Minerale esențiale pentru femei

Printre micronutrienții esențiali de care are nevoie corpul nostru pentru a funcționa optim se află mineralele. Dacă avem deficiențe de minerale și nu le tratăm la timp pot apărea probleme de sănătate neplăcute, precum anemia, osteoporoza și dezechilibrul hormonal.

Ce fac aceste minerale pentru corpul nostru?

Fierul

Fierul este esențial pentru transportarea oxigenului în organism, găsindu-se în proteina hemoglobină. Se găsește de asemenea în proteina mioglobină, ceea ce înseamnă că ajută să fie oxigen disponibil pentru contracțiile musculare.

Cum fierul ne ajută cu livrarea oxigenului către celule, un deficit de fier poate să afecteze livrarea. Asta ne poate face să fim mai obosiți, să ne scadă imunitatea și să ajungem să suferim de afecțiuni precum anemia. Anemia apare atunci când globulele roșii sunt mici, imature, sau nu conțin suficientă hemoglobină pentru a fi transportată cantitatea necesară de oxigen către țesuturi.

Sunt două forme de fier alimentar, mai exact, cel heme și cel non-heme. Cel din urmă se găsește în alimente vegetale, iar fierul heme în produsele de origine animală.

Atunci când pierdem sânge pierdem fier, iar deficiența de fier este întâlnită mai ales în cazul femeilor, care pierd sânge mai mult atunci când sunt în perioada menstruației sau la naștere. De aceea, fierul se află printre acele minerale pentru femei care sunt vitale.

Magneziu

Un mineral care este implicat în peste 300 de reacții metabolice și enzimatice este magneziul. Dacă avem lipsă de magneziu pot apărea simptome precum contracții musculare, dureri de cap, slăbiciune musculară, iritabilitate, insomnie, bătăi neregulate ale inimii sau constipație.

Acesta este esențial atât în menținerea funcției normale a nervilor și a mușchilor, cât și a ritmului cardiac constant și a unei imunități puternice.

Surse bune de magneziu sunt: fasolea, orezul brun, avocado, nuci, alge verzi etc.

Calciul

Cel mai abundent mineral din organism este calciul. Acesta are funcții precum semnalizarea intracelulară și secreția hormonală, funcționarea sănătoasă a mușchilor și transmiterea nervoasă. Aproape tot calciul care se află în organism este stocat în dinți și oase, unde are un rol extrem de important pentru structura și susținerea acestora.

Dacă nu avem suficient calciu în organism se mărește riscul apariției unei afecțiuni care se numește osteoporoză, ce mărește șansa fracturilor.

Calciul nu este benefic doar pentru sănătatea oaselor. Acesta ajută de asemenea și în reducerea simptomelor sindromului premenstrual, în scăderea tensiunii arteriale și în tratarea migrenelor.

Surse bune de calciu sunt: produse lactate, broccoli, kale, precum și alte alimente precum sucurile care sunt îmbogățire cu acest mineral esențial.

Este important de reținut să apelăm la mai multe surse atunci când e vorba de calciu, luând în considerare că produsele lactate se află printre primele opțiuni. De fapt, dacă se consumă cantități mari de astfel de produse putem să ajungem să pierdem mai mult calciu, deoarece crește șansa apariției problemelor digestive.

În cazul sarcinii sau atunci când se urmează o dietă pe bază de plante cantitățile necesare pot fi chiar mai mare și e posibil să fie nevoie să apelăm la suplimente.

Concluzie și recomandări

Mineralele sunt vitale pentru o funcționare corespunzătoare a funcțiilor corpului. Acestea pot fi necesare chiar și în cantități mai mari în cazul femeilor. Datorită menstruației lunare și a sarcinii, precum și a predispunerii la dezechilibru hormonal, este important să ne asigurăm că avem cantitatea necesară.

O dietă pe bază de plante poate fi încă un motiv pentru care deficitul poate apărea și dacă nu putem lua toate mineralele de care avem nevoie din alimentație, putem completa cu suplimente.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Kudika
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Advertorial