(P) Cele mai comune înșelătorii în domeniul comerțului online și cum să te ferești de ele

(P) Cele mai comune înșelătorii în domeniul comerțului online și cum să te ferești de ele

Frauda este în floare în domeniul comerțului online, iar cei mai grav afectați sunt cei care vor să desfășoare afaceri pe internet. Comercianții online se confruntă cu două mari probleme în ceea ce privește specificul afacerilor lor. În primul rând, ei trebuie să se apere pe ei înșiși și afacerile lor de infractori și în al doilea rând, trebuie să aibă grijă de clienții lor. 

Din fericire însă, la fel de repede ca înșelătoriile online, se înmulțesc și metodele de combatere a fraudei, prin soluții cel puțin la fel de sofisticate ca problemele pe care le rezolvă, mai ales în cazul magazinelor online cu găzduire WordPress

Dar oricât de multe soluții ar apărea, cea mai bună variantă rămâne prevenția deoarece paza bună întotdeauna trece primejdia rea. Și pentru că prevenția se află în strânsă legătură cu informarea, în articolul prezent am pregătit o listă cu cele mai comune tipuri de înșelătorii pentru a ști de ce trebuie să ne ferim.

4 Exemple de fraude online care vizează ecommerce-ul

#1 Înșelătoria prin email

Înșelătoria prin email este o infracțiune veche de când există internetul. Dar mai nou, pentru a câștiga mai repede încrederea victimelor lor, răufăcătorii folosesc de adrese de email pe care le poți confunda ușor cu adresele unor magazine online renumite, susținând faptul că își contactează clienții în legătură cu starea unei comenzi sau pentru a-i informa despre o promoție avantajoasă. În realitate însă, email-urile respective conțin tot felul de programe care ar putea afecta integritatea sistemelor de operare de pe terminalele victimelor și nu au nicio legătură cu magazinele de la care susțin că provin. Cu toate acestea, vătămate și păgubite, victimele automat asociază răul pe care l-au suferit cu magazinele al căror nume l-au văzut menționat în email-ul problemă și în acest fel, proprietarii buticului au numai de pierdut.

#2 Furtul de identitate

Infractorii online vizează în special colectarea datelor cu caracter personal și a informațiilor bancare pentru a-și putea cumpăra lucruri scumpe în numele altor persoane. Iar când le reușește planul, deoarece este cel mai practic și mai simplu mod de a se folosi de bani, criminalii se îndreaptă din nou către shopping-ul online și ghici cine are cel mai mult de pierdut din această afacere? După ce sesizează faptul că banii lor au fost cheltuiți într-un mod despre care ei nu au conștință, clienții cardurilor de credit sesizează băncile de care aparțin și încearcă să-și recupereze banii. Iar când se întâmplă acest lucru, magazinele online au niște bani de înapoiat și lucrurile pe care le primesc înapoi, în cel mai fericit caz sunt doar folosite.

#3 Duplicarea site-urilor populare

Ți s-a întâmplat vreodată să accesezi un site pe care îl cunoști foarte bine și una sau mai multe pagini ale sale să ți se pară nelalocul lor? Înseamnă că s-ar putea să ai de-a face cu un site fals, duplicat, construit pentru a păcăli utilizatorii și a le fura banii. Și pentru că site-urile ce vând produse online sunt singurele unde un utilizator al internetului are un motiv întemeiat să-și lase banii, ele sunt cel mai des vizate de infractorii care dublează conținutul online. Iar experiența nu este deloc plăcută deoarece, ca și în cazul email-urilor frauduloase, victimele păgubite nu vor să mai aibă de-a face cu nimic legat de magazinul online al cărui nume le-a adus nenorocirea și astfel, reputația comerciantului scade dramatic.

#4 Cumpărăturile prin intermediar

Oricine vrea să plătească mai puțin pentru un produs achiziționat online. Dar în același timp, în cazul comerțului virtual, un rol important pentru clienți îl are și aspectul site-ului de pe care cumpără. Astfel, o mulțime de infractori cibernetici își construiesc magazine online profesionale, dar false, fără niciun produs în stoc, și comercializează prin intermediul lor tot felul de bunuri populare, dar la prețuri mult mai piperate decât dacă ai cumpăra direct de la producător, sau de la un magazin autorizat. Astfel, ori de câte ori un client credul achiziționează de la ei, aceștia îi împrumută' datele personale și bancare, îi iau banii și cu o parte din ei cumpără produsele dorite de victimă de pe site-uri mai ieftine și le trimit la păgubit, păstrându-și diferența. La prima vedere, acest tip de fraudă ar putea părea oarecum inofensiv, la fel de periculos cu a lua o ciocolată mai scumpă de la un butic de cartier în loc de a achiziționa același desert de la supermarket. Dar adevărata problemă apare abia în momentul în care datele bancare ale victimei sunt folosite din nou, într-un timp scurt de la prima înșelătorie, dar provocând pagube financiare mult mai mari.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Publicitate
Huff
VIVA!
Retete
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Advertorial