Excelenţa la purtător

andreea marcuta

andreea marcuta

Dictată de un moment de inspiraţie, îndrăzneala de a alege un alt loc în viaţă a însemnat, pentru o tânără creatoare româncă, gestul care i-a împlinit visul şi care i-a adus recunoaştere, celebritate şi un viitor ce valorează milioane.

Am găsit-o pe Andreea Mărcuţă, directorul creativ şi fondatoarea brandului-fashion „M.Marquise', unde altundeva decât în atelier: o lume debordând de mătăsuri, dantelă Chantilly, tul, broderii manuale şi de culoare pătrunsă în texturile fine şi preţioase ale căror linii le concepe ea însăşi.

Ambiția dictează succesul

Andreea este o adoratoare a modei feminine, o romantică delicată, cu aplecare către evergreen-uri, lucru rar azi. Rochia, spune ea, este Graalul ei
şi este atât de pasionată, încât, dacă o asculţi, te contaminezi de pasiunea ei. Când a decis să facă pasul către lumea creaţiei de modă, terminase Dreptul cu note excelente şi dădea examenul de intrare în barou, cu gândul, poate, de a deveni un procuror sau un avocat celebru.

În schimb, a ales să facă altceva, să nu-şi dedice restul vieţii imperiului riguros şi protocolar al codurilor de legi, ceva mai frumos, mai artistic, mai apropiat de sensibilitatea din sufletul ei. Şi a ales să devină creatoare a unor alcătuiri complicate sau dimpotrivă teribil de simple destinate frumuseţii siluetei feminine.

A ales o carieră „niţel altfel', unde creativitatea şi neastâmpărul din imaginaţia ei îşi dau frâu liber. „Cam pe vremea aceasta, în urmă cu şase ani, mă pregăteam, asaltată de o mulţime de emoții, de examenul de intrare în barou. Am fost mereu o fire determinată și cu multă ambiție de a reuși, iar Facultatea de Drept se potrivea de minune planului meu de viitor. Pentru o bună perioadă, instanța a fost a doua mea casă, însă ceva lipsea…

Riscul pe cont propriu

La nivel rațional, eram unde mi-am dorit din punct de vedere profesional. Intuitiv, însă, simțeam că locul meu este în altă parte. Pot spune că am avut atunci suficient curaj sau o doză de nebunie, spre surprinderea și șocul din acel moment ale familiei și ale apropiaţilor, de a renunța la tot și de a o lua de la zero. Mi-am schimbat viața total și m-am aruncat într-un domeniu despre care nu știam nimic, dar care mă pasiona teribil: moda'.

Riscant lucru într-o lume invadată de „chinezisme' ieftine, dar şi-a spus că până la urmă ideile ei şi liniile speciale pe care le gândea vor impune piesele croite şi cusute de propria mână. Asta după ce mulţi ani la rând şi-a creat ţinutele după idei proprii, fiindcă în magazine nu găsea aproape niciodată ce îşi dorea sau pentru că ceea ce găsea costa mult prea mult.

Pasionată a materialelor prețioase, a ales să construiască fiecare colecție în jurul unui element special de la care pornea să viseze, să imagineze o poveste… „Am început cu o linie de ready-to-wear și cu o mână de cliente, iar apoi au urmat câțiva ani în ritm fast-forward, în care am muncit zi de zi, fără pauze sau concedii. Dimineața căutam materiale, în timpul zilei mă întâlneam cu clientele la probe, iar seara mă documentam sau desenam. Cred că lipsa studiilor de specialitate am compensat-o printr-un simț al pieței, a ce se cere într-un anumit moment'.

Citește continuarea pe pagina următoare

A citit tot ce se putea în domeniu, a urmat cursuri şi a luat atestate, a întrebat şi a căutat răspunsuri despre tehnicile textile, a devorat zeci de kilograme de reviste de modă şi de cursuri de estetică ale marilor creatori, şi-a creat propriile tipare şi a încercat o mulţime de tendinţe.

Aproape ca un răspuns la toate eforturile, a avut succes, veneau din ce în ce mai multe cliente şi, pentru că toate erau mulţumite şi de creaţiile Andreei, şi de preţuri, îşi aduceau şi prietenii, şi cunoştinţele, într-un fel de marketing indirect.

creatie m marquise

Linii simple, înnobilate de materiale prețioase și cu accesorii din broderie manuală

Şi pe pieţele internaţionale

Lucra cu o plăcere devoratoare şi concepea experimente noi de design vestimentar, pentru toate prietenele şi cunoştinţele, încercând mereu să impună un stil, o noutate, o asociere deosebită între culoare şi material, între linie şi detalii, nu să copieze tipare sau să repete la infinit clasicele tăieturi pe care le ştia toată lumea.

Dintr-un simplu joc creativ, a ajuns rapid să nu mai facă față comenzilor și clientelor care îi treceau pragul, a trebuit să angajeze mai mulți oameni, să caute un spațiu mai mare, să gândească organigrame și să asimileze noțiuni de marketing, moment care a marcat introducerea pe piață a primului ei brand, care îmbina atât creaţii streetwear, cât şi eveningwear.

Recunoaşte că rigoarea și anii de experiență ca avocat i-au folosit în luarea deciziilor şi povesteşte că pasiunea ei pentru ţinute de seară, cât mai elegante, cu o notă aprope regală de opulenţă asumată, a dat naştere proiectului de astăzi care îi este şi cel mai drag, „M.Marquise': „În momentul în care businessul a început să ia amploare, mi-am dorit să mă repoziționez pe piață și să creez un brand cu care să pot depăși granițele țării.

Așa au început primele participări la saloanele de profil de la Paris, unde am avut șansa să fim descoperiți de magazine importante încă de la prima ediție. Câteva sezoane mai târziu, mă mândresc să spun că, alături de alți designeri români care fac o impresie excelentă afară, ne numărăm și noi'. Vorbeşte frumos şi rotund despre ceea ce face, despre munca ei de acum, despre mulţumire, linişte şi împlinire, despre iubitul ei care o ajută şi o înţelege, despre serile în atelier…

Spune că e greu să dai o „reţetă de succes' pentru un atelier de creaţie vestimentară, dar că a constatat că femeile apreciază şi caută mereu o bluză bine făcută, un material deosebit, o rochie cu o linie deosebită, o ţinută casual spre elegant. Crede că la reuşita afacerii sale esenţiale au fost exclusivitatea pieselor, ţinutele personalizate şi fidelizarea clientelor.

Surâde delicat, în colţul buzelor, aşa cum îi sunt şi creaţiile, iar noi înţelegem fericirea din spatele cuvintelor: „În acest moment, suntem prezenți în boutique-uri elegante din Europa, avem clienți importanți în țările arabe, unde rochiile de seară cu lucrături manuale bogate sunt la mare cerere, dar și în China, până și spre surprinderea mea!

Acum, pot spune cu satisfacție că brandul este într-o creștere continuă şi că sunt fericită să coordonez o echipă de peste 35 de persoane talentate. Nu spun că e ușor, ba din contră, de cele mai multe ori poate fi extrem de dificil de jonglat cu toate aspectele unui business, orice antreprenor poate confirma asta. Mai facem greșeli din care învățăm, e normal, însă consider că evoluăm constant.'

Autor: Adrian Cîlțan

Foto: arhiva personală a Andreei Mărcuță

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Publicitate
ziareonline.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Povestile voastre