Școala, o temelie solidă în educația copiilor noștri?

Copiii sunt fericiți la școală?

Școala românească nu mai e locul unde să-ți afli aptitudinile la care să excelezi în viață. Școala românească nu te mai așază pe culoarul corect de unde să crești apoi și să te dezvolți, punând cărămidă peste cărămidă pentru o temelie solidă. Dar școala românească a făcut vreodată treaba asta sau asta e doar în mintea unor idealiste ca mine?

 

Aripi tăiate Vs. O temelie solidă de cultură și informații

Eram convinsă că știu ce-i place copilului meu să citească, ce preferințe literare are, ce lecții învață de plăcere sau din nevoie. M-am înșelat. Asta după ce am văzut mari schimbări în comportamentul lui, pe care le-am pus pe seama vârstei. Era și normal să existe fluctuații, să-și dezvolte capacitatea de a discerne singur ce i se potrivește, ce anume îi încântă cu adevărat ochiul și urechile, să vibreze la o suită de culori sau la trei sunete. Am așteptat momentul stând chiar la pândă. Am văzut cum limba franceză nu i-a rupt sufletul, cum ora de religie a devenit o sursă de stres și am remarcat cu câtă superficialitate tratează orele de educație civică. A început să înțeleagă singur, mi-am spus, că nu poți să excelezi perfect echilibrat la toate materiile. Că trebuie să faci alegeri. Că sunt lucruri în viață care se potrivesc „materialului’ din care ești plămădit iar altele, nu. Asta până am fost chemată la școală să discutăm niște chestiuni arzătoare.

O perspectivă realistă

Poate doar în mintea mea școala este acel loc unde ne descoperim aptitudinile. La școala copilului meu prioritățile sunt altele. După ce în clasa a V-a dacă mișcau în bancă erau trecuți pe o listă specială anexată catalogului, iar la trei mișcări eram chemați fața dnei. director ca să dăm socoteală, a urmat clasa a VI-a cu prigoana împotriva îndrăgostelii și a bilețele de amor care circulau printre bănci. Cei prinși erau ostracizați, iar părinții chemați la raport. Acum, în clasa a VII-a se caută pârghii noi pentru intimidare. Numai că între timp au crescut și ei și s-au cam prins de tehnici. Și dacă au îndrăznit să aibă propriile păreri despre maniera în care se desfășoară anumite ore, am fost chemată de urgență la școală.  Uite-așa m-am prins că materiile cu probleme sunt cele în care profesorii au devenit dușmanii lor. Și uite cum o disciplină frumoasă de învățământ e trecută pe linie moartă pentru ei, doar pentru că un dascăl nu știe, nu vrea sau nu poate să ajungă la inimile și mințile unor copii. Oare câte materii de învățământ sunt trecute pe linia moartă în sertarul cu preferințe, câte lecții sunt șterse cu buretele, câte schimbări de macaz pe culoarul vieții se întâmplă din cauza sistemului de învățământ românesc?

Florentina Mușat

foto: 123rf

 

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Libertatea
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Educatie