Subiecte la Matematică tot mai simple, elevi tot mai slab pregătiți

Subiecte la Matematică tot mai simple

În urmă cu doi ani, rezultatele PISA au scos la iveală faptul că, în România, 2 din 5 copii nu înțeleg ce citesc și nu pot rezolva probleme simple de logică. Pe de altă parte, profesorul Sorin Borodi a realizat o analiză a tuturor subiectelor date la Matematică din 1933 până în 2016, rezultatul fiind că gradul de dificultate a scăzut în mod evident.

Dinaintea fiecărui examen important, neliniștea sau chiar anxietatea devin emoțiile pregnante în rândul elevilor. Presiunea din partea școlii de a obține cele mai bune rezultate, presiunea din partea familiei preocupate de viitoarea carieră a copilului sau chiar presiunea colectivului de elevi aflat în permanentă concurență – toate pot imprima o notă de teamă în fața celor mai importante examene.

Iar când vine vorba de cele mai dificile discipline, Matematica este de departe cea mai provocatoare dintre științe.

Subiectele la Matematică – din ce în ce mai simple

Cu toate acestea, profesorul de matematică Sorin Borodi a realizat o comparație extrem de interesantă între toate subiectele la Matematică din 1933 și până în 2016. Așadar, analizând itemii propuși de-a lungul anilor, a constatat că aceștia au fost din ce în ce mai puțin dificili, iar din 1989 până în 2016 putem afirma că gradul de dificultate a subiectelor la Matematică s-a înjumătățit (de la 8.33 la 4.27).

Pe de o parte, subiectele mai ușoare la Matematică pot determina rezultate mai bune la examene și percepția – falsă – că nivelul de pregătire al elevilor este unul ridicat.

Pe de altă parte, rezultatele unor teste internaționale precum PISA demonstrează faptul că analfabetismul funcțional este un fenomen ce poate apărea chiar și în cazul elevilor ce au obținut note „bune“ la diferite examene sau evaluări.

Școala în era digitală  

În acest context, e important ca elevii să învețe cu adevărat bine pentru școală, fără să aibă notele și calificativele drept indicatori principali ai pregătirii lor. Astfel, pentru a încuraja interesul elevilor pentru școală, specialiștii Intuitext în educație au înțeles importanța instrumentelor de studiu adaptate profilului noilor generații de elevi ai erei digitale.

Prin urmare, au creat produse online de învățare, prin care elevii studiază folosind gadgeturile lor preferate – tableta sau laptopul – și înțeleg noțiunile dificile de la clasă la Limba Română și Matematică, de pildă, cu ajutorul lecțiilor online pe care le pot accesa de câte ori este nevoie. În plus, studiind diverse noțiuni dificile utilizând astfel de produse complexe, interactive, elevii au șansa să se testeze singuri, să găsească probleme rezolvate în pași, să recapituleze, să-și dea seama ce nu știu – un fel de profesor la care pot apela cu încredere oricând doresc și de la care pot fi siguri că vor primi sfaturi și informații utile.

Așadar, nu doar tehnologia ne surprinde cu evoluția ei uluitoare, ci și sistemul de învățământ ar trebui să țină pasul cu vremurile. Copiii se schimbă și tot astfel ar trebui și profesorii să se schimbe mereu, să fie în permanentă transformare, adaptare.

De Claudia Cojocea 

Foto: 123rf.com

Citește și:

Festivalul Internațional de Educație, evenimentul care încearcă să rezolve problemele sistemului de învățământ

De ce nu este bine să ne dorim ca toți copiii să fie la fel?

„Ce notă ai luat azi la școală?“

 

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Educatie