Ce alegi? Să fii angajată sau… propria angajată?

shutterstock_226563391

Ne place sau nu ne place, suntem nevoite să lucrăm în fiecare zi pentru a câştiga bani pentru traiul zilnic. Dacă avem un job care ne face să ne simṭim împlinite, atribuṭiile de serviciu pot deveni o joacă. Dar ce facem în situația în care responsabilitățile se adună şi ne presează, termenele limită ajung să devină adevărați factori stresori, iar noi simṭim că nu mai rezistăm? Ce alegi? Să fii angajată sau… propria angajată?

Ne putem gândi să ne asumăm responsabilitatea şi să începem să lucrăm pe cont propriu. Ceea ce e o idee bună. Înainte de a porni la drum este bine să cunoştem diferenṭele între a fi angajate şi a fi propriile angajate deoarece mai sunt şi alte aspecte de care ne vom lovi, în afară de faptul că vom decide singure volumul şi calitatea muncii noastre.

A fi angajată presupune să respecṭi un program de lucru. În funcṭie de orarul de desfăşurare a activităṭii companiei, te vei prezenta la muncă la o anumită oră şi vei putea pleca la ora stabilită cu angajatorul sau mai târziu. Te vei ocupa de toate sarcinile scrise în fişa postului, dar şi de acele „alte atribuṭii” despre care ți s-a menṭionat în fugă la interviu, dar ai constatat că umplu mare parte din ziua ta. Pentru eforturile depuse vei primi un salariu lunar fix şi poate un comision, în funcṭie de domeniul în care activezi. Îți vor fi plătite toate datoriile către bugetul de stat. Unele companii oferă şi tichete de masă, prime de vacanță sau zile libere plătite.

A fi propria angajată înseamnă că te vei ocupa de tot ce înseamnă gestionarea unei  companii, fie ea mică sau mare. Îți vei stabili singură programul, e adevărat. Nu va trebui să dormi cu grija că va suna ceasul, dar nici nu vei şti la ce oră termini tot ce ți-ai propus să realizezi ȋntr-o zi. Miza este mare, iar în joc va fi propria ta afacere pe care nu îți vei permite să o falimentezi. Nu vei avea un salariu garantat, nici măcar minim, ci va trebui să te străduieşti să ai profit pentru a putea să îți plăteşti datoriile la bugetul de stat, să ȋṭi plăteşti angajaṭii, furnizorii, materiile prime etc. La concedii şi zile libere uneori îṭi va frică să te gândeşti pentru că lipsa ta din firmă ȋnseamnă să plasezi responsabilitatea altcuiva.

Înainte de a lua decizia dacă vrei să rămâi ȋn continuare angajată sau să devii propria angajată, analizează bine tot ce implică fiecare dintre aceste alegeri.

Foto: Shutterstock

Citește și:

Ce le lipsește românilor pentru a fi fericiți?

Pericolul singurătății. Ce afecțiuni grave pot să apară?

Sună la (021)9124 și află domeniile unde găsești cel mai ușor un job

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Libertatea
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Cariera