(P) 4 semne că părul tău are nevoie de un tratament

Părul tău este supus zilnic la tot felul de factori care au un mare impact asupra sănătății lui. Fie că vorbim de poluare, soare puternic, procedee cosmetice sau stres, podoaba capilară este afectată mai mult decât te-ai aștepta. Iată care sunt principalele semne care indică faptul că părul tău are nevoie de tratament și îngrijire.

1. Îți cade părul

Căderea părului [1] poate fi cauzată de ereditate, schimbări hormonale, diferite afecțiuni fizice, sau poate apărea ca un rezultat al procesului de îmbătrânire[1] . De asemenea, căderea părului [2] poate avea la bază stresul, care determină [3] o creștere rapidă a nivelului de cortizol din corp, ce poate duce la dereglarea celorlalți hormoni feminini[2] .

 Poți încerca să reduci aceste efecte folosind un șampon și un balsam  împotriva căderii părului, care conțin substanțe nutritive ce îngrijesc părul și îi stimulează creșterea. De asemenea, poți menține sănătatea părului tău și printr-o alimentație corectă. Alege să consumi alimente bogate în fier, precum somonul, mazărea, spanacul și ficatul[3]  [3]. Doza zilnică recomandată [4] de fier pentru femeile cu vârsta cuprinsă între 19 și 50 de ani este de 18 mg, pentru femeile însărcinate de 27 mg, iar pentru cele care alăptează de 9 mg[4] .

2. Ai părul uscat?

Uscătoarele de păr [5] sunt deseori utilizate de către femei, dar acestea pot face părul aspru, uscat și pot cauza pierderea culorii[5] . Totuși, îți poți usca părul cu un astfel de instrument prin mișcări continue, la o distanță de 15 centimetri, iar părul tău va fi mai puțin afectat decât dacă îl vei lăsa să se usuce natural[6]  [5].

 Pentru a avea un păr cât mai mătăsos, trebuie să fii atentă și la igienă. Șampoanele curăță cu succes părul de murdărie și de produsele de înfrumusețare, dar ele elimină totodată și sebumul, uleiul natural care conferă strălucire părului[7]  [3]. De aceea, este recomandat să păstrezi cel puțin o zi între spălări[8] . Alte procedee cosmetice care duc la uscarea părului sunt decolorarea și vopsirea, care elimină uleiurile naturale din firul de păr, schimbându-i textura și făcându-l mai asp[9] ru [3].

Folosirea produselor speciale pentru păr uscat permite hidratarea și catifelarea firului de păr. Este foarte important să nu uiți de aplicarea balsamului după spălare, deoarece acest lucru poate împiedica asprirea părului[10]  [3]. Poți încerca și un tratament natural, aplicând o lingură de ulei de măsline pe păr, masând ușor de la rădăcină până la vârfuri și lăsând să acționeze timp de 15 minute[11]  [3].

3.Ai părul încurcat?

Dacă folosești des instrumente precum placa de păr, ondulatorul sau uscătorul, este posibil să ajungi să ai părul încurcat. Deși pare că acestea modifică forma firului de părul, de fapt ele îl încălzesc, ducând la ridicarea cuticulelor firelor de păr. Așadar, cu timpul, părul se încurcă și devine aspru [3]. Este recomandat să folosești astfel de instrumente [6] maxim o dată pe săptămână, la cea mai mică temperatură[12] .

Periajul agresiv contribuie și mai mult la deteriorarea firului de păr încurcat[13]  [3]. De aceea, este recomandat să îți perii părul doar înainte de a-l spăla, cât timp acesta este uscat. Evită periajul părului ud, deoarece poate duce la întinderea firelor și la ruperea lor[14]  [3]. Folosește un pieptene cu dinții rari, începe de la bază și continuă ușor spre vârfuri [3].

La fel ca în cazul părului uscat, este indicat să păstrezi cel puțin o zi de pauză între spălări. Poți înlocui balsamul pe care îl folosești deja cu o opțiune naturală de balsam leave-in fără clătire[15]  [3]. Dacă folosești instrumente pentru îndreptarea sau încrețirea părului, folosește-le la temperatura cea mai scăzută și optează pentru produse de îngrijire speciale[16]  [3].

4.Ai vârfurile despicate

Părul poate suferi din cauza tuturor factorilor externi [7] la care este expus. Folosirea unor tratamente chimice excesive sau repetate, obiceiurile de îngrijire sau expunerea la condiții nefavorabile din mediul exterior produc schimbări în textura firului de păr. În cazuri extreme, acestea pot duce la deteriorarea și ruperea acestuia.[17]  De asemenea, rezistența scăzută a firului de păr poate fi și un rezultat al unei diete necorespunzătoare[18]  [3].

Pentru a preveni despicarea și ruperea firelor de păr, poți încerca dușurile reci. Apa caldă contribuie la deschiderea porilor de pe față și a cuticulelor firelor de păr. Pentru o protecție mai bună asupra părului, este recomandat ca apa să aibă o temperatură mai scăzută[19]  [3].

De asemenea, o soluție rapidă pentru a elimina vârfurile despicate este o tunsoare nouă. Chiar dacă ți-ai propus să îți lași părul să crească, acesta va avea nevoie în continuare de întreținere. Dacă vei omite să îți tunzi părul o dată pe lună, vârfurile se vor despica și vor contribui la aspectul inestetic al părului[20]  [3].

Din cauza factorilor la care suntem expuși zilnic, părul nostru are de suferit. Din cauza stresului, a vremii sau a produselor cosmetice utilizate în mod excesiv, putem avea de-a face cu păr uscat, încurcat și deteriorat. Prin folosirea de produse speciale de îngrijire și adoptarea unor obiceiuri mai prietenoase pentru păr, poți minimiza efectele acestor factori nocivi și poți recăpăta aspectul plăcut al podoabei capilare.

Referințe:

1.Hair Loss.' Mayo Clinic, Mayo Foundation for Medical Education and Research, www.mayoclinic.org/diseases-conditions/hair-loss/symptoms-causes/syc-20372926. Published May 22, 2020. Accessed March 30, 2021.

2.Jay, Kitty. Hair Loss: Cause, Treatment, Prevention, and More.' Healthline, Healthline Media, www.healthline.com/health/stress/stress-hair-loss. Published March 29, 2019. Accessed March 30, 2021.

3.Scardelli, Larell. A Guide to Damaged Hair and 15 Ways to Fix It.' Healthline, Healthline Media, www.healthline.com/health/beauty-skin-care/damaged-hair. Published August 22, 2018. Accessed March 30, 2021.

4.Office of Dietary Supplements – Iron.' NIH Office of Dietary Supplements, U.S. Department of Health and Human Services, ods.od.nih.gov/factsheets/Iron-HealthProfessional/. Published February 28, 2020. Accessed March 30, 2021.

5.Lee, Yoonhee, et al. Hair Shaft Damage from Heat and Drying Time of Hair Dryer.' Annals of Dermatology, Korean Dermatological Association; The Korean Society for Investigative Dermatology, www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3229938/. Published November 2011. Accessed March 30, 2021.

6.How to Stop Damaging Your Hair.' American Academy of Dermatology, www.aad.org/public/diseases/hair-loss/insider/stop-damage. Accessed March 30, 2021.

7.Gavazzoni Dias, Maria Fernanda Reis. Hair Cosmetics: an Overview.' International Journal of Trichology, Medknow Publications & Media Pvt Ltd, www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4387693/. Published January-March 2015. Accessed March 30, 2021.

Sursa foto: shutterstock.com

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Publicitate
substantial.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Advertorial