(P) De ce este important ce rafturi de magazin să alegi?

(P) De ce este important ce rafturi de magazin să alegi?

Atunci când avem produse la vânzare în supermarketuri sau magazine, avem tendința de a ne concentra cel mai mult pe a fi cât mai vizibili online și a atrage potențiali clienți prin Social Media. Deși publicitatea în Social Media, radio, TV și alte canale este o strategie de marketing bună, se uită de multe ori esențialul care face cea mai mare diferență: cum sunt aranjate produsele tale pe rafturi magazine, astfel încât să atragă atenția și să fie exact la locul potrivit, pentru momentul în care clienții sunt gata să cumpere.

Despre cât de important este cum amenajezi fiecare raft în magazin se poate vorbi ore în șir și se aplică pentru toți clienții tăi: pentru cei care nu te-au descoperit încă, pentru cei care iau decizia de cumpărare bazându-se pe impulsivitatea de moment când aruncă în coș multe produse (inclusiv pe al tău), pentru cei care abia au descoperit brandul tău și pentru cei care îți sunt deja clienți loiali.

Cu atât de multe branduri disponibile pe piață, competiția este aprigă și trebuie să te asiguri că îți creezi o strategie de amplasament a produselor tale care să fie eficientă. Acest lucru presupune o analiză detaliată și vizuală despre cum să organizezi produsele la rafturi în magazin.

O strategie eficientă de plasare a produselor ia în calcul diverse lucruri, dintre care: dimensiunea magazinului, modul în care sunt amplasate diversele rafturi din magazine, care este traseul intuitiv pe care îl urmează, de obicei, un client imediat ce intră în magazin și care sunt produsele care sunt puse la vânzare în aceeași categorie cu ale tale.

Clienții trec toți prin aceleași faze de cumpărare la raftul din magazin:

  1. Amplasamentul: Indiferent dacă ai rafturi metalice, insule sau rafturi de perete, cel mai important aspect este ca produsele tale să fie în raza vizuală și la îndemâna oricărui client care vizitează magazinul. În plus, cu cât ești prezent în toate supermarketurile mari, vizitate de sute sau mii de oameni pe zi, ai un văz puternic, ceea ce înseamnă că ai șanse mari de a-ți vinde produsele.

  2. Mentalitatea de decizie pe care o are clientul atunci când se află în fața rafturilor din magazin. Ceea ce te ajută în acest moment sunt: ambalajul, promoțiile de la raft, dar și modul în care comunici cu clienții, prin publicitatea de la raft.

  3. Prezența la un anumit raft de magazin îți dă o ultimă șansă să convingi clientul să cumpere.

Plasarea produselor pe un raft de magazin

Plasarea produselor la raft nu este un proces la fel de simplu pe cât pare. După ce ai reușit să termini negocierile despre a fi acceptate și produsele tale într-un anume supermarket, urmează partea cea mai grea: analiza de amplasament. Specialiștii afirmă că plasarea produselor este o adevărată artă și trebuie să se facă de către cunoscători, datorită psihologiei de cumpărare a consumatorului.

Cum există diferite rafturi metalice pe care le poți folosi, de dimensiuni și cu roluri diferite, trebuie să te asiguri că le alegi pe cele mai potrivite pentru comportamentul consumatorului tău. Ai nevoie ca produsele tale să fie amplasate la nivelul ochilor' și să foloseșți rafturi metalice de tip capac final, deoarece acestea atrag aproape instant atenția clientului.

Alte strategii pe care le-ai putea folosi pentru a atrage cât mai mulți clienți (mai ales dacă nu ești un brand mare) sunt:

  • Parteneriatele cu diverse alte branduri dintr-o categorie de produse complementară ție;

  • Stabilește un preț competitiv;

  • Oferă spre vânzare pachete de produse la reducere;

  • Negociază cu supermarketurile sau magazinele în care plasezi produsele spre vânzare ca să câștigi un loc fruntaș la cele mai bune rafturi din magazin;

  • Creează concursuri și asigură-te strângi cât mai multe date despre amplasamentul produselor, ce rezultate obții și fă schimbări periodice, ca să ai un avantaj competitiv.

Dacă ești în căutarea unor rafturi metalice și de calitate, pentru a-ți amenaja magazinul sau supermarketul, poți găsi rafturi de magazin diverse, atât pentru fructe și legume, cât și pentru produsele electronice, produse de menaj și insule, la noi găsești tot ce ai nevoie pentru plasarea produselor, ieftin și cu multe alte beneficii adiționale. Echipa TOP-K îți oferă atât consultanță și măsurători de precizie, cât și montajul rafturilor în magazin și mentenanța acestora.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Publicitate
Huff
VIVA!
Retete
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Advertorial