(P) Alimente care ne ajută să slăbim mai rapid

(P) Alimente care ne ajută să slăbim mai rapid

Pandemia, statul mai mult în casă, stresul, o atmosferă atipică de vară și lipsa interacțiunii așa cum o făceam odată cu prietenii și familia, ne-au afectat multe aspecte din viața noastră. Toți acești factori pe care i-am experimentat din luna martie și până în prezent, conștient sau inconștient, s-au tradus, pentru unii, în kilograme în plus. Asta după ce în perioada de izolare frigiderul a fost cel mai bun prieten, la care deseori am apelat pentru confort food

Specialiștii atrag atenția că nu este neobișnuit ca întreaga stare de incertitudine pe care astăzi o trăim să favorizeze îngrășatul. Ce este de făcut? Mai puțin televizor, mai multă mișcare în aer liber și eforturi susținute de a consuma mai puține calorii decât ardem prin activitate fizică. Iar la birou – cel de acasă sau de la serviciu – trebuie să avem grijă la snacksuri! Cei care simt nevoia să ronțăie toată ziua, trebuie să aleagă variante sănătoase: legume, fructe sau câteva nuci și seminte.

Pe lângă asta, include în dietă și aceste 4 alimente, pentru a reuși să slăbești mai rapid, într-un mod natural. 

Spirulina 

Spirulina este săracă în calorii și bogată în proteine. Are proprietăți antiinflamatorii, scade pofta de mâncare, îmbunătățește arderea grăsimilor și scade nivelul de zahăr din sânge. Este extrem de hrănitoare, motiv pentru care a fost promovată și de NASA, care a recomandat spirulina drept hrană pentru astronauții aflați în misiuni spațiale. De asemenea, spirulina a fost consumată de soldați în timpul războaielor, pentru a rezista cât mai mult pe câmpul de luptă. 

Poți adăuga spirulina în smoothie-urile sau sucurile de dimineață, fără să te îngrijorezi că începi ziua cu o bombă calorică. 7 grame de spirulină înseamnă doar 20 de calorii. De asemenea, spirulina conține 60-70% proteină, plus toți aminoacizii esențiali. Proteinele se digeră mai greu decât carbohidrații simpli, motiv pentru care ține de foame mai mult timp. Pe lângă alta, spirulina este bogată în vitamina C, B1, B6, B5 și E, minerale și fibre, fiind un supliment perfect pentru un slăbit rapid și sănătos. Mineralele, vitaminele, enzimele și fibrele pe care le conține ajută metabolismul și digestia, elimină toxinele și reduc grăsimile.

Spirulina este, de asemenea, un inhibitor al apetitului, datorită aminoacidului fenilalanină, cunoscut că ajută la suprimarea poftei de mâncare.  Rezultatele unui studiu din 2016 sugerează că spirulina poate ajuta la gestionarea greutății. În studiu, persoanele care erau supraponderale și au consumat în mod regulat spirulină, timp de 3 luni, au arătat un indice de masă corporală mult îmbunătățit.

Cum se poate consuma?

Pudră

  • În suc sau smoothie
  • Într-un pahar cu apă
  • În salate, supe, sosuri făcute acasă
  • Se poate adăuga și în batoane homemade

Capsule

Doza recomandată: 3 capsule pe zi. Consultă-te cu medicul înainte de a include spirulina în dieta ta.

Uleiul de cocos

De la cafea antiglonț, măști de păr și până la gătit, uleiul de cocos este una dintre cele mai moderne surse de grăsime de pe piață. Un studiu realizat de New York Times a arătat că 72% dintre oameni  consideră că uleiul de cocos este extrem de sănătos, ceea ce explică de ce există atât de multe produse de sănătate și frumusețe îmbogățite cu ingredientul magic. 

Dar ajută uleiul de cocos și la slăbit?

Uleiurile MCT (medium-chain triglyceride), cum este și uleiul de cocos, ajută arderea unui număr mai mare de calorii pe zi, ceea ce poate duce la o pierdere în greutate, potrivit cercetărilor. Un studiu publicat în International Journal of Obesity and Related Metabolic Disorders a constatat că o dietă cu uleiuri MCT ard mai multe calorii, comparativ cu o dietă cu ulei de măsline, de soia sau de avocado. De asemenea, s-a descoperit că uleiul de cocos reușește să țină de foame mai mult timp comparativ cu alte grăsimi. Cardiologii atrag atenția însă că moderația este extrem de importantă, pentru că un consum prea mare de ulei de cocos poate crește mult colesterolul, ceea ce ar putea duce, în final, la probleme cardiace.

Alte cercetări au arătat că un consum de ulei de cocos arde grăsimea, în special cea de pe burtă. Un studiu realizat timp de 28 de zile, în care doamnele și domnișoarele s-au împărțit în două grupe, unele consumând 40 g de ulei de cocos iar celelalte 40 g de ulei de soia, a avut rezultate clare: ambele grupe au slăbit dar numai femeile din grupul care a consumat uleiul de cocos a observat reducerea grăsimii de pe burtă. Medicii atrag atenția că 40 g de ulei de cocos este mult peste doza recomandă atunci când vorbim despre grăsimile saturate. 

Cheia succesului în slăbit atunci când consumăm ulei de cocos?

Moderație și alegerea unui ulei de cocos potrivit. Doctorii recomandă uleiurile de cocos virgin organice și nerafinate.  Folosește-l la gătit, în loc de margarină sau în locul uleiului vegetal. Îl poți adăuga la salate sau la o maioneză făcută în casă, pentru a ajuta digestia și a-i maximiza nutrienții. O altă variantă: adaugă o lingură de ulei de cocos în apa în care fierbi orezul. Acest lucru va reduce numărul caloriilor pe care organismul tău le va ingera pe parcursul mesei cu până la 60%. O combinație de succes pentru silueta ta!

Oțetul de mere

Conform studiilor, adăugarea a 1 sau 2 linguri de oțet de mere în dietă te poate ajuta să slăbiți. De asemenea, poate reduce procentul de grăsime corporală, grăsimea de pe burtă și poate duce la scăderea trigliceridele din sânge. Este bine de știut că încă mai este nevoie de studii pentru a aprofunda efectele oțetului de mere asupra pierderii în greutate. 

Rezultatele unui studiu efectuat pe oameni indică faptul că oțetul de cidru de mere are efecte impresionante asupra greutății și grăsimii corporale. În acest studiu de 12 săptămâni, 144 de adulți japonezi obezi au consumat fie 1 lingură (15 ml) de oțet, 2 linguri (30 ml) de oțet sau o băutură placebo în fiecare zi.

Li s-a spus să restricționeze consumul de alcool, dar în rest să-și continue dieta obișnuită și activitatea pe tot parcursul studiului.

Cei care au consumat 1 lingură (15 ml) de oțet pe zi au avut – în medie – următoarele beneficii:

  • Pierderea în greutate: 1,2 kg 
  • Scăderea procentului de grăsime corporală: 0,7%
  • Scăderea circumferinței taliei: 1,4 cm
  • Scăderea trigliceridelor: 26%

Iată ce s-a schimbat la cei care consumă 2 linguri (30 ml) de oțet pe zi:

  • Pierderea în greutate: 1,7 kg
  • Scăderea procentului de grăsime corporală: 0,9%
  • Scăderea circumferinței taliei: 1,75 cm (0,75 in)
  • Scăderea trigliceridelor: 26%

Grupul placebo a câștigat de fapt 0,4 kg (0,4 kg), iar circumferința taliei a crescut ușor.

Acesta este unul dintre puținele studii umane care au investigat efectele oțetului asupra pierderii în greutate. Deși studiul a fost destul de mare și rezultatele sunt încurajatoare, sunt necesare studii suplimentare. Cu toate acestea, unele persoane pot avea afecțiuni digestive ce pot face ca un consum de oțet de mere să le fie dăunător. Este recomandată consultarea medicului înainte de a include oțetul de mere într-o dietă pentru slăbit. 

Matcha 

Timp de secole, ceaiul s-a consumat datorită stării de bine pe care ne-o oferă și datorită proprietăților deosebite. Ceaiul verde este de obicei considerat cel mai sănătos dintre toate tipurile de ceai, în timp ce matcha, un tip de ceai verde sub formă de pudră, este cunoscută ca un ceai extraordinar, cu de zece ori mai mulți antioxidanți decât ceaiul verde obișnuit

Matcha are abilitatea de a îmbunătăți imunitatea, de a ține sub control stresul și de a te ajuta să slăbești. O singură băutură, nenumărate beneficii. Matcha blochează grăsimile datorită unui compus numit EGCG, care reușește să ofere metabolismului un boost și să stopeze creșterea grăsimilor în organism.

Ceaiul Matcha este o sursă bogată de catehine, care s-au dovedit a afecta în mod pozitiv greutatea corporală și masa de grăsime a unei persoane. Acești antioxidanți speciali pot duce la scăderea indicelui de masa corporală și la reducerea circumferinței taliei, mai ales atunci când sunt însoțiți de o dietă sănătoasă și de exerciții fizice regulate.

Unul dintre studiile realizate pe catehina numită EGCG și publicat în cadrul Jurnalului de Endocrinologie a arătat că şobolanii de laborator care au fost injectaţi zilnic cu EGCG au avut o scădere în greutate de 21%. Şi asta într-o singură săptămână.

O altă mare „superputere' pe care o are ceaiul matcha este efectul său asupra metabolismului. Ceaiul verde Matcha ajuta în mod natural corpul să accelereze metabolismul, ceea ce duce la arderea unui număr mai mare de calorii și la reducerea grăsimilor din organism.

Ceaiul verde Matcha are, de asemenea, o mulțime de probiotice care susțin creșterea microorganismelor bune. În plus, dacă dimineața bei matcha în locul unei cafele cu zahăr, atunci poți obține toată cofeina necesară, fără pic de agitație și cu mult mai puține calorii! Calitățile sale naturale de stimulare a stării de spirit, detoxifiere și suprimarea apetitului pot avea, de asemenea, un efect benefic asupra greutății!

Un alt studiu publicat în 2005 în Jurnalul American de Nutriție a descoperit că participanții care au băut zilnic ceai verde, pe parcursul a 12 săptămâni, au pierdut aproape de două ori mai multe multe kilograme față de cei care nu au băut. Iar rezultatele s-au văzut indiferent dacă participanţii au ţinut sau nu o dietă.

Cum o poți consuma:

Ceaiul Matcha se prepară după o tehnică specifică japoneză. Aceasta constă în amestecarea pudrei Matcha în apă fierbinte, cu ajutorul unui tel (pămătuf special) din lemn de bambus, denumit chansen.
Se adaugă una sau două măsuri de pudra de Matcha (o jumătate de linguriță – aproximativ 1g) într-un bol, preferabil printr-o sită fină. Se toarnă 80 – 100ml apă la temperatura de 70-80 de grade Celsius și se amestecă bine în zig-zag folosind pămătuful până când la suprafață se formează o spumă. Se consumă direct din bol.

Matcha Pudding

Combină lapte de migdale, semințe de chia, miere și pudră de matcha pentru a crea o budincă de semințe sănătoasă, sățioasă și proaspătă! 

Mic dejun cu Matcha 

Să adaugi matcha la micul dejun este o chestiune simplă, rapidă! Adăugă o picătură de pudră matcha la fulgii de ovăz înainte de a-i găti, presărați-i pe castronul cu iaurt grecesc sau adăugă pudra atunci când gătești granola!

Green Popcorn

Sugestie: presară puțină pudră de ceai verde matcha deasupra bolului de floricele pentru a adăuga o culoare strălucitoare și un gust distractiv!

Sfat

Sunt mici trucuri care îți pot grăbi procesul de slăbire iar aromaterapia este unul la care poți apela oricând, fiind plăcut și ușor. Uleiurile esențiale au nenumărate beneficii asupra sănătății noastre, dar știai că te pot ajuta și în lupta cu kilogramele în plus? Studiile spun că inhalarea sau utilizarea uleiurilor pe diverse porțiuni ale pielii pot energia, reduce pofta de mâncare nesănătoasă și pot grăbi procesul de slăbire. Noi îți recomandăm uleiul esențial de mentă, care nu doar îți poate da un boost de energie, dar care te ajută să îți stăpânești pofta de dulce sau sărat și te va ajuta să rămăi sătul mai mult timp după ce ai mâncat. Obosit? Adaugă 5 picături în apă atunci când te speli pentru un efect revigorant. 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Publicitate
Huff
VIVA!
Retete
Baby
TV Mania
Sfatul parintilor
Mai multe din Advertorial