceste timpuri, nu poate fi totul „numai o joaca”. In timp ce este tanara si independenta in spirit, este nevoita sa fie sobra, sub povara responsabilitatilor vietii moderne.
Couture ’60
Acest concept al „armurii zilelor-moderne” apare sub forma mult mai rafinata si stilizata in „Couture ’60” (o versiune elaborata a „Noii Structuri” aparute in sezonul primavara-vara ’06). In timp ce unii designeri au abandonat broderiile elaborate, altii le-au exploatat la maximum, combinandu-le cu o tusa distincta a anilor ’60, pentru a crea un cod al imbracamintii pretioase pentru femeia moderna, activa. Aceasta ia forma unei uniforme artificiale pentru femeia puternica.
Foto: copyright P&G Beauty |
Noua Opulenta
Contrastand cu aceste tendinte complexe, observam o noua simplitate pentru sezonul primavara-vara ’07. In timp ce, in trecut, stratificarea excesiva a dus la o noua forma de individualitate, aceasta reapare acum in „Noua Opulenta” ( o continuare a sezonului primavara-vara ’06 „’50 Socialite”). Aici, utilizarea unei culori stralucitoare, pretioase, care improspateaza, reprezinta femeia ca independenta si increzatoare in sine, fara a avea nevoie de imprimarea numelui creatorului pe tinute sau de accesorii in exces. Matasurile pretioase si satinurile sunt croite cu acuratete, in culori de bijuterii; suprafetele sunt curate iar pielea isi pastreaza aspectul natural, fara cusur.
Sport Elegant
Urmand filonul simplist din „Continental Chic” sezonul primavara-vara ’06 si „Dressed For Succes” sezonul toamna-iarna ’06, „Sport Elegant” propune o abordare mult mai sportiva si tinereasca. Aceste calitati o ajuta pe femeia activa si care cauta atat calitatea cat si spiritul practic al unei tinute; materialele pretioase sunt folosite pentru a crea forme fluide in nuante terne. Hanoracele, pantalonii scurti, topurile cu gluga si costumele casual sunt asortate cu genti care lucesc puternic, pentru a obtine o noua garderoba pentru femeia activa. Logo-ul creatorului (imens in anii 80), apare mult micsorat, fiind vizibil doar pe unele tricouri sau genti de mana. „Executive sport” nu are ca tema centrala „armura”, ci „o uniforma” confortabila, lejera, de toata ziua, pentru femeia activa, moderna.
Foto: copyright P&G Beauty |
Inapoi in Viitor
Vestimentatie
Creatiile inspirate de era spatiala au facut o impresie generala, izbitoare atunci cand au aparut pe podium in sezonul primavara-vara ’07. Tendinta simbolizeaza femeia precum un android sau chiar un robot. Ea are un aspect masculin, fiind in acelasi timp sexy si feminina. Este eficienta, dura si inteligenta – capabila de orice; in acelasi timp, insa, ea pare vulnerabila si nesigura, avand nevoie de o haina-armura a timpurilor moderne, care sa o protejeze de presiune, pentru a atinge, oarecum ironic, perfectiunea spre care se tinde in aceste tendinte. Filmul „Razboiul Stelelor”, costumele inspirate din Bladerunner, toate combinate cu tenul ca de papusa al personajelor animate din filmul A.I., sunt folosite pentru realizarea imaginii dorite. Se urmareste obtinerea perfectiunii tehnologice si fizice, in acelasi timp.
„Inapoi in Viitor” este un paradox care combina tehnici de croitorie din trecut, cu materiale moderne. Aici, apare o aluzie la corsetele secolului al-XVI-lea, combinata cu bulele de inspiratie Courreges din anii ’60 (o continuare a tendintei „Full Volume” prezenta in sezonul trecut), in aceeasi masura precum si referintele la rochiile din benzi elastice ale lui Herve Leger si unghiurile ascutite ale tinutelor create deThierry Mugler, ambele din anii ’80. Materialele moderne precum Perspex, piele foarte lucioasa, si PVC – toate sunt utilizate pentru a imita si a sublinia rotunjimile feminine.
Argintul metalic si auriul sunt culorile-vedeta alaturi de mult alb, o tusa de negru si putin albastru inchis. Tocurile din Perspex se alatura gentilor din piele foarte lucioasa si ochelarilor de soare transparenti, gen laborator.
Hussein Chalayan a dus ideea de „Inapoi in Viitor” la extreme… futuriste. In timp ce modelele ii purtau tinutele, materialele se miscau automat, cu ajutorul unei telecomenzi, astfel incat fiecare piesa de imbracaminte se transforma in ceva nou. Intr-o secunda, intreaga tinuta a unui model se ridica de la podea pana la nivelul palariei, lasandu-si posesoarea dezbracata; un simbol al vulnerabilitatii genuine si al moliciunii pielii care se afla ascunsa sub aceasta „uniforma” dura, robotizata.
Creatori cheie care au mers „Inapoi in Viitor”: Hussein Chalayan, Fendi, Lanvin, Balenciaga, Gareth Pugh, Givenchy, Preen, Versace
Coafura – Par Tras la Spate
Cu rol complementar la realizarea perfectiunii de android, parul este prins la spate, cat de strans se poate; nu exista fire rebele aici. Uneori, intreg parul este strans intr-un coc neted sau intr-o coada de cal si pulverizat cu un produs gen fixativ sau care sa dea stralucire; alteori, un nod realizat in stil „alien” sau tribal apare chiar in varful capului, dupa cum s-a observat in prezentarile de la Lanvin. Alta infatisare populara este aceea in care parul este lipit de partea din spate a capului, cu un gel cu aspect umed, lasat apoi natural sa fluture stralucitor si sanatos.
Machiaj – Momente metalice
Fardurile cu aspect metalic, aurii si argintii, cremele si vopselele teatrale sunt utilizate pentru a aduce luminozitate fetei, facand-o sa para mai robotizata, dar, in acelasi timp, mai naturala. Este un pas inspre perfectiunea desavarsita. Fardurile si cremele sunt, de obicei, intinse pe partea de sus a pleoapei sau, usor in jurul ochiului, pentru a contrasta cu liniile ascutite, ferme ale tinutei futuriste. Pudra aurie sau creionul este aplicat pe buze, in zona „pliului lui Cupidon” pentru a aduce un plus de adancime si stralucire fetei. In unele cazuri, crema de corp stralucitoare este, de asemenea, aplicata pe bratele si picioarele dezgolite pentru a crea un aspect de papusa; de parca modelele au coborat dintr-un vehicul spatial. In aceeasi idee cu taieturile complexe din tendintele hainelor „Inapoi in Viitor”, machiajul metalic ajuta la crearea unui aspect care denota lux, bogatie, sanatate si un fizic perfect.
Inapoi in Viitor – Concluzie
Inapoi in Viitor” o reprezinta pe femeia zilei de astazi sub forma unui android. Cu ajutorul unor tipare complexe si a materialelor hi-tech, rotunjimile ei naturale sunt evidentiate si robotizate. Parul prins la spate si fata aurie o fac sa se asemene unei papusi, coborate dintr-un vehicul spatial. Femeia este privita ca fiind o fiinta perfecta, eficienta, sexy si inteligenta insa si vulnerabila, sub presiunea vietii de zi cu zi.
Foto: copyright P&G Beauty |
Moment Teatral
Vestimentatie
Noul „Moment Teatral” este inspirat de catre Maria-Antoaneta, asa cum a aparut aceasta portretizata in filmul omonim al lui Sophia Coppola. Este o declaratie de ostentatie, care nu cunoaste rusine, simbolizand un lux redefinit, frivolitate si spirit ludic – cu scopul de a multumi dorintele si capriciile fiecaruia. Dar sub aceasta atitudine lipsita de griji se afla o conotatie mult mai pragmatica: aceea a unei forme de „protectie” impotriva presiunii exterioare. Rochiile mari, cu aspect demodat, fustele, pantalonii, camasile si topurile sunt decorate la maximum cu volane ornamentale, papioane, dantela si flori realizate din material textil. Bucati de material cu aspect zdrentuit, fasii de lana si corsaje florale elaborate sunt purtate pe cap pentru a sublinia ideea de ludic – teatral.
Utilizarea corsetelor cu aspect vintage este cheia: structurile construite pe solduri si umeri accentueaza rotunjimile feminine si inlocuiesc efectul captuselilor fixate la nivelul soldurilor din sezonul trecut. Materialele sunt delicate si pretioase, folosite intotdeauna pe straturi, in exces: organza, satinul, matasea si insertiile de dantela sunt combinate cu materiale mai moderne precum bumbacul intins, lana si tulul. Broderia complicata este, de asemenea, prezenta.
Culorile sunt, in general, pale si neutre; rozul cremos, de culoarea carnii si prafuit (inspirat de lenjeria demodata a trecutului) domina, in timp ce unele piese puternice, mai sobre, precum rochita neagra si camasa alba, creponata, raman in plan secund (Alexander McQueen sau Yohji Yamamoto); este o versiune mai teatrala a fracului sau costumului de lucru din sezonul trecut. Aceste piese de imbracaminte radiaza de eleganta, grandoare si lux, dar intruchipeaza femeia intunecata, sobra si serioasa.
Creatori care au ales sa fie „teatrali”: Alexander McQueen, Yohji Yamamoto, Johm Gallioano, Vivienne Westwood, Louis Vuitton, Commes des Garcons, Viktor & Rolf
Parfumul alaturat trendului „Moment Teatral”: Joy by Jean Patou Paris
Coafura – Zorzoane & Zulufi
Elementele „frivole” de infrumusetare sunt prezente sub forma zulufilor, florilor, fundelor si papioanelor, toate fiind prinse de par. Manunchiurile, rulourile si cocurile sunt complexe realizate din par lucios, stralucitor. Buclele adunate in varful capului sau in jurul urechii, alaturi de buclele care atarna si bucatile cu aspect zdrenturos creeaza o infatisare copilareasca. Infatisarea „Zorzoane & Zulufi” vine in completarea citatelor istorice ale tendintei si adauga aspectului teatral un accent fie jucaus si deschis catre distractie, fie sobru si serios.
Machiaj – Balsam de Buze Incolor
In acest sezon, rosul puternic si rujul de culoarea fructelor de padure sunt abandonate in favoarea balsamurilor incolore si a gloss-urilor vag colorate in nuante gen piersica sau trandafir. Prin simpla aplicare a unui balsam lucios roz natural pe buze, fata capata, dintr-o data, un aspect mai sanatos si mai tanar. Balsamul incolor este una dintre tusele care definesc imaginea prezentata in sezonul Primavara/Vara, alaturat, eventual, stilului „Moment Teatral”, dar prezent si in celelalte tendinte. Aici, data fiind pastrarea aspectului buzelor cat se poate de natural, tendintele teatrale duse in extremis par mai putin frivole decat daca ar fi fost asezonate cu un ruj tipator, folosit in exces.
Moment Teatral – Concluzie
„Momentul Teatral” o prezinta pe femeia moderna ca fiind frivola si condusa de spiritul ludic. Volanele spumoase si straturile, alaturi de zulufi si bucle, flori si panglici in par adauga stralucire look-ului final. Balsamul de buze incolor salveaza look-ul de la un aspect fortat, de pantomima si are un rol complementar alaturi de culorile cremoase si pastelate utilizate cu subtilitate pentru haine.
Foto: copyright P&G Beauty |
Couture ’60
Vestimentatie
Rochia anilor ’60 se intoarce, triumfal, in sezonul primavara-vara ’07 si este ornata si incrustata cu margele bogate, bijuterii, valuri si brose. Totul se reduce la un aspect retro pretios, cu o tusa din perioada Edie Sedgwick/Warhol Pop Art (dupa cum a fost vazuta in cadrul prezentarii Lanvin). Imaginea de ansamblu: opulenta bogata combinata cu o sexualitate tinereasca – totusi, excesul reprezinta un fel de „uniforma” de lux perfecta stilului de viata solicitant.
Croiul este simplificat in cadrul acestui trend, detaliul apare sub forma imprimeurilor si a ornamentelor. In „Inapoi in Viitor” apar referinte puternice la Courreges; aici apar din nou aceleasi forme si stiluri dar sunt mai putin spatiale si par mai mult retro. Satinul, bumbacul, matasea si organza sunt combinate in cadrul fiecarei tinute, alaturi de o multitudine de culori. Culoarea tutunului, ocrul, maroul, purpuriul, albul si albastrul pal sunt culorile preferate alaturi de nuantele „neon” din anii ’80, cum ar fi cele de rosu fuchsia, verde lamaie si turcoaz. Pielea argintie sau neagra, lacuita, si PVC-ul sunt de asemenea folosite in exces.
Rochia devine piesa de rezistenta, folosita de dimineata pana seara de catre o femeie care lucreaza (de multe ori purtata peste o camasa alba, asa cum o vede Chloe) si inlocuieste rochia stransa pe corp de vara trecuta. Accesoriile sunt la fel de retro. Sunt si sandale din piele lacuita, cu talpa plata, impodobite cu margele si cristale; incaltaminte cu tocuri din Perspex si pantofi platforma pentru birou. Bratarile colorate din Perspex, curelele puternic lucioase si gentile completeaza aceasta infatisare de lux si opulenta.
Creatori care au abordat „Couture ’60”: Chloe, Emilio Pucci, Lanvin, Yves Saint Laurent, Gucci, Anna Molinari, Karl Lagerfeld
Parfumul recomandat trendului „Moda anilor ’60”: Valentino Rock ‘n’ Rose
Coafura – Linii Geometrice
Bretonul ajuta la realizarea unei infatisari indraznete; de obicei, este gros si poate varia ca forma. Parul este taiat astfel incat sa creeze margini, linii asimetrice in jurul fetei si in dreptul cefei. Aceasta noua geometrie se adauga celei care defineste „Couture ’60”. Decupajele sunt naturale in comparatie cu o creatie riguroasa realizata la salon si pot fi realizate atat in parul lung, cat si in cel scurt. Aceasta infatisare este oarecum, futurista, mentinand insa prezenta unor elemente ale anilor ’60.
Machiaj – Ochi Conturati
Sprancenele sunt ingrijite cu atentie si „umplute” cu mici linii de creion negru sau maron. Petele de creion dermatograf negru si umbrele sunt aplicate vag in jurul ochiului pentru a crea sexualitatea efectului „dimineata de dupa”. Genele false sunt aplicate in coltul exterior al ochiului pentru a spori imaginea”de fluture”. Este o infatisare sexy, moderna care intra in contrast cu perfectiunea imaculata observata in sezoanele anterioare, creata cu dermatograf lichid si gene false de tip „paianjen”; acum imaginea este calda, placuta si mai putin articulata. Este vorba despre o atitudine relaxata si increzatoare in aspectul natural; cu atat de multe elemente de infrumusetare in tendintele hainelor croite in stilul anilor ’60, nu este nevoie de surplus de machiaj.
Couture ’60 – Concluzie
Margelele, cristalele si bijuteriile insotesc creatiile ’60 pentru a crea tinute retro cu accente moderne si tineresti. Sandalele tip platforma din piele lacuita si patchwork completeaza look-ul anilor ’60, la fel ca si bretonul crestat, cu margini drepte, ochii negri usor mazgaliti si genele „fluturande”. Este o infatisare de zi sau de noapte, pentru munca si distractie si mai ales, sexy si feminina.
Foto: copyright P&G Beauty |
Noua Opulenta
Vestimentatie
Dupa ce a lipsit mai mult de 4 sezoane, culoarea puternica – de obicei uni, intensa ca cea a unei bijuterii – se intoarce pentru a simboliza „Noua Opulenta”; o moderna si simplista rememorare a erei de aur a Hollywood-ului. Aici, culoarea insasi devine o declaratie. Ornamentele bogate, folosite in tendintele „Couture ’60” si „Moment Teatral” nu sunt prezente aici. Culorile sunt bogate si vii si totusi, modul in care sunt reprezentate – blocuri ordonate, forme clare, materiale scumpe – dovedeste ca ideea urmarita este mai putin cea de evidentiere tipatoare, cat cea de incredere in sine, redobandita. Culori: burgundul, bleu-vert-ul, galbenul-lamaie/sampanie, culoarea jadului, verdele mar, albastrul regal, caramiziul, fuchsia. In constanta lor simplitate, ele sugereaza o noua perspectiva asupra luxului si bogatiei.
Miuccia Prada a deschis drumul pentru aceasta noua tendinta. Topurile ei care stralucesc precum bijuteriile, tunicile si fustele scurte, apar sub forma unui bloc de material, urmand ca utilizarea unei curele de piele, in jurul taliei, sa accentueze rotunjimile naturale. Croiul este complicat, dar suprafata materialelor ramane simpla. Turbane sofisticate gen anii’40 sunt purtate pentru a adauga un plus de eleganta infatisarii sofisticate, in timp ce rucsacurile din satin ofera imaginea stralucitoare, oarecum ironica, a femeii preocupate, active.
Utilizarea bogata dar simplista a culorilor sugereaza o noua forma de incredere in sine a femeii. In sezonul trecut, „Superluxe Vagabond” a intruchipat un mod nou, individualist de a se imbraca. Straturile supradimensionate de manusi, sosetele si materialele impletite tipau concomitent „uita-te la mine” si „nu te uita”. Tendinta „Noii Opulente” reflecta aceeasi atitudine increzatoare si totusi introvertita.
Creatori care au prezentat in cadrul „Noii Opulente”: Prada, DKNY, Jil Sander, Preen, Paul Smith, Sophia Kokosalaki, Cristopher Kane, Emmanuel Ungaro, Alice McCall, Valentino, Lanvin
Parfumul preferat pentru „Noua Opulenta”: Femme by Boss
Coafura – Par Atat de Lung
Parul lung, natural a impresionat pe podiumurile de prezentare in sezonul primavara-vara ’07. El este intotdeauna foarte sanatos si stralucitor. Extensiile si mesele artificiale din sezonul trecut sunt abandonate in favoarea meselor naturale, lungi si dese, in general, de aceeasi lungime, dupa cum se poate vedea la Prada si Blumarine. Uneori parul este usor ondulat; alteori este drept si des. Este intotdeauna foarte stralucitor. Acest aspect vine in completarea materialelor luxoase prezente in cadrul tendintelor „Noii Opulente”.
Machiaj – Ten Perfect
Pentru a sustine stralucirea satinului si matasurilor opulente, fetei i se atribuie un ten perfect si echilibrat, care evidentiaza ideea de sanatate naturala. Machiajul este minimal si confera un aspect curat fetei. Este folosit doar un strat de fond de ten deschis la culoare, surplusul fiind indepartat. Apoi, se pudreaza usor fata. Efectul de ansamblu este unul de perfectiune mata, opus unei straluciri sau unui aspect dulceag. Este vorba despre pielea proaspata, tanara in forma ei naturala, increzatoare. Acest aspect natural apare cu insistenta in majoritatea tendintelor pentru Primavara/Vara, devenind una dintre tendintele de baza ale sezonului.
Interpretarea infatisarii: Patt McGarth spune: „Aplicati un fond de ten deschis la culoare, indepartati apoi surplusul. Pudrati fata cu un produs translucid, folosind o pensula mare, pentru a indeparta orice exces de stralucire, dar nu apasati pudra in porii fetei – acest lucru ar face pielea sa para prafuita si mohorata. Este important sa obtinem un aspect natural, care sa radieze. Piscati obrajii pentru a adauga culoare naturala si adancime fetei si definitivati cu un balsam de buze incolor, pentru o usoara stralucire.”
Noua Opulenta – Concluzie
„Noua Opulenta” este o celebrare a bogatiei si a luxului. Simplitatea in care este folosita culoarea si folosirea unor linii de croi clasice, inseamna ca atat calitatea materialului, cat si nuanta exotica in care este vopsit acesta, devin covarsitoare. Accesoriile raman in plan secund. Parul bogat si lucios si tenul aproape perfect sugereaza o incredere naturala in bogatie si lux.
Foto: copyright P&G Beauty |
Sport Elegant
Vestimentatie
Imbracamintea sportiva – absenta pentru o perioada – se combina cu hainele pentru serviciu pentru a crea o noua „uniforma” relaxata, de tip urban pentru femeia moderna, activa, de cariera. In sezonul trecut, la putere a fost costumul sub forma unor salopete mohorate, in acest sezon, tendinta este mai sexy, mai sportiva si lasa la vedere mai multa piele decat in trecut.
Hainele de birou beneficiaza de un croi elegant, cu forme clare; realizate din matasuri luxoase, lanaje si casmir, fiind dedicate consumatorului – femeie puternica. Ornamentele si volanele sunt rare; aici, secretul sta in forma si nu in culori sau model. Straturile sunt folosite, de asemenea, dar nu in exces. Culorile raman naturale; bejul si albul sunt principalele utilizate. Hanoracul inlocuieste trenciul, formal si restrictiv. Un alt element cheie il reprezinta tricoul lung si alb. Top-urile cu gluga sunt purtate cu pantaloni, costumul de baie este combinat cu hot pants. La Marc Jacobs, sepcile de jocheu si cordelutele metalice, viu colorate, sunt combinate cu pantaloni gen armata si jachete. Gentile nu mai sunt supradimensionate ca in sezonul trecut; pe unele apar logo-uri. Pantofii sunt stil „platforma” cu tocuri de tip pana. Usoare si feminine, dar cu un aer distinct de „lupta”, aceste elemente de vestimentatie contureaza o garderoba sexy, confortabila, pentru munca, dedicata unei femei de cariera, din mediul urban.
Creatori care au ales sa fie sport: Stella McCartney, Dries van Noten, Marc Jacobs, Paul Smith, Michaael Kors, Pringle, Issey Miyake, Loewe, Cacharel, Celine, MaxMara
Parfumul preferat trend-ului „Sport Elegant”: Lacoste Inspiration
Coafura – Suvite libere
Pentru a spori increderea caracteristica femeii active, parul este lasat liber si natural. Foarte putin coafat si uscat cu foehn-ul, imaginea de ansamblu propusa este una relaxata. Femeia care lucreaza este increzatoare in modul in care arata, iar energia ei naturala si luxul hainelor nu sunt altceva decat indicii despre increderea ei de sine; ea nu are nevoie de o coafura complicata pentru a sugera aceasta stare.
Machiaj – Ten radiind de sanatate
Peste un „ten perfect”, se aplica uneori un praf de pudra bronzanta, pentru a adauga un plus de sanatate si putin bronz lucitor, fetei. Este vorba de o infatisare proaspata, sportiva, mult mai subtila decat cea vazuta in anii ’80, in ceea ce priveste bronzul. Aceasta stralucire poate fi creata prin aplicarea unui fond de ten care este cu o nuanta mai inchis decat culoarea naturala a fetei; se folosesc de asemenea creme/geluri autobronzante, deschise la culoare.
Sport Elegant – Concluzie
„Executive Sport” reprezinta o noua garderoba pentru serviciu, dedicata unei femei de cariera, sexy si feminina, dar practica in acelasi timp. Parul si machiajul simbolizeaza sanatatea naturala si increderea in sine. Femeia nu are nevoie sa poarte imbracaminte masculina ca sa conduca!
Sedinta foto locala P&G Beauty a fost realizata cu sprijinul modelelor: Crina Dobrota -Yes Models; Elena Brezeanu – Yes Models; Madalina Ionescu – MRA Models; Elena Turcu – Yes Models; Georgiana Chivu – Yes Models; Roxana S. – Mandarina Models; Madalina Pavel – Yes Models; Andreea Pantiru – MRA Models; Catalina Maria -MRA Models; Anelize Popa – Mandarina Models