(P) Învață de ce advertorialele tale de până acum nu au avut succesul sperat
Ești content writer? Ți se întâmplă des să primești plângeri din partea clienților pentru advertorialele tale? Ți se cere constant să corectezi sau să rescrii conținutul livrat? Întâmpini dificultăți în fidelizarea clienților? Atunci acest articol este pentru tine!
În calitate de content writer este foarte greu să profesezi și în primul rând să câștigi bani din munca pe care o depui dacă o bună parte din timp ți-o petreci revizuind și corectând. Fie că este vorba de un advertorial, articol de blog sau alt tip de text, conținutul pe care îl livrezi are un preț fix. Atâta timp cât nu ești angajat, firmele din România nu te plătesc în funcție de timpul pe care l-ai petrecut scriind. Plata se face de cele mai multe ori per articol. Și de aceea singura metodă prin care poți să îți crești veniturile este să devii mai rapid și în același timp să oferi conținut de calitate.
Un content writer bine pregătit știe exact cât timp are nevoie pentru a scrie un text de 500 de cuvinte 1000, 1500 și așa mai departe. Astfel, el poate să estimeze câștigul dintr-o săptămână, o lună, sau pe o durată mai mare de timp în funcție de numărul de clienți. Dar acest lucru nu ar fi posibil dacă ori de câte ori trimite un text celor care i-au solicitat serviciile, acesta se întoarce la el spre corectură.
Ce este un advertorial?
Pentru a fi capabil a scrie advertoriale în primul rând trebuie să știi ce este acela un advertorial. În limba română cuvântul s-ar putea să nu îți dea o idee de la început. Dar în engleză, formula după care acest termen a fost creat este simplă:
Editorial content + Advertisment = Advertorial
Cu alte cuvinte, advertorialul nu este altceva decât un articol obișnuit condimentat cu puțină reclamă. Scopul unui advertorial este clar: convingerea cititorilor să cumpere. Dar cum nimeni nu face ceva dacă i se poruncește, textul trebuie scris într-un mod ingenios. Ca și la televizor unde nu urmărești o emisiune pentru pauza publicitară, la fel și un advertorial trebuie să fie un text de valoare în care autoruk a promovat, nu foarte evident, un produs sau un serviciu.
Cum să scrii advertoriale de succes pe care clienții tăi să le aprecieze?
Dacă advertorialul ar fi o rețetă, el se prepară din 70% conținut de calitate și 30% promovare de produs. Vrei ca cititorii să se regăsească în rândurile scrise de tine, să considere valoroasă informația pe care le-o oferi și foarte important, să o distribuie și mai departe pentru ca publicitatea să ajungă la un număr mare de persoane. Și pentru a face posibil acest lucru, ți-am pregătit o listă cu trei ponturi care să te ajute:
#1 Gândește-te la profilul consumatorului
Decide încă de la început pentru cine scrii. Dacă nu pe o coală albă de hârtie, măcar în minte schițează profilul potențialului cumpărător și redactează texte care să-l captiveze. Chiar dacă este un consumator fictiv, imaginează-ți-l cât mai clar.
Să spunem că vrei să vinzi șampon care să stopeze căderea părului. Cel mai probabil, un astfel de produs ar putea fi dorit de un bărbat în vârstă de 30-40 de ani, cu probleme de cădere a părului în faza incipientă sau avansată, o persoană căreia îi pasă de felul cum arată, iar veniturile îi permit să investească în produse care să-i îmbunătățească imaginea.
Cu portretul cumpărătorului în minte, gândește-te la o temă pe care acesta ar aprecia-o și scrie despre ea. Advertorialul, chiar dacă promovează șamponul, nu trebuie să fie strict despre acesta, ci să ofere informații valoroase și în primul rând gratuite în cea mai mare parte din conținut.
Scrie de exemplu, o listă cu metode de oprire a căderii părului din care majoritatea să nu coste nimic și să fie la îndemâna oricui și doar una singură să facă referire la șamponul pe care vrei să-l vinzi. Astfel, bărbatul care citește va fi interesat de ceea ce poate obține fără bani, dar dorind cele mai bune rezultate, va fi tentat să investească și în șampon.
#2 Investește în cursuri SEO practice la sediu în București
Advertorialele sunt în general postate în cadrul unor publicații mari, cu autoritate pe internet, citite constant de mulți oameni. Dar chiar și așa nu strică niciodată puțin trafic organic extra. Nu te baza niciodată doar pe puterea publicațiilor!
Oricât de original ai încerca să fii în redactarea advertorialului tău, nu uita de regulile SEO și scrie astfel încât să mulțumește motoarele de căutare oriunde urmează a fi postat articolul.
Experimentează-te constant în redactarea articolelor SEO și ia în calcul investiția într-o serie de cursuri SEO care să te ajute să obții rezultate rapide și pe termen lung. Dintr-un curs SEO București poți învăța tot ce trebuie să știi despre această metodă de a îmbunătăți traficul pe un site și de asemenea, cum să scrii advertoriale mai eficiente.
#3 Analizează performanțele și învață din greșeli
Dacă ai posibilitatea, urmărește performanțele advertorialului tău odată ce l-ai publicat. Nu te mulțumi doar cu livrarea unui text și demonstrează clienților tăi că îți pasă de rezultatele pe care aceștia le obțin.
Învață să folosești informațiile oferite de motoarele de căutare dintr-un curs Google Analytics și astfel nu numai că vei putea oferi ceva în plus celor care ți-au solicitat serviciile, dar vei învăța din experiență care advertoriale funcționează și care nu.
Feedback-ul este mama învățături, iar Google îți oferă exact feedback-ul de care ai nevoie.
Cine poate să scrie advertoriale?
Poate că la început ți se pare complicat, iar cererile de corectură și revizuire din partea clienților te demoralizează. Dar nu renunța la visul de a deveni un content writer de succes și perseverează. Internetul îți oferă o mulțime de resurse pe care să le folosești pentru a deveni mai bun și dacă îți plac scurtăturile, participarea la cursuri SEO practice la sediu în București este cea mai bună soluție. Sub îndrumarea unui profesor vei învăța rapid și veniturile obținute cu ajutorul informațiilor asimilate te vor ajuta să amortizezi imediat investiția.
Cea mai mare greșeală pe care o poți face în calitate de content writer este să nu faci nimic. În rest, odată ce ai conștientizat că există o problemă cu advertorialele tale care nu se bucură de succesul sperat, totul se poate repara. Și tu poți să scrii advertoriale bune!