Menopauza: cinci sfaturi pentru a te simţi în formă în fiecare zi

Deşi e un fenomen cât se poate de natural, menopauza vine la pachet cu numeroase schimbări care reprezintă, pentru numeroase femei, provocări destul de dificile. De la bufeuri şi frisoane, la schimbări bruşte de dispoziţie şi un ten care pare brusc îmbătrânit, menopauza are şi efecte care demoralizează. Ce poţi face pentru a trece mai uşor peste această perioadă şi pentru a te simţi în formă în fiecare zi? Iată cinci sfaturi practice.

  1. Tratează natural bufeurile

Pentru a limita disconfortul cauzat de bufeurile care apar aproape inevitabil la menopauză, este indicat să îţi schimbi câteva din obiceiurile alimentare. În primul rând, este de evitat consumul de alcool, care poate accentua aceste neplăceri. În al doilea rând, nu consuma niciodată alimente fierbinţi şi nici preparate picante. În ultimul rând, dar la fel de important, în acord cu medicul tău de familie sau cu specialistul, introdu în alimentaţie anumite plante, precum salvia, care ameliorează, în general, tulburările cauzate de menopauză, sau salcia albă, care s-a dovedit eficientă împotriva transpirațiilor nocturne.  

  1. Scapă de pilozitatea nedorită

Unul dintre efectele cele mai neplăcute ale menopauzei este apariţia unei pilozităţi accentuate, mai ales în zone delicate pentru femei, cum ar fi buza superioară sau bărbia. Aceasta este o consecinţă a schimbărilor hormonale care au loc la menopauză. Pe scurt, în timp ce activitatea anumitor hormoni scade, nivelul de testosteron (prezent şi la femei în cantităţi mici) rămâne acelaşi sau chiar poate creşte. Dacă nu vrei să faci un tratament hormonal, epilarea definitivă este o soluţie foarte bună. În funcţie de tipul de piele, de grosimea firelor de păr, dar şi de vârstă, specialiştii îţi vor calcula un preţ pentru epilarea definitivă, şi astfel scapi de această problemă. Trebuie, de asemenea, să ştii că în cazul dereglarilor hormonale specifice perioadei menopauze, pot fi necesare mai mult şedinţe de epilare definitivă decât media obişnuită.

  1. Ai grijă de pielea ta

În timpul menopauzei, cantitatea de hormoni secretaţi, în special estrogen, scade rapid. Printre simptomele rezultate se numără şi scăderea cantităţii de sebum și a celei de colagen. De asemenea, filmul lipidic, adică bariera care îți protejează pielea de factorii agresivi externi, devine mai fragil. Pentru a menține pielea sănătoasă, dar şi pentru a evita accentuarea ridurilor, ai nevoie de o îngrijire specifică. Optează în mod special pentru produsele bogate în colagen şi vitamina E.  Mai poţi determina o creștere a producției de colagen şi folosind produse de îngrijire a pielii care conțin vitamina C, zinc sau retinol (vitamina A). 

  1. Ţine kilogramele sub control

Între 42 și 50 de ani, creșterea medie în greutate la femei este de 0,8 kg pe an, potrivit statisticilor, deci este important, atât pentru un aspect fizic armonios, dar şi pentru sănătatea ta generală, să ţii kilogramele sub control. Când intri la menopauză, din cauza scăderii nivelului de estrogen, intervin şi alte modificări metabolice, care pot accentua creşterea în greutate. Pentru a evita  astfel de probleme, este important să ai o dietă echilibrată, bogată în fructe şi legume, leguminoase, nuci şi alimente bogate în proteine de calitate, cum este peştele sau carnea de curcan. Pe de altă parte, activitatea fizică este şi ea importantă. Dacă nu ai timp să mergi la sală, mergi cât mai mult pe jos.

  1. Protejează-ţi inima

Activitatea cardiovasculară este influenţată, în cazul femeilor, de hormoni feminini, motiv pentru care în momentul menopauzei trebuie să acorzi o atenţie specială analizelor şi consultaţiilor de specialitate. În plus, este important să elimini factorii de risc cardiovascular, precum consumul de tutun, kilogramele în plus și stilul de viață sedentar sau colesterolul. Dacă există şi un risc genetic, atunci mai cu seamă trebuie să urmezi toate indicaţiile medicului tău, pentru a te bucura de viaţă din plin. 

Chiar dacă menopauza aduce multe schimbări neplăcute, ţine seama de sfaturile de mai sus, pentru a le gestiona cât mai bine şi pentru a face paşii necesari spre a-ţi recăpăta starea de bine.  

Sursa foto: Shutterstock.com

(P) Material publicitar realizat împreună cu Nomasvello

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Advertorial