Remedii pentru simptomele menopauzei

Menopauza este un proces biologic natural și absolut normal. Menopauza reprezintă lipsa menstruațiilor pentru o perioadă de 12 luni. Se poate instala oricând intre 40 și 50 de ani, cu toate ca vârsta medie este de 51 de ani.

Simptomele fizice, cum ar fi bufeurile și stările emoționale pot afecta somnul, nivelul energiei şi starea emoțională. Simptomele și senzațiile provocate de menopauză pot fi ameliorate și ținute sub control prin mai multe metode, de la modificări ale stilului de viață până la suplimente pentru menopauză sau terapia hormonală.

Când începe și cât durează menopauza?

Cele mai multe femei încep să dezvolte primele simptome ale menopauzei cu aproximativ patru ani înainte de ultima menstruație. Simptomele persistă, de obicei, aproximativ patru ani după ultima menstruație.

Un număr mic de femei se confruntă cu simptomele menopauzei cu un deceniu înainte de apariția efectivă a menopauzei, iar 1 din 10 femei experimentează simptome de menopauză timp de 12 ani după ultima menstruație.

Vârsta medie la care menopauza își face apariția este de 51 de ani. Momentul în care menopauza începe să se instaleze este influențat de mai mulți factori, cum ar fi moștenirea genetică și sănătatea ovarelor. Perimenopauza (premenopauza) apare înainte de menopauză. Perimenopauza este perioada în care activitatea hormonală începe să se schimbe, cu scopul de a pregăti organismul pentru menopauză.

Acest proces poate dura câteva luni sau câțiva ani. Multe femei intră la perimenopauza într-un anumit moment în preajma vârstei de 45 de ani. Alte femei intră direct în perioada de menopauză.

Aproximativ 1% dintre femei încep menopauza înainte de vârsta de 40 de ani, aceasta purtând denumirea de menopauză prematură sau insuficiență ovariană primară. Aproximativ 5% dintre femei intră la menopauză între 40 și 45 de ani. Aceasta este denumită menopauză precoce.

Perimenopauză vs menopauză vs postmenopauză

În perioada premenopauzei, ciclurile menstruale devin neregulate. În această perioadă puteți experimenta menstruații întârziate sau luni întregi fără ciclu menstrual. În plus, fluxul menstrual poate deveni mai abundent sau mai redus.

Menopauza este definită drept o lipsă a menstruației timp de un an întreg, în timp ce postmenopauza reprezintă perioada de după instalarea menopauzei.

Care sunt simptomele menopauzei?

Fiecare femeie experimentează în mod diferit menopauza. De regulă, simptomele sunt mai grave atunci când aceasta apare brusc sau pe o perioadă mai scurtă de timp. Gravitatea sau durata simptomelor pot fi influențate de problemele care afectează sănătatea ovarului, cum ar fi cancerul sau histerectomia, ori obiceiurile nocive, cum ar fi fumatul.

Simptomele premenopauzei, menopauzei și postmenopauzei sunt de obicei aceleași. Cele mai frecvente semne precoce ale perimenopauzei sunt:

  • menstruațiile mai abundente sau cu un flux mai redus decât în mod normal
  • ciclurile menstruale mai puțin frecvente
  • simptomele vasomotorii, cum ar fi bufeurile și transpirațiile nocturne

Se estimează că 75% dintre femei se confruntă cu bufeuri la menopauză.

De asemenea, menopauza provoacă și alte simptome, cum ar fi:

  • insomnie
  • uscăciune vaginală
  • scăderea libidoului
  • acumulare în greutate
  • stări depresive
  • anxietate
  • articulații dureroase sau rigide
  • pilozitate neobișnuită în alte zone ale corpului, cum ar fi față, gât, piept și partea superioară a spatelui
  • probleme de concentrare
  • probleme de memorie
  • uscăciune la nivelul pielii, gurii și ochilor
  • urinare excesivă
  • sensibilitate sau durere la nivelul sânilor
  • dureri de cap
  • palpitații cardiace
  • infecții urinare
  • masa musculara redusă
  • masa osoasă redusă
  • rărirea sau căderea părului

De ce apare menopauza?

Menopauza este un proces natural care are loc pe măsură ce ovarele îmbătrânesc și produc mai puțini hormoni de reproducere. Practic, organismul începe să treacă prin mai multe schimbări după ce scade nivelul mai multor hormoni, cum ar fi:

  • estrogenul
  • progesteronul
  • hormonul foliculostimulant (hormonul de stimulare foliculara sau FSH)
  • hormonul luteinizant (LH)
  • testosteronul

Una dintre cele mai notabile modificări care se produc în timpul menopauzei este „consumarea' foliculilor ovarieni. Foliculii ovarieni sunt structurile care produc și eliberează ovule din peretele ovarului, facilitând menstruația și fertilitatea.

Majoritatea femeilor observă mai întâi că frecvența menstruației devine mai puțin consistentă, în timp ce fluxul devine mai abundent și mai îndelungat. De regulă, acest proces se produce în jurul vârstei de 45-50 de ani.

Există, de asemenea, situații în care menopauza este indusă sau cauzată de leziuni sau îndepărtarea chirurgicală a ovarelor și a structurilor pelvine aferente.

Tratamente

Medicul ar putea recomanda anumite metode de tratament dacă simptomele sunt grave sau afectează calitatea vieții. Terapia hormonală poate fi un tratament eficient pentru reducerea sau gestionarea:

  • bufeurilor
  • atrofiei vaginale
  • osteoporozei
  • transpirațiilor nocturne

Medicamentele care pot combate simptomele menopauzei sunt:

  • minoxidil topic 5%, utilizat pentru rărirea și căderea părului
  • hidratanți și lubrifianți vaginali non-hormonali
  • lubrifianți vaginali care conțin doze mici de estrogen
  • ospemifen pentru uscăciunea vaginală și durerile din timpul actului sexual
  • antibiotice profilactice pentru infecțiile urinare recurente
  • cremă cu clorhidrat de eflornitină pentru pilozitățile nedorite
  • inhibitori selectivi ai recaptării serotoninei pentru bufeuri, anxietate și depresie
  • medicamente împotriva insomniei

Remedii la domiciliu și modificări aduse stilului de viață

Simptomele menopauzei ușoare sau moderate pot fi ameliorate și cu ajutorul remediilor la domiciliu și al tratamentelor alternative.

Purtați haine confortabile

Pentru a ține sub control bufeurile, îmbrăcați-vă cu haine largi, mai ales pe timp de noapte și atunci când vremea este caldă sau imprevizibilă.

Faceți mișcare

Reduceți aportul zilnic de calorii cu 400-600 de calorii pentru a vă menține greutatea la un nivel sănătos. De asemenea, este recomandat să faceți exerciții fizice moderate timp de 20-30 de minute pe zi.

Îmbunătățiți-vă somnul

Spuneți-i medicului dacă aveți de regulă probleme cu somnul, astfel încât acesta să vă ajute să vă odihniți mai bine.

Renunțați la fumat și consumați cât mai puțin alcool

Renunțați la fumat și evitați expunerea la fumatul pasiv. Expunerea la țigări vă poate agrava simptomele. În plus, limitați consumul de alcool pentru a evita agravarea simptomelor. Consumul excesiv de alcool în timpul menopauzei poate cauza și mai multe probleme de sănătate.

Luați suplimente

Luați suplimente cu calciu, vitamina D și magneziu pentru a reduce riscul de osteoporoză și pentru a îmbunătăți nivelul de energie și somnul.

Folosiți tehnici de relaxare

Practicați tehnici de relaxare și respirație, cum ar fi yoga și meditaţia.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Kudika
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Advertorial