Zâna contentului înoată în ape reci. Viața unei femei consultant internațional

Sonja Jefferson

Viața unui speaker și consultant internațional pare plină de glamour, iar uneori chiar este. Doar că Sonja Jefferson, specialist în content marketing, preferă să înoate în ape reci (la propriu!) și să ajute eroii anonimi din lumea afacerilor să se promoveze.

O veți putea asculta, de altfel, pe 1 noiembrie la conferința WeContent, dar platforma de surprize iwonder.ro  a vrut să afle mai repede cum „poveștile” ajută concret și cum se antrenează creativitatea.

Ca o zână modernă coborâtă din Nordul Europei, dar departe de stilul rece de corporatist, Sonja vorbește ca o prietenă venită în vizită, cu multă căldură și exemple concrete. Ca în cazul multor specialiști, studiile o îndreptau inițial către altă carieră, dar experiența pe teren a făcut-o să descopere că e fascinată de altceva. În anii 90 vindea consultanță de management și și-a dat seama că are o șansă în plus dacă potențialii clienți înțeleg de ce le va trebui „produsul” ei. Așa că a printat și le-a dat niște articole explicative pe tema aceasta (erau vremurile în care despre internet se vorbea la viitor). Era vorba despre content marketing și nu era ușor, dar nici înotul în ape reci nu e și Sonjei îi plac ambele.

Ai studiat sociologia, ai lucrat în vânzări, acum ești consultant internațional și trainer. Ce sfat ai trimite în trecut, Sonjei de 20 de ani, de la Sonja de acum?

I-aș spune că toate alegerile din viață și carieră vor avea sens atunci când privești înapoi, așa că trebuie să ai încredere în intuiția inimii și să-ți urmezi entuziasmul natural. În curând împlinesc 50 de ani, așa că știu ce vorbesc.

Ești consultant în content marketing. Cum ai explica jobul tău unei femei care vinde online bijuterii făcute de ea, de exemplu?

Aș spune că eu arăt antreprenorilor curajoși ca ea care e cea mai bună modalitate de a se conecta cu clienții săi ideali. O ajut să-și găsească vocea și să-și spună povestea, creând conținut valoros, apreciat de oameni, așa încât să vândă mai mult, dar într-un mod natural și corect, nu forțat.

Care e partea favorită a muncii tale de consultant?

Îmi place să înțeleg ce face o companie să fie altfel (e întotdeauna o poveste fascinantă) și apoi să sap după acel element magic, ascultând clienții lor. Cea mai plăcută parte e pentru mine să țin un fel de oglindă în fața acelei afaceri și să le arăt cum strălucesc ei și cum pot comunica asta prin conținut minunat. Sunt mulți „eroi” nedescoperiți în afaceri, oameni care sunt foarte buni la ce fac, iubiți de clienți și totuși nu sunt cunoscuți. E o bucurie să îi ajut să vadă valoarea și să îi privesc apoi cum comunică cu încredere. Adevărul e că nu trebuie să țipi pentru a promova ceea ce faci, trebuie doar să fii mereu de ajutor. E așa de util când oamenii înțeleg asta.

Munca ta presupune multă creativitate, cum o antrenezi?

Nu m-a mai întrebat nimeni asta! Pentru a fi cu adevărat creativ ai nevoie de spațiu în care să-ți lași imaginația să zboare. Am o viață plină, dar pe măsură ce îmbătrânesc învăț să-mi acord timp și odihnă, departe de muncă. Îmi place să încep ziua alături de partenera mea de afaceri alergând în pădure, vorbind despre viață și muncă și multe idei creative apar din aceste alergări, departe de birou. Ne încurajăm reciproc, presupun că a petrece timp cu alți oameni creativi, care gândesc altfel, ajută!

Dintre toate reușitele tale în consultanță, care e povestea ta preferată ?

Acum câțiva ani am fost angajată de o firmă independentă de securitate a informației din UK, pentru a-i ajuta cu strategia de content marketing. Erau o echipă grozavă și foarte buni la ce făceau, dar site-ul lor atunci era îngrozitor, cu jargon mult, plictisitor, fără altă prezență online. Nu erau nativi digital și mă întrebam dacă aș putea să-i ajut. Acum, la 7 ani distanță, au ajuns superstaruri în privința contentului, au un blog pe care scriu ca niște îngeri, câștigă mereu noi clienți datorită conținutului. S-ar spune că e un subiect plictisitor, dar e fascinant și necesar pentru cei care au nevoie de el. E o firmă de 12 persoane și e mai sus decât agenții guvernamentale uriașe în căutările de nișă pe anumiți termeni, atrag foarte mulți clienți prin internet. Uneori proiectele cu cele mai puține șanse reușesc cel mai spectaculos.

După ce te vor asculta la conferința WeContent (pe 1 noiembrie la București), proprietarii de afaceri ar putea fi tentați să spună că pot face asta singuri. Cum i-ai convinge că au nevoie de un consultant /specialist în content marketing?

Ei pot face multe singuri, dacă adoptă modul de gândire potrivit și învață pașii necesari care fac ca content marketing să funcționeze. Totuși e greu să-ți privești obiectiv afacerea proprie, așa că e util să angajezi un specialist în content marketing. El te va ajuta să înțelegi ce apreciază clienții, care e punctul forte în conținutul tău și să faci un plan prin care să folosești mai multe canale. Unii dintre clienții noștri au devenit creatori excelenți de conținut, alții știu că nu vor putea scrie și angajează experți.

E un domeniu relativ nou și nu sunt calificări stabilite riguros. Cel mai important e să găsești pe cineva potrivit, cu experiență și câțiva clienți fericiți care au văzut rezultate pozitive. Aș căuta testimoniale, studii de caz, referințe, mai degrabă decât calificări sau anumite studii. Și mai ales pe cineva cu entuziasm real!

Prietenul meu și expertul copywriter John Espirian are câteva sfaturi pe tema alegerii unui creator de conținut.

Platforma iwonder.ro împlinește dorințe (iar banii obținuți merg către copiii bolnavi). Ce dorință ai vrea să ți se împlinească acum?

Eu înot în orice sezon într-un lac și în mare, lângă Bristol. Cea mai frumoasă călătorie a fost anul trecut în Estonia, la Campionatele mondiale de înot de iarnă, cu un grup de prieteni, a fost o experiență incredibilă! Aș vrea să călătoresc în locuri reci în toată lumea, cu prieteni, să întâlnesc alți înotători entuziaști, e o comunitate fantastică. Patagonia e pe lista mea!

Sonja Jefferson este unul dintre cele mai importante nume din UK în content marketing. A fondat compania Valuable Content în anul 1999. În cei aproape 20 de experienţă ca trainer, consultant şi speaker în strategia de content marketing a ajutat nenumărate companii să exprime cu adevărat valoarea pe care o oferă şi să genereze conţinut relevant, care să le genereze rezultate pe termen lung. Sonja este co-autor al cărţii Valuable Content Marketing, o carte premiată, cu adevărat valoroasă, care îi ajută pe alții să înțeleagă importanța conținutului în lumea de astăzi și cum pot transforma prospecțiile în cumpărători și cumpărătorii în promotorii brandurilor lor.

Autor: Ana Stancu

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Cariera