(P) 5 remedii pentru un somn liniștit

Somnul este esențial pentru buna funcționare a organismului uman, deși nu putem spune cu exactitate care este numărul ideal de ore, specialiștii spun că trebuie să dormim cel puțin 7 în fiecare noapte. Sigur, somnul nu este doar despre timp, ci și despre calitate.   

Stresul, anxietatea și oboseala cu care, aparent, ne-am obișnuit sunt dăunătoare pentru calitatea odihnei noastre. Toate acestea contribuie la hiperexcitarea sistemului nervos și ne dau peste cap ritmul circadian.   

În final, somnul nostru este afectat și ajungem să adormim la ore târzii, să ne trezim în timpul nopții și să avem un randament din ce în mai scăzut în activitățile de zi cu zi. Din fericire, soluțiile naturale ne vin în ajutor.

5  Remedii pentru un somn liniștit

 Valeriana (Valeriana officinalis) se găsește, din belșug, în Asia și în Europa. Aceasta are un efect sedativ asupra sistemului nervos și a celui cardiac și se găsește, spre exemplu, în suplimente naturale precum Nervocalmin, la un preț mic.

Efectul acestuia este rapid, organismul se relaxează în timp util, totul în așa fel încât să te bucuri de un somn profund și liniștit. Pentru că nu are reacții adverse, a doua zi te vei simți odihnit și plin de viață.  

 Melatonina, sau hormonul somnului, este responsabilă cu inducerea senzației de somn și este deja produsă de către organismul uman. Sigur, există situații în care aceasta este puțin scăzută și, atunci, odihna noastră are de suferit.

Spre exemplu, în perioadele în care suntem acaparați de stres, producția acesteia scade, iar sistemul nostru nervos ne menține în alertă, deci apariția somnului este defavorizată. De asemenea, există obiceiuri dăunătoare pe care poate că nu le luăm în serios, dar care ne afectează deosebit de mult.  

 Simpla utilizare a telefonului mobil înainte de culcare este unul dintre factorii care amână inducerea stării de relaxare. Lumina produsă de ecran transmite semnale excitante către creier, iar acesta consideră că încă nu este timpul pentru somn. De aceea, pentru favorizarea producției eficiente de melatonină, trebuie să renunțăm la device-uri înainte de culcare.

 Ceaiul de banane. Da, poate că ai mai auzit despre efectele miraculoase ale acestui ceai. Ideea este să tai bananele cu tot cu coajă și să le pui la fiert pentru 8-10 minute, până când vezi că acestea se înmoaie și prind o culoare mai închisă.

Atunci este momentul să oprești focul și, după ce mai aștepți puțin, să te bucuri de un ceai delicios care te va ajuta să îți calmezi sistemul nervos în așa fel încât somnul să își facă apariția.   

  Ceaiul de musețel are un efect sedativ atât pentru sistemul nervos, cât și pentru cel digestiv. După cum bine cunoaștem, cele două sisteme precizate mai sus au o legătură strânsă, așa că starea fiecăruia dintre ele o influențează pe a celuilalt.

Secretul este să nu îl lași prea mult la infuzat și să nu pui mai mult de două linguri de flori de musețel (echivalentul unui pliculeț), tocmai pentru a nu obține un efect invers, și anume de a deveni, mai degrabă, un excitant pentru sistemul nervos.   

Ceaiul de sunătoare. Pe lângă faptul că este un bun sedativ și induce somnul, ceaiul de sunătoare are, pe termen lung, un afect antidepresiv natural. De aceea, este foarte bine să îl consumi moderat, undeva la două căni pe zi și, în timp, vei simți cum sistemul nervos își va regăsi echilibrul.

În principiu, pentru 300 de mililitri de apă se va adăuga o linguriță de flori uscate și se va lasă la infuzat. În cazul sunătoarei, va trebui să aștepți în jur de 15 minute.

Iată câte remedii naturale există pentru îmbunătățirea calității somnului. Sigur, acestea funcționează diferit în funcție de organismul fiecăruia, așa că este bine să avem răbdare atunci când le încercăm.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Psychologies
Mai multe din Advertorial