Visezi la un somn liniștit? Iată câteva trucuri pe care le poți pune în practică!

În vremuri agitate, cu o viață stresantă, fiecare dintre noi își dorește un somn liniștit și cu adevărat odihnitor. Stilul de viață agitat, tehnologia și obiceiurile alimentare sunt cele care ne afectează, în foarte mare măsură, modul în care organismul nostru își recapătă forțele, deci nu este de mirare că dimineața ne trezim foarte obosiți.

Multe studii în domeniul medical au relevat faptul că lipsa somnului sau un somn insuficient odihnitor ne afectează în mod semnificativ și IQ-ul. Și nu doar atât – somnul insuficient este răspunzător și pentru scăderea sistemului imunitar, ceea ce ne face mult mai predispuși la boli. 

Totuși, sunt și câteva modalități de a ne ajuta să avem un somn mai bun, printre care programul echilibrat, purtatul şosetelor şi dormitul pe partea dreaptă a corpului, la care se adaugă o dietă bogată în vitamine și minerale, precum și achiziția unor perne ortopedice

De ce este atât de necesar un somn odihnitor?

Somnul, mai precis calitatea acestuia, este strâns legat de sănătatea fizică și psihică. Un somn liniștit nu înseamnă neapărat să dormi mai multe ore, ci să te trezești odihnit chiar dacă au fost doar 5 ore. Un somn cu întreruperi, în care te trezești brusc sau îți schimbi poziția pentru a te simți mai comod nu este atât de odihnitor pe cât ți-ai închipui.

Pe termen lung, somnul insuficient sau necorespunzător îți reduce sistematic concentrarea, scade nivelul de energie și îți afectează oboseala, motiv pentru care ești mult mai predispus la burnout. 

Pentru a limita toate aceste efecte negative este foarte important ca dormitorul, in special salteaua, perna și pilota, să fie cât mai confortabile, astfel încât să îți inducă starea de relaxare și să se secrete melatonina. 

Elemente la care trebuie să acorzi atenție pentru un somn odihnitor

Există câteva metode prin care te poți bucura de un somn cu adevărat odihnitor. Fie că discutăm despre anumite activități, fie despre reglarea ambientului sau folosirea anumitor produse, toate sfaturile de mai jos te vor ajuta:

  • Lasă să intre cât mai multă lumină naturală – cu cât intră mai multă lumină naturală în casă, cu atât creierul tău va putea face diferența dintre zi și noapte;
  • Nu utiliza dispozitive cu ecrane luminoase înainte de somn – telefoanele, tabletele, televizorul sau laptopul face creierul să fie activ în loc să se relaxeze;
  • Nu consuma produse și băuturi care conțin cofeină sau substanțe care îți oferă energie – cum ar fi cafeaua, alcoolul, energizantele sau ciocolata;
  • Creează-ți un program de somn – cel mai odihnitor somn este între orele 22.00-00.00, iar minimul de ore necesar este de 6 ore;
  • Ai grijă la temperatura din dormitor – pentru un somn odihnitor aceasta trebuie să fie apropiată de 20 de grade Celsius;
  • Nu consuma prea multe lichide înainte de culcare – astfel nu vei fi nevoit să te trezești pe timpul nopții pentru a merge la toaletă;
  • Acordă atenție patului – ideal ar fi să optezi pentru saltele de calitate, perne ortopedice de la Ortosan;
  • Folosește-te de aromaterapie

Richard Wiseman, profesor de psihologie la Universitatea din Hertfordshire, este de părere că lipsa „somnului de frumuseţe' ne face să fim mai puţin atractivi.  Oboseala ne afectează starea de fericire, dar în egală măsură ne expune și la o moarte prematură. Același profesor susține că gândurile pozitive dinaintea somnului ne ajută să ne relaxăm şi să atragem visele plăcute și că ideal ar fi să ne gândim la fructe sau legume pentru fiecare literă a alfabetului.

Sursa foto: https://www.pexels.com/photo/close-up-photography-of-woman-sleeping-914910/

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Kudika
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Advertorial