Viața după 30 de ani: de ce vitamine și suplimente alimentare ai nevoie pentru a te simți bine

Viața după 30 de ani: de ce vitamine și suplimente alimentare ai nevoie pentru a te simți bine

A lua vitamine și suplimente alimentare este o modalitate excelentă de a-ți stimula nutriția la orice vârstă. Alegerea acestora poate fi însă dificilă și depinde de mai mulți factori. În funcție de dietă, stil de viață, rutină și vârstă, suplimentele au avantaje distincte asupra organismului.

Pentru ca organismul să funcționeze optim, el are nevoie de 13 vitamine și 16 minerale. Pe lângă acestea, există și alte surse de sprijin nutrițional care aduc beneficii organismului, precum uleiul de pește sau suplimentele pe bază de plante.

Femeile au nevoi biologice diferite în funcție de vârstă, de aceea îți prezentăm vitaminele și suplimentele alimentare prioritare în diferite etape ale vieții. 

Femeia la 30 de ani

Biologic vorbind, femeia este considerată fertilă la 30 de ani. Indiferent dacă intenționezi să rămâi gravidă sau nu, acidul folic este unul dintre suplimentele alimentare necesare în această perioadă pentru menținerea stării de sănătate. Acidul folic, cunoscut și sub denumirea de folat sau vitamina B9, susține sănătatea creierului și reproducerea celulelor, îmbunătățește fluența verbală și memoria și contribuie la o mai bună stare de spirit. Acidul folic se numără printre vitaminele prenatale recomandate. Consumate cu șase luni înainte de sarcină și în timpul acesteia, vitaminele prenatale contribuie la reducerea riscului de a avea un copil cu deficiențe la nivelul creierului sau al măduvei spinării.

De asemenea, la 30 de ani, o atenție deosebită trebuie acordată antioxidanților. Vitaminele C și E sunt antioxidanți puternici care ajută tenul.

Vitamina C ajută la susținerea sistemului imunitar și contribuie la crearea colagenului, datorită căruia pielea se menține tânără. Mulțumită proprietăților antioxidante, atât vitamina C, cât și vitamina E ajută la menținerea sănătății pielii odată cu trecerea timpului. Uleiul de vitamina E este folosit chiar și în cazul leziunilor la nivelul pielii, pentru a preveni apariția cicatricilor sau pentru a accelera procesul de vindecare.

Totodată, fierul este un supliment alimentar important pentru femeile la 30 de ani. Deficitul de fier poate apărea la persoanele care nu consumă multă carne, la sportivi, la gravide și la femei cu cicluri menstruale moderate sau abundente. Suplimentele pe bază de fier pot contribui la menținerea unei stări bune de sănătate. Pe de altă parte, consumul prea mare de fier poate cauza, printre altele, vărsături și dureri abdominale.

Femeia la 40 de ani

Femeile la 40 de ani au nevoi nutriționale unice, mai ales pentru că se pregătesc să intre în perimenopauză, etapa de tranziție către menopauză, și pot începe să simtă bufeuri. Uleiul de pește, care conține acizi grași omega-3 sănătoși, este un excelent supliment alimentar pentru această perioadă. Acesta contribuie la sănătatea creierului și a inimii.

De asemenea, complexul de vitamina B este important. Este vorba de opt vitamine care funcționează, atât separat, cât și împreună, pentru a ajuta organismul. Ajută la digestie și la starea de spirit, oferă energie și un somn liniștitor. Totodată, ele susțin sistemul cardiovascular și ajută la sănătatea unghiilor, părului și pielii. Complexul de vitamina B este format din tiamină (B1), riboflavina (B2), niacină (B3), acid pantotenic (B5), vitamina B6, biotină (B7), vitamina B12 și acidul folic.

Femeia la 50 de ani

Vitaminele și suplimentele pot contribui la o mai bună stare de sănătate în timpul menopauzei. Pentru femeile de 50 de ani, menopauza este, de regulă, o schimbare semnificativă care le afectează organismul. Suplimentele prioritare în această perioadă a vieții includ vitamina D, calciu, turmeric și acizi grași omega-3. 

Vitamina D ajută organismul să absoarbă calciul din alimente, contribuind astfel la sănătatea oaselor. Pe de altă parte, suplimentele pe bază de turmeric contribuie la menținerea sănătății creierului.

Indiferent de vârstă, este important să fii atentă la nevoile organismului și la factorii care influențează starea de sănătate. Suplimentele alimentare, împreună cu unele produse pe bază de plante, pot fi o parte integrantă din regimul zilnic. Nu uita însă că pentru un stil de viață sănătos ai nevoie de pionii de bază: o dietă echilibrată, exerciții fizice regulate și un somn adecvat.

Sursă foto: Andrey Yurlov/ Shutterstock

(P) Material publicitar realizat în colaborare cu farmacialapretmic.ro

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Publicitate
Huff
VIVA!
Retete
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Advertorial