Branduri cunoscute din lumea modei se retrag din Rusia din cauza invaziei asupra Ucrainei
Unele companii și-au suspendat activitatea în Rusia, fie din cauza unor probleme din cadrul lanțului de aprovizionare, fie din cauza preocupărilor etice.
Companiile de modă și profesioniștii din industrie deopotrivă răspund la invazia și războiul în desfășurare în Ucraina, mulți optând pentru a-și suspenda afacerile în Rusia.
Pe 1 martie, Vogue Ukraine, care este deținut și operat de Media Group Ukraine și licențiază numele și brandul de la Condé Nast International – a postat un apel către industria modei și frumuseții de lux, cerându-le să pună un embargo asupra exportului bunurilor lor către Rusia. A denumit și etichetat în mod special LVMH, Kering, Richemont, Prada Group, Swatch Group, Puig, Chanel, Hermès, Dolce & Gabbana, Max Mara, Burberry, Valentino, Versace, Hugo Boss, Calzedonia și Shisheido.
„În urma agresiunii militare fără precedent din partea Federației Ruse și a crizei umanitare în creștere din Ucraina, Vogue UA îndeamnă toate conglomeratele și companiile internaționale de modă și lux să înceteze orice colaborări pe piața agresorului cu efect imediat', scrie publicația, potrivit Fashionista.
„Aceste măsuri ar trebui să se aplice mărcilor și altor entități care produc și, de asemenea, distribuie și vând articole de modă, accesorii, bijuterii și ceasuri fine, produse de lux pentru stilul de viață pe piața rusă. se poate lua în confruntare cu comportamentul violent al Rusiei. Mai mult, VogueUA face apel la industria modei globale să nu păstreze tăcerea în aceste vremuri întunecate, deoarece are cea mai puternică voce. Vogue UA își încurajează partenerii și colegii să se alăture acestui apel la acțiune', au mai adăugat aceștia pe Instagram.
Guvernul SUA a impus noi sancțiuni Rusiei după invadarea Ucrainei. FedEx și UPS au oprit serviciile de livrare atât în Ucraina, cât și în Rusia, la fel ca și DHL.
În industria modei, unele mărci s-au angajat să sprijine și să amplifice organizațiile care ajută oamenii de pe teren în Ucraina și la granița cu Polonia. Designeri ucraineni precum Svitlana Bevza de la Bevza, Vita Kin și Anna October au împărtășit relatări personale, îngrozitoare, în efortul de a atrage atenția asupra conflictului.
Fondatorul 1Granary, Olya Kuryshchuk, adună semnături pe o scrisoare care le cere „afacerilor de modă și liderilor lor să fie alături de Ucraina și să condamne ferm invazia Rusiei'.
Fundația OTB a lui Renzo Rosso — filiala non-profit a conglomeratului de modă cu același nume, care deține Diesel, Maison Margiela, Marni, Viktor & Rolf, Jil Sander și Amiri și Camera Nazionale della Moda Italiana (CNDM) lucrează cu Agenția ONU pentru Refugiați (UNHCR) pentru a ajuta ucrainenii.
Kering a promis o „donație semnificativă' către ICNUR , deși compania nu a dezvăluit o sumă exactă. Balenciaga, unul dintre mărcile sale, își dedică platformele sociale pentru a împărtăși actualizări despre situație și a făcut o donație pentru Programul Alimentar Mondial al ONU.
Gucci, o altă proprietate Kering, a dat 500.000 de dolari UNHCR prin inițiativa sa Chime for Change. LVMH s-a angajat să ofere o „prima donație de urgență' de 5.000.000 de euro Comitetului Internațional al Crucii Roșii (ICRC) și organizează o campanie internă de strângere de fonduri pentru organizație, mai scrie sursa mai sus menționată.
Într-un interviu cu Christina Binkley pentru Vogue Business , echipa retailerului de lux Tsum Kyiv, își dorește ca partenerii lor din industrie să adopte o poziție mai puternică, mai ales când vine vorba de relațiile de afaceri cu Rusia.
„Se desfășoară Săptămâna Modei de la Paris, dar în Europa este un adevărat război', a spus Marusya Koval, directorul de marketing al lui Tsum Kyiv, care, potrivit lui Binkley, se află acum în Polonia. „Industria modei trebuie să se ridice. Opriți comerțul — opriți furnizarea Rusiei. Opriți relațiile cu Rusia'.
Foto: 123RF