5 lucruri de luat în calcul atunci când îți schimbi jobul, în afară de salariu

lucruri de luat în calcul atunci când îți schimbi jobul

Tinerii din generația Millennials, adică cei cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani, își schimbă jobul o dată la 2-3 ani, iar 43% dintre ei plănuiesc să își dea demisia de la jobul actual, în următorii doi ani, potrivit unui sondaj realizat de Deloitte.

Motivele sunt multe: salariile nesatisfăcătoare, lipsa de perspective la jobul actual, lipsa unui sistem de promovări în funcție de performanțe, accesul mai ușor la recruiteri și companii etc. Dacă te-ai gândit să îți schimbi slujba, este important să cântărești bine decizia înainte și să nu te lași influențată de propriile emoții, ci să gândești rațional. Spre exemplu, ar trebui întotdeauna să iei în calcul toți factorii, nu numai pe cei de ordin financiar. Iată câteva sfaturi care te vor ajuta ca atunci când îți schimbi jobul să mergi direct la țintă și să fii mulțumită de noua ta slujbă:

Asigură-te că știi ce înseamnă să muncești în compania respectivă

Multe persoane își caută un job din dorința de a scăpa, cu orice preț, de cel actual, iar adeseori nici nu se mai obosesc să se informeze temeinic cu privire la compania la care merg la interviu. Însă nu de puține ori se întâmplă ca într-o firmă care are o imagine bună pe piață lucrurile să stea cu totul diferit pentru angajați. Există platforme precum Unde Lucrăm sau Glassdoor, unde angajații sau foștii angajați pot lăsa recenzii companiilor și pot trage semnale de alarmă privind unele nereguli. De asemenea, pe asemenea platforme poți găsi și informații despre salarii și interviu, astfel încât să îți faci o idee de ansamblu asupra jobului.

Stabilește de la bun început ce sarcini de lucru vei avea

Să îți cunoști în detaliu fișa postului și să știi ce te așteaptă în materie de sarcini de serviciu este un lucru esențial. Aceste detalii ar trebui stabilite încă de la interviul cu șeful departamentului sau superiorul direct, astfel încât să nu apară probleme după ce te-ai angajat. De asemenea, asigură-te că ai purtat conversația despre ce obiective vei avea de atins și cum vei fi evaluată înainte de a spune „da”. Uneori, companiile trec aceste lucruri inclusiv în contractul de muncă, deci nu semna niciun act înainte să îl citești „din scoarță-n scoarță”.

Calculează cât timp liber vei avea la dispoziție

Fiecare companie are propriile sale politici interne, adeseori nescrise, despre ce așteptări are de la angajații săi atunci când vine vorba despre programul de lucru. De exemplu, în unele firme orele suplimentare sunt privite drept un lucru normal, în timp ce în altele există destul de multă flexibilitate pentru angajați, cât timp aceștia își respectă termenele limită și se achită corespunzător de sarcinile de lucru.

De asemenea, nu uita să iei în calcul și timpul pe care îl pierzi cu drumul spre serviciu și înapoi spre casă. Poate nu ți se pare un detaliu important, însă vei vedea că atunci când ești nevoită să stai în trafic ore în șir, zilnic, o să ajungi la concluzia că pierzi foarte mult timp degeaba.

În București, numeroase companii își au sediul în Pipera sau în zona Preciziei, însă încep și alte zone să se dezvolte puternic. De exemplu, în zona Expoziției apar tot mai multe clădiri de birouri și este de așteptat ca și alte zone să urmeze acest exemplu. Liviu Tudor, cel mai mare proprietar român de birouri, este de părere că ar trebui dezvoltate și zonele din sudul sau estul Capitalei, în apropiere de gurile de metrou, astfel încât viața angajaților să fie ușurată.

„Când am venit noi prima dată în vest, a fost o aventură, în urmă cu 12-14 ani. După atâția ani au început polurile de birouri să se apropie de noi. Poate cineva va face același lucru și pentru sud, și pentru est, bazându-se pe stațiile de metrou și va avea succes, sunt sigur. Așa s-ar echilibra dezvoltarea orasului și traficul s-ar mai elibera”, este de părere Liviu Tudor.

Ce pachet de beneficii ți se oferă

Când analizezi oferta financiară a unei companii pentru un nou job, nu ar trebui să te uiți doar la salariul net, ci și la pachetul de beneficii care ți se oferă. De exemplu, o companie care le oferă angajaților săi bonuri de masă sau reduceri la săli de fitness ori le pune la dispoziție masa de prânz îi scutește pe aceștia de niște cheltuieli pe care ei oricum le-ar fi avut. Astfel, chiar dacă nu primești concret banii în mână, beneficiile te pot ajuta să economisești sume importante.

Cum este atmosfera de la locul de muncă

Atunci când mergi la interviu, fii atentă la toate detaliile din jurul tău și mai ales la atmosfera din interiorul companiei. Încearcă, pe cât posibil, să îți dai seama cum se simt oamenii la locul de muncă. Sunt relaxați sau printre ei domnește haosul? Par nervoși sau par să aibă o relație prietenoasă de colegialitate? Au timp să își ia pauza de masă la prânz sau mănâncă deasupra tastaturii? Aceste detalii sunt importante când vine vorba despre cât de rapid te vei integra în colectiv și cum te vei simți la locul de muncă. Într-o atmosferă relaxată și prietenoasă, oamenii reușesc să lege relații mai strânse, să lucreze mai bine împreună și să nu resimtă la fel de puternic stresul.

Așadar, înainte de a lua o decizie privind schimbarea jobului, ai grijă să pui în balanță toate aspectele și să nu te grăbești să pleci de la actuala slujbă doar pentru că ai câteva nemulțumiri. Mergi la interviuri, pune întrebări, documentează-te cât poți de bine despre companiile care îți pun oferte pe masă și, la final, alege-o pe aceea unde crezi că vei avea cele mai bune șanse de a te dezvolta atât din punct de vedere profesional, cât și personal.

Sursă foto: Shutterstock/Copyright:Ollyy

(P) Articol realizat împreună cu www.liviutudor.net

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Cariera