Mici schimbări pe care le putem face pentru a avea un stil de viață mai sănătos

Mici schimbări pe care le putem face pentru a avea un stil de viață mai sănătos

De cele mai multe ori, transformarea stilului de viață se face prin pași mici. Fie că încercăm să mâncăm mai sănătos, să facem mai multă mișcare sau să fim mai relaxați, adoptarea unui stil de viață mai sănătos nu ar trebui privită ca o schimbare radicală a obiceiurilor noastre de zi cu zi.

Prin micile schimbări pe care le facem, putem ajunge să vedem treptat o îmbunătățire a felului în care ne simțim. În plus, rezultatele se pot vedea pe termen îndelungat. Iată ce putem face în acest sens:

Să nu ne ferim întotdeauna de grăsimi

Bineînțeles, ne referim aici la grăsimile bune, care pot ajuta la întărirea sistemului imunitar, la îmbunătățirea aspectului pielii și la scăderea riscului de apariție a bolilor cardiovasculare. Așa cum evidențiază specialiștii de la Harvard, grăsimile bune sunt cunoscute sub denumirea de grăsimi mononesaturate sau polinesaturate și pot fi găsite în alimente precum uleiul de măsline, avocado, peștele gras (somon, macrou, sardine) sau nuci.

Este indicat să consumăm cât mai multe alimente care conțin grăsimi bune și să evităm alimentele care conțin grăsimi trans precum produse de patiserie, prăjituri, alimente prăjite, margarină. De asemenea, e recomandat să limităm cât mai mult posibil consumul de grăsimi saturate. Acestea se găsesc în produsele procesate, de tip fast food sau patiserie.

Să facem mișcare în mod corect

Dacă vrem să integrăm exercițiile fizice în activitățile zilnice, este important să începem treptat și să mărim intensitatea exercițiilor pe măsură ce corpul se obișnuiește să depună din ce în ce mai mult efort. Persoanele care nu practică sport în mod regulat și încep, de exemplu, prin a ridica greutăți pun o presiune majoră asupra mușchilor coloanei vertebrale, dar și a articulațiilor.

De altfel, suprasolicitarea este una din cauzele durerilor articulare. La fel se întâmplă și în cazul sportivilor de performanță, care pun o presiune majoră asupra articulațiilor. De asemenea, este recomandat să nu sărim niciodată peste încălzire. Exercițiile de stretching sunt un bun exemplu în acest sens.

Să ne odihnim suficient

Un program de somn regulat poate ajuta la îmbunătățirea stării noastre de bine, la reducerea stresului, a capacității de memorare, dar și a sănătății inimii. E important să încercăm pe cât posibil să mergem la culcare și să ne trezim la aceleași ore, dar și să dormim cel puțin șapte ore în fiecare noapte.

În cazul în care ne este dificil să adormim, putem încerca să folosim uleiuri esențiale, precum cel de lavandă, să consumăm alimente care pot ajuta în acest sens, precum migdalele, carnea de curcan, ceaiul de mușețel, kiwi sau peștele gras.

Să consumăm apă

Hidratarea organismului poate contribui în mod semnificativ la menținerea sănătății. Deși este indicat consumul a cel puțin doi litri de apă pe zi, această cantitate poate varia de la o persoană la alta. Printre principalele beneficii se numără menținerea elasticității pielii, reglarea temperaturii corpului și suportul oferit articulațiilor prin prevenirea apariției durerilor articulare.

Chiar dacă este important să bem apă, există numeroase alimente cu un conținut ridicat de apă pe care le putem consuma, precum pepenele roșu, căpșunele, piersicile, portocalele și castraveții.

Adoptarea unui stil de viață sănătos nu trebuie să fie un lucru imposibil sau dificil. Putem începe prin a face mici schimbări și, treptat, vom reuși să integrăm obiceiurile sănătoase în viața de zi cu zi. E important să avem grijă ce alimente consumăm, cum și cât de multă mișcare facem, dar și să ne odihnim suficient pentru ca organismul să aibă suficient timp pentru a se reface.

Sursă foto: Shutterstock

(P) Material publicitar realizat împreună cu Secom

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Publicitate
Libertatea
Retete
Baby
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Huff
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Advertorial