(P) Organizarea eficientă a stocurilor: 9 sfaturi practice

(P) Organizarea eficientă a stocurilor: 9 sfaturi practice

Este posibil să nu fie cea mai prezentabilă parte a magazinului tău și, chiar dacă nu-i privită de mulțimea de ochi a clienților, camera de stoc a afacerii tale constituie, încă, o parte critică a domeniului tău. Dacă o gestionezi greșit, haosul din camera de depozit îți poate inunda magazinul. Există o mulțime de lucruri pe care le poți face, pentru a-ți asigura depozitul pentru succes și a-l menține în funcțiune.

1. Maximizează spațiul vertical

Nu te limita la spațiul tău. Depozitele au, de obicei, plafoane destul de înalte, așa că extinde-te. Cu cât poți plasa mai multe articole pe înălțime, cu atât puteți elibera mai mult spațiu pentru ca personalul care lucrează să-l folosească, ceea ce este întotdeauna un plus. Investește în câteva scaune și scări sigure pentru a facilita accesul la rafturile superioare.

2. Așază cele mai populare produse în partea din față

Ajută personalul să funcționeze la cea mai  mare eficiență, plasând cele mai populare și vândute produse în partea din față a magaziei. Dacă le-ai așeza în spate, oamenii ar irosi timpul cu drumul dus-întors și ar pierde potențiale vânzări. Trebuie să descoperi cele mai populare produse? Urmează sfatul 4 pentru a te ajuta în acest sens.

3. Păstrează mărfurile grele pe podea sau pe rafturile de jos, iar mărfurile ușoare, mai sus

Acesta este un sfat de siguranță: păstrează marfa cea mai grea cât mai aproape de podea. Acest lucru va preveni prăbușirile posibile, dar, va reduce, de asemenea, potențialul de rănire pe măsură ce personalul tău mută produsele din stoc. În schimb, mărfurile mai ușoare ar trebui depozitate pe rafturi mai sus, pentru a preveni aglomerația și împiedicarea. În special, dacă ai haine printre produse, ele trebuie mutate în partea superioară a depozitului.

4. Utilizează software de gestionare a stocurilor

Un software de gestionare a inventarului este instrumentul perfect pentru a te ajuta să-ți menții depozitul în funcțiune, la eficiență maximă. Poți folosi un sistem WMS, o soluție software de automatizare și eficientizare a operațiunilor din depozit, folosită pentru reducerea erorilor umane, generarea documentelor de logistică și creșterea vizibilității asupra activităților desfășurate în depozit.

5. Investește în unitățile de stocare potrivite

Există diverse tipuri de elemente disponibile pentru a-ți amenaja un depozit. Rafturi, etajere, sertare, pubele, dulapuri etc. Genurile care vor funcționa exact pentru tine depind de conținutul stocului tău, însă, ar fi de preferat să investești în unități de stocare mobile. Acestea îți permit să maximizezi spațiul din depozit cu un loc de stocare care se poate deplasa. Ai putea să glisezi unitățile pentru a găsi secțiunea de stoc căutată. Merită făcut, chiar dacă nu pare să aveți nevoie de unități de stocare mobile acum. Depozitele sunt greu de refăcut mai târziu.

6. Configurează un sistem și etichetează-l

O cheie pentru o magazie funcțională este crearea unui sistem organizat pentru locul în care plasezi articolele. Poți alege să separi produsele în funcție de departament, culoare, dimensiune, stil. etc. Ai grijă ca, o dată ales un sistem, să-l respecți.  

7. Oferă un bun climat și o iluminare excelentă depozitului 

Climatul care îți controlează depozitul este destul de important, deoarece te ajută să păstrezi toate produsele în stare corespunzătoare. Dar, de asemenea, este, foarte important, deoarece vei avea angajați care lucrează ore în șir acolo. Păstrează, așadar, un depozit curat și oferă o temperatură optimă pentru salariați.

Aspectul de iluminare a stocului este, de obicei, neglijat, de obicei, pentru că pe acolo nu calcă clienții. Și, totuși, personalul tău are nevoie de lumină bună pentru a lucra. O iluminare bună creează un mediu mai sigur pentru ei și, de asemenea, îi va ajuta să-și păstreze vioiciunea. Pe de altă parte, o iluminare slabă face posibilă pierderea obiectelor din spate sau periferice, pentru o lungă perioadă.

8. Păstrează toate instrumentele necesare în spate

O mulțime de lucruri se vor întâmpla în spate. Împachetarea, despachetarea, plierea, tipărirea, (re)etichetarea etc. Trebuie să te asiguri că toate instrumentele necesare sunt în spate, de la cuttere și pistoale de etichetare, la capsatoare și perforatoare.

9. Creează o zonă de expediere și recepție deschisă

Magazinul tău are nevoie de loc pentru a primi și a desface toate expedierile și nu există un loc mai bun decât depozitul. Pune un birou lângă ușă la o înălțime confortabilă și rezervă o zonă destul de mare și liberă, unde să poată fi plasate cutiile și stocul ușor de îndepărtat. Cu cât spațiul de expediere și de primire este mai strâmt, cu atât va fi mai greu pentru angajații din stoc să își facă treaba, așa că lasă-le cât mai mult loc posibil.

Începând cu o bază bine organizată și implementând câteva politici cheie, te poți asigura că depozitul tău funcționează cu o eficiență vădită, mai degrabă decât să devină o gaură neagră haotică, la care nici nu mai vrei să te gândești.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Publicitate
ziareonline.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Advertorial