(P) La ce fel de servicii se așteaptă de fapt clienții unei farmacii?
:contrast(8):quality(75)/https://www.avantaje.ro/wp-content/uploads/2020/12/1608559112066.jpg)
Când vine vorba de serviciile medicale oferite de o farmacie, fiecare persoană este diferită. Unii dintre noi pun un accent deosebit pe timpul în care un anumit tratament își demonstrează eficiența, în timp ce alții își doresc în mod special ca produsele pe care le cumpără să fie cât mai ieftine, astfel încât ele să se încadreze într-un anumit buget. Dar există și așteptări comune, pe care toți le avem de la farmaciile pe care le frecventăm. Acestea se bazează în principal pe calitatea serviciilor și latura umană a afacerii din spatele farmaciei respective. Iată despre ce este vorba.
Cât de importantă este pentru un pacient experiența farmacistului de la care cumpără?
Chiar dacă întrebați din senin care este unul din cele mai importante criterii în selecția unei farmacii foarte puțini pacienți ar răspunde că experiența farmaciștilor, cu toate că, la nivel de subconștient, toți pun un accent deosebit pe acest aspect. În general, când mergem la farmacie, majoritatea pornim de la premisa că tot ceea ce ni se recomandă acolo sunt doar produse de cea mai bună calitate, potrivite întocmai pentru afecțiunea medicală cu care ne confruntăm. Dar în ceea ce privește acest aspect, farmaciile din țara noastră sunt foarte diferite.
Este adevărat faptul că nicio persoană fără o pregătire medicală riguroasă nu poate să servească într-o farmacie. Dar nu toate farmaciile prioritizează și experiența de după facultate sau modul în care un profesionist a evoluat în cariera sa. Pe de altă parte, o farmacie care face notă discordantă și care își alege membrii echipei pe sprânceană, este Farmacia Ana Maria. În procesul de selecție a farmaciștilor, pentru oricare din punctele de lucru ale lanțului de farmacii Ana Maria, administratorii pun un accent deosebit pe experiența de muncă a candidaților, dar și deschiderea lor către nevoile pacienților.
Un farmacist Ana Maria trebuie să fie Om înainte de a se numi farmacist și să empatizeze cu pacienții care îi cer sfaturile. De asemenea, pe baza pregătirii și experienței sale, el trebuie să fie capabil nu doar să dea informații suplimentare în legătură cu efectele medicamentelor recomandate de medic, ci la rândul lui să recomande cele mai bune tratamente când vine vorba de afecțiuni ușoare, care nu necesită un consult medical de specialitate.
Cât contează pentru pacienți nivelul de dezvoltare a unei afaceri când vine vorba de farmacii?
Când merge la farmacie, un pacient bolnav nu se gândește la câte alte puncte de lucru are farmacia căreia urmează să-i calce pragul sau la numărul ei de angajați. Ceea ce el se așteaptă să primească în schimbul vizitei sale și a banilor pe care urmează să-i investească în propria sănătate sunt doar servicii medicale de cea mai bună calitate și produse fabricate la standarde înalte.
Acesta este și conceptul pe care s-au bazat în deschiderea primei farmacii Ana Maria proprietarii acesteia. În anul 1991, când prima farmacie cu acest nume s-a deschis în Bulevardul Dacia din București, principalul criteriu cu care patronii săi doreau să facă diferența era deschiderea către client și livrarea celor mai calitative servicii.
Nimic nu s-a schimbat nici până în ziua de azi și chiar și acum, când Farmacia Ana Maria s-a transformat într-un mare lanț de farmacii, cu un brand propriu de produse cosmetice și dermatocosmetice și o optică medicală, în cadrul acestei farmacii calitatea serviciilor oferite a rămas aceeași ca la început.