Ai chef de o gustare? Alege ceva sănătos!

Ori de cate ori simti nevoia sa rontai ceva, preferi sa gusti cate putin din tot ce gasesti prin frigider, in loc sa mananci o cantitate mare dintr-un singur aliment – un borcan de dulceata, de exemplu.
Poftele tale sunt cat se poate de firesti: organismul are nevoie de o varietate cat mai mare de substante nutritive ca sa-si pastreze nivelul de energie la cote maxime.
Asadar, cand ai chef sa mananci “ceva bun” (pe la 11 dimineata, la 5 dupa- amiaza sau chiar la 12 noaptea!), incearca o combinatie de migdale si stafide – varianta unei gustari sanatoase, cu mare valoare nutritiva.
Pentru perioadele de stres, fa-ti o provizie de fructe (proaspete sau uscate) si seminte sau fructe oleaginoase (nuci, alune, arahide, fistic, etc.).Migdalele si stafidele reprezinta combinatia ideala: hranitoare, gustoasa, care te ajuta sa rezisti mai bine la stres, oboseala, iti sustine sistemul imunitar si mentine un nivel scazut al colesterolului “rau”.

De ce migdale?

  • Doua maini de migdale (cam 23 de bucati) reprezinta o gustare hranitoare, cu numai 160 de calorii.
  • Jumatate din aceasta cantitate reprezinta un aport de 6% din doza zilnica de fier si zinc recomandata.
  • Migdalele sunt o excelenta sursa de magneziu, folosit de organism pentru mentinerea sanatatii oaselor, ca si in metabolismul proteinelor si in eliberarea energiei musculare. Magneziul ajuta la echilibrarea nivelurilor de calciu si potasiu.
  • Migdalele sunt o sursa de cupru, acesta contribuind la sanatatea sistemelor osos, vascular si nervos.
  • Contin vitamina E, un antioxidant puternic, revitalizant al pielii si parului.
  • Migdalele nu contin sodiu – daca nu sunt prajite cu sare. In schimb, sunt o sursa de acid folic, necesar regenerarii celulelor sangelui.
  • Migdalele sunt un aliment bogat in proteine – in cantitati comparabile cu cele existente in carne.

Ce nu stiai despre stafide

  • Nu au colesterol, sare sau grasime.
  • Stafidele sunt bogate in fibre alimentare, fapt ce contribuie in mod benefic la procesul digestiei.
  • Sunt o sursa importanta de antioxidanti si contin vitaminele A si C, precum si minerale (calciu si potasiu).
  • O mana de stafide (adica aproximativ un sfert de ceasca sau 40 g) contine 310 mg de potasiu – contribuie la reducerea riscului de hipertensiune arteriala.
  • Aceeasi cantitate iti ofera 10% din cantitatea zilnica necesara de fier – un mineral cu rol important in formarea hemoglobinei.
  • Stafidele contin in cea mai mare parte fructoza, un zahar natural care poate fi transformat cu usurinta in energie de catre organism.
  • O lingurita de stafide pe zi (cantitatea recomandata de specialisti pentru a fi inclusa in ratia alimentara zilnica) poate reprezenta si una dintre cele cinci “portii obligatorii” de legume si fructe.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Avantaje.ro