Cum îți amenajezi spațiul de lucru de acasă pentru a fi mai productiv
Mediul de lucru influențează dispoziția, perspectivele și productivitatea angajaților, iar marile companii au luat măsuri pentru a crea spații confortabile și cu un design plăcut privirii. Însă, pandemia de coronavirus a schimbat mult modul de lucru, motiv pentru care mulți angajați își desfășoară activitatea remote în această perioadă.
Astfel, locuința a devenit noul spațiu de lucru și cei mai mulți dintre noi simțim nevoia unor schimbări de decor. Nu e de mirare, având în vedere că studiile realizate în ultimii ani au arătat că angajații care își desfășoară activitatea într-un spațiu agreabil sunt mai motivați să își îndeplinească sarcinile la timp și au o atitudine pozitivă. Mediul de lucru trebuie, așadar, să îndeplinească anumite nevoi ale acestora, pentru a fi mai eficienți în ceea ce fac.
Dacă amenajarea locuinței nu s-a aflat printre prioritățile tale în ultima perioadă, din considerente financiare, poți lua în calcul accesarea unor credite online in rate, astfel încât să poți să îți creezi acasă un mediu de lucru propice. Eficiența în realizarea sarcinilor de serviciu poate fi considerată un atu atunci când se fac măririle de salarii ori când se stabilesc beneficiile extrasalariale, de aceea o investiție în amenajarea unui spațiu de lucru acasă poate fi amortizată în scurt timp.
Iată de ce trebuie să ții cont în amenajarea biroului din locuinţă:
Terapia prin culori
Culoarea pereților influențează dispoziția și productivitatea. De exemplu, s-a observat faptul că verdele îi ajută pe oameni să fie mai energici și mai concentrați, în timp ce albastrul are menirea de a calma și relaxa. Despre roșu se spune că aduce un plus de energie și crește frecvența cardiacă. Un spațiu de lucru cu o varietate de culori poate îmbunătăți nivelul de concentrare și bunăstarea. Fie că îți dorești o culoare liniștitoare și luminoasă, fie că vrei o ambianță care să transmită energie, alegerea nuanței potrivite pentru spațiul de lucru este esențială pentru a reuși să rămâi cu moralul ridicat și să fii productiv pe parcursul unei zile de muncă.
Lumina naturală
Un spațiu de lucru mic, întunecat și slab aerisit este ineficient când vine vorba de productivitatea angajaților. De aceea, când alegi camera din casă în care să îți amenajezi spațiul de lucru, este important să te asiguri că te vei bucura de lumină naturală cât mai mult timp pe parcursul orelor de lucru. Sursele de lumină artificială, precum computerul, televizorul, telefonul mobil ori tableta, pot cauza probleme cu somnul, depresie, lentoare și dureri de cap, motiv pentru care este esențial să ai parte de lumină naturală, pentru a rămâne alert și motivat.
Aerul proaspăt
Să te simți sufocat într-un spațiu mic și slab aerisit nu este o senzație prea plăcută și îți poate afecta calitatea muncii. Pentru a avea cât mai multă energie și pentru a fi eficient cel puțin opt ore în fiecare zi, este esențial să lucrezi într-o cameră cu ferestre mari și cu surse de filtrare a aerului. Deoarece temperaturile vor scădea din ce în ce mai mult în următoarea perioadă, menținerea ferestrelor deschise pe parcursul zilei va fi imposibilă, drept urmare este necesar să găsești soluții alternative pentru filtrarea aerului. Un aparat purificator și umidificator, care să reducă nivelul de poluare și să păstreze umiditatea din cameră la un nivel optim (între 40% și 60%), este un dispozitiv pe care e bine să îl ai în vedere când îți amenajezi spațiul de lucru. De asemenea, plantele sunt o sursă excelentă de filtrare a aerului dintr-o încăpere și te pot ajuta să fii mai creativ.
Ținând cont de toți acești factori, rămâne doar să alegi cel mai confortabil mobilier pentru amenajarea spațiului de lucru. Obiectele de decor sunt, de asemenea, importante, însă trebuie alese cu grijă, pentru a nu-ți distrage atenția de la sarcinile zilnice.
Sursă foto: Vera Petrunina/ Shutterstock
(P) Material publicitar realizat împreună cu Mobilocredit