Recapătă controlul asupra vieții tale. 3 lucruri mai puțin știute, care îți ajută echilibrul emoțional

femeie-fericita

Stabilitatea emoțională îți influențează toate aspectele vieții, de la stima de sine, până la relațiile cu cei dragi, iar pentru asta trebuie să te preocupi mai mult de tine însăți de acum încolo.

Stresul, grijile și problemele de zi cu zi pot face și cea mai puternică femeie să se simtă copleșită. Iar când nu mai reușești să vezi partea plină a paharului, nu mai poți să faci față obstacolelor pe care viața ți le scoate în cale și să cauți cu optimism soluții. Ne uităm adeseori cu admirație la persoane care au trecut prin greutăți de neimaginat și, cu toate acestea, au reușit să vadă partea frumoasă a vieții, să se înconjoare de familie și de prieteni adevărați și să treacă peste orice provocare cu capul sus.

Ceea ce multe dintre noi nu știm însă este că, dacă o parte din puterea emoțională vine din interior, și mediul în care trăim și oamenii pe care îi avem alături ne pot influența enorm starea de spirit. Și cum stă în puterea noastră să schimbăm unele lucruri, iată ce poți face pentru a-ți recăpăta încrederea în forțele proprii și controlul asupra vieții tale:

Transformă-ți locuința într-un sanctuar în care te simți în siguranță

Casa ta trebuie să fie locul în care îți regăsești pacea, liniștea și îți reîncarci bateriile. Petrecem jumătate de zi acasă, așa că felul în care este amenajată locuința ta trebuie să îți dea o stare de bine și să te relaxeze pe deplin. De exemplu, știai că un studiu a descoperit că imprimeurile de pe covoare sau tapetul în culori intense au crescut nivelul de stres resimțit de toți participanții la cercetare? Iar acesta este doar un mic detaliu, care te ajută să-ți faci o imagine de ansamblu despre cât de mult ne afectează designul unei camere.

Livingul este încăperea în care ne petrecem majoritatea timpului liber. Acest spațiu trebuie să aibă toate caracteristicile unei zone destinate relaxării, astfel încât să îți recapeți buna dispoziție imediat cum ai pășit în cameră. Privește aceste imagini cu mobila de sufragerie și imaginează-ți cum ar fi ca locuința ta să arate astfel. Un televizor încadrat de piesele de mobilier moderne și de calitate, câteva plante care să dea o pată de culoare încăperii, câteva decorațiuni personalizate, niște lumânări parfumate și ai obținut locul perfect pentru recreere.

Renunță la obiceurile nocive de care ești convinsă că nu-s așa de rele

Ani de zile, terapeuții au crezut că fumatul ajută la reducerea stresului, mai ales în cazul persoanelor care trăiesc constant sub presiune, așa că nu le recomandau niciodată pacienților să renunțe la acest viciu. Însă acum, numeroase studii și cercetări medicale au demonstrat exact contrariul: fumatul nu face decât să agraveze felul în care te simți când ești stresată. Atunci când fumezi, inhalezi zeci de substanțe toxice care te fac să fii ușor iritabilă, stările de anxietate se înrăutățesc și treci rapid de la o stare la alta. Iar asta fără să punem la socoteală problemele de sănătate pe care le cauzează.

Dacă ai trăit cu convingerea că fumatul este o soluție pentru reducerea stresului, acum știi că este doar un mit. Apelează la ajutorul unui profesionist, dacă simți că îți va fi greu să te lași, și cere ajutorul colegilor de serviciu, al prietenilor și al familiei pentru a reuși să renunți odată pentru totdeauna la acest obicei nociv.

Fii mai activă pentru a avea mai multă energie

Sună paradoxal, dar mișcarea și sportul te ajută să îți recapeți energia și să devii mai rezistentă la orice tip de efort. Probabil știi deja că este indicat să faci mișcare zilnic, chiar și să mergi pe jos 20 de minute, însă acest lucru nu este recomandat doar pentru a slăbi sau pentru a-ți tonifia corpul. De fapt, sportul este cea mai bună soluție pentru a-ți recăpăta buna dispoziție. Asta pentru că atunci când facem mișcare, creierul eliberează endorfine în organism, niște hormoni care ne fac să ne simțim euforice. De aceea ai acea senzație că pășești pe nori după fiecare antrenament solicitant.

Oricât de încărcat ai avea programul, o jumătate de oră pe zi pentru a-ți îmbunătăți tonusul muscular și a-ți pune sângele în miscare va avea efecte benefice pe termen lung. Sportul îți menține inima sănătoasă, îți reglează pulsul și tensiunea, scade colesterolul și te ajută să te calmezi atunci când ești nervoasă. Încearcă acest experiment și fă mișcare intens de trei ori pe săptămână sau câte 20-30 de minute pe zi, timp de o lună. Cu siguranță îți vei îmbunătăți dispoziția și te vei simți de milioane.

Când ne gândim cum să ne recăpătăm echilibrul emoțional ne vin în minte vacanțe, nopți lungi de somn sau timp petrecut alături de cei dragi. Dacă adaugi acestora și trucurile propuse de noi, vei vedea cu ochii tăi cum viața ta se schimbă în bine, iar tu te simți mai în forță ca niciodată.

Sursă foto: Shutterstock, Copyright: goodluz

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Avantaje.ro