Care sunt cele mai bune și cele mai proaste poziții de dormit pentru corpul nostru?

Cu toții avem poziția noastră preferată de dormit, dar nu înseamnă că aceasta ne garantează cel mai bun somn de noapte. Modul în care dormim nu se rezumă doar la încercarea de a fi suficient de confortabil.

Specialistul care i-a tratat pe Kylie Minogue și David Beckham crede că există argumente pro și contra, în funcție de poziția în care dormim. Potrivit The Sun, iată cele mai populare poziții de somn și ce trebuie să știm despre fiecare.

Poziții de dormit benefice corpului nostru

Dormitul lateral. Cei mai mulți dintre noi dormim pe o parte, uneori ghemuiți, așa cum am fi făcut-o înainte de a ne naște. Avantajele acestui mod de a dormi este că oprește sforăitul, deoarece ajută la îmbunătățirea respirației noastre prin căi respiratorii mai libere. De asemenea, poate ajuta cu problemele digestive, cum ar fi refluxul de acid și arsurile la stomac.

Dormitul în poziție fetală poate fi de ajutor în cazul durerilor lombare, mai ales dacă punem o pernă între genunchi. Este poziția de dormit recomandată pentru ultimele trimestre de sarcină.

Un dezavantaj este că acest stil de somn poate provoca furnicături sau amorțeală la nivelul mâinilor, deoarece fluxul sanguin este întrerupt.

Dormitul pe spate. În termeni generali, se consideră că dormitul pe spate este cea mai bună poziție, dar acest lucru depinde de condițiile de sănătate pe care le avem. Este bun pentru coloana vertebrală, deoarece permite tuturor substanțelor nutritive să circule liber în discuri peste noapte. Este benefic pentru șolduri și genunchi, dar și pentru digestie.

Cu toate acestea, se pot simți dureri în partea inferioară a spatelui. O modalitate de a atenua acest lucru este de a plasa o pernă sub genunchi, deoarece acest lucru ia presiunea de pe coloana vertebrală inferioară. De asemenea, există o probabilitate mai mare de sforăit și apnee în somn în această poziție. Nerecomandată femeilor aflate în al treilea trimestru de sarcină.

Dormitul pe burtă. Dormitul pe burtă sau cu fața în jos este în general considerat cea mai proastă poziție de dormit. Aceasta poate fi cea mai dăunătoare poziție pentru gât, deoarece o parte a mușchilor gâtului se poate prelungi, în timp ce cealaltă se scurtează. Există, de asemenea, riscul ca articulațiile gâtului să se blocheze în timpul nopții. De asemenea, poate pune presiune asupra coloanei vertebrale, ceea ce poate pune presiune asupra mușchilor, tendoanelor și articulațiilor.

Foto: 123RF

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Kudika
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Avantaje.ro