(P) 9 lucruri pe care să le faci de la 30 de ani, pentru longevitate

(P) 9 lucruri pe care să le faci de la 30 de ani, pentru longevitate

Viața la 30 de ani este plină și, uneori, chiar copleșitoare. Indiferent dacă ai sau nu copii, dacă ești implicată într-o relație sau dacă îți dedici mare parte din timp pentru a avansa în carieră, toate lucrurile pe care le faci la această vârstă implică un consum mare de timp și energie. 

Dar, pentru a-ți menține starea de sănătate și pentru a-ți asigura longevitatea, acum este cel mai bun moment să capeți niște obiceiuri sănătoase și să le incluzi în rutina de zi cu zi. Începe de astăzi și corpul și mintea ta îți vor mulțumi:

  1. Echilibrează-ți masa corporală

E mai ușor să ajungi la greutatea ideală și să o menții când ai 30 de ani. Pentru că, pe măsură ce înaintezi în vârstă, metabolismul tău se schimbă, iar masa musculară scade, ducând mai degrabă la creșterea greutății corporale și la un proces de slăbire mai dificil. Setează-ți obiectivul de a intra în a patra decadă cu o siluetă perfectă – și aici, nu ne referim la standarde de frumusețe intangibile, ci la un indice de masă corporală optim.

    2. Fă o prioritate din mișcare

Știm că ești ocupată. Că e la îndemână să crezi că nu ai timp să faci mișcare. Dar, odată ce vei face sport regulat, vei fi mai eficientă la muncă, te vei simți mai bine și vei avea mai multă energie. Vei dormi mai bine și chiar vei deveni mai creativă și mai productivă. Fă-ți timp pentru mișcare în următoarele două săptămâni – îți garantăm că vei putea face în continuare toate lucrurile pe care le făceai până acum; ba mai mult, te vei simți mult mai bine. Iar dacă încheieturile tale au nevoie de un plus de elasticitate, ajută-le cu suplimente cu colagen  pentru articulații.

    3. Odihnește-te

Nu e o misiune ușoară să îți schimbi obiceiurile de somn cu unele mai sănătoase, dar, odata ce vei 'învăța' să adormi în primele 30 de minute după ce ai pus capul pe pernă și te vei odihni suficient în fiecare noapte, vei simți beneficiile pe propria piele. Stresul, mâncatul compulsiv și creșterea în greutate sunt doar câteva dintre modurile în care obiceiurile proaste de somn îți afectează viața.

   4. Învață o tehnică de relaxare eficientă pentru tine

Când a fost ultima dată când te-ai simțit cu adevărat relaxată? Acest lucru ar trebui să fie parte din viața ta de zi cu zi. Dacă poți găsi o modalitate de a alunga gândurile stresante, poți preveni o serie de afecțiuni derivate din stres. Îți vei îmbunătăți starea prezentă și vei reduce riscul apariției acestor afecțiuni în viitor. Încearcă tehnici de respirație, yoga sau meditația, pentru a te relaxa. Iar dacă simți că stresul este copleșitor, poți apela la ajutorul unui supliment alimentar cu magneziu.

    5. Consumă legume

Dacă Ryan Gosling încă nu își mănâncă cerealele, nu e treaba ta. Tu trebuie să îți mănânci legumele și fructele, dacă vrei să te simți bine. Chiar dacă o nutriție sănătoasă include proteine, carbohidrați și grăsimi sănătoase, nu lăsa sursele nutritive vegetale deoparte. Acestea scad riscul afecțiunilor cardiovasculare și îți ajută sistemul digestiv, pentru un tranzit mai bun.

    6. Fă-ți analizele

Dacă, până la vârsta de 30 de ani, nu te-ai preocupat prea mult de sănătate, acesta este momentul în care să începi să îți faci analizele regulat, să mergi la controale pe care nu le-ai mai făcut anterior – o ecografie mamară, de exemplu -, să verifici istoricul medical din familie și să îți iei toate măsurile de prevenție.

   7. Organizează-ți timpul

Uneori, încercăm să facem prea multe, doar pentru ca, la scurt timp, să simțim presiunea copleșitoare. Mâncăm prost și nu facem mișcare, pentru că 'nu avem timp'. Este un cerc vicios, pe care l-ai putea evita dacă ai învăța să îți organizezi timpul și să planifici. De la planificarea meselor pentru săptămâna următoare și, implicit, a cumpărăturilor, la limitarea timpului petrecut în fața ecranului, indiferent dacă vorbim de rețele sociale sau de binging, există o serie de obiceiuri de time management care ți-ar putea face viața mai ușoară și mai bună.

   8. Nu lăsa socializarea în plan secund

Conexiunile cu alți oameni ți-ar putea îmbunătăți sănătatea pe termen lung. Sistemul tău imunitar funcționează mai bine, iar riscul afecțiunilor cronice scade pe măsură ce dedici timp vieții sociale și prietenilor. Chiar dacă ești ocupată și ai senzația că e dificil să ții totul pe linia de plutire – căsnicie, carieră, copii – este important să îți păstrezi prietenii și să investești timp în relația cu ei. Fă-ți timp să îi suni, ia-ți liber să călătoriți, dedică-le o sâmbătă ca să vă beți cafeaua împreună.

   10. Găsește echilibrul între muncă și viața personală

Vârsta de 30 de ani ar putea veni la pachet cu o promovare sau cu alte reușite ce țin de carieră. Totodată, schimbări majore pot avea loc și pe plan sentimental sau personal – o relație serioasă sau decizia de a te căsători, apariția copiilor etc.. Tocmai pentru că lucrurile se întâmplă atât de repede și, uneori, simultan, e critic să găsești echilibrul perfect între viața profesională și cea personală. Gândește-te la ce schimbări ai putea face, pentru a reduce factorii de stres din viața ta și pentru a te bucura din plin de toate provocările din această perioadă.

Fiecare vârstă are propriul farmec. E important, însă, să îi cunoști provocările, dar și să îți iei toate măsurile de prevenție privind riscurile asociate vârstei. 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
ziareonline.ro
Publicitate
Libertatea
Retete
Baby
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Huff
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Advertorial