Joburi in Constanta. Facem ca afara? Richard Branson: Pe primul loc in companie se afla angajatul, nu clientul!

Cel mai bine plătite joburi din România, în prezent

Richard Branson a socat lumea de afaceri cand a declarat sus si tare, ca pe primul loc in compania sa nu se afla clientul, ci angajatul. Aceasta gandire este contrara tuturor principiilor de marketing care se bazeaza pe conceptia ca, pentru a avea succes, o companie trebuie sa puna clientul deasupra oricaror alte prioritati ale sale. Cum ar fi ca si in cazul joburilor din Constanta, Iasi sau Capitala problema sa se puna la fel?

Prima lectie pe care o invata antreprenorii este ca intotdeauna clientul trebuie sa dicteze, deoarece el este cel care cumpara. In aceste conditii, Branson, care este cunoscut pentru principiile sale de business atipice si gandirea sa vizionara, a afirmat ca filozofia sa de business este ca angajatul sa fie pe primul loc, iar clientul de-abia pe locul doi in clasamentul prioritatilor unei companii.

O astfel de filozofie, sustine el, aduce avantaje atat companiei, cat si clientilor.

Investitia in angajati este cea mai buna decizie de business

 

Tot mai multi oameni sunt nemultumiti de locul lor de munca, iar printre motivele pentru care angajatii isi parasesc locul de munca se numara urmatoarele: existenta unui manager toxic, neidentificarea cu valorile si principiile unei companii, lipsa aprecierii sau lipsa unor posibilitati reale de dezvoltare profesionala in cadrul companiei.

Iata de ce e bine sa investesti in retinerea angajatilor tai sau de ce tu, ca angajat, ar trebui sa cauti astfel de patronii:

  1. Costul inlocuirii unui angajat poate fi astronomic pentru o companie

Conform platformei LinkedIn, inlocuirea unui angajat considerat mediu ca productivitate te poate costa in plus aproximativ 2 salarii anuale ale respectivului angajat. In cazul in care pierzi un angajat-talent, care era mai productiv decat media angajatilor tai, costurile pot fi astronomice.

O parte dintre costurile reale ale unui angajat pierdut sunt:

– Cheltuielile de angajare, care inseamna cheltuieli cu promovarea anunturilor de angajare, interviurile, timp alocat pentru angajare, oameni implicati in aceasta activitate etc.

– Cheltuielile cu instruirea (training si timpul alocat instruirii initiale)

– Productivitatea pierduta (poate dura pana la 1-2 ani pentru ca un angajat nou sa atinga productivitatea unui angajat existent)

– Angajamentul pierdut si impactul cultural (alti angajati isi pierd motivatia si productivitatea, iar pe piata fortei de munca, lumea se intreaba de ce pleaca angajatii de la tine, asta pentru ca vestile rele circula repede)

– Serviciul clienti are de suferit (erorile pot creste pentru ca noii angajati nu sunt la inceput atat de priceputi pentru a rezolva unele probleme)

– Costul instruirii vechiului angajat (costul cu training-urile oferite angajatului plecat de pe urma carora nu ai avut timp sa beneficiezi in totalitate)

  1. Reputatia de bun angajator iti poate aduce mai multe talente in companie

 

Toate companiile doresc sa atraga cei mai buni specialisti, dar cine vine intr-o companie a carei reputatie este de a trata angajatii ca pe un bun dispensabil?

Pentru ca vestile rele circula repede, pe piata fortei de munca se cunosc angajatorii care-si trateaza oamenii cu apreciere si respect. O companie cu o cultura organizationala solida, in care dezvoltarea profesionala este prioritara, iar valorile si principiile angajatilor sunt respectate va avea mai multe sanse de a atrage cei mai talentati si mai buni specialisti.

  1. Angajati fericiti = clienti fericiti

Angajatii multumiti te ajuta sa stabilesti relatii mai bune cu clientii tai. Deoarece angajatii sunt cei care sunt in contact direct cu clientii, ceea ce transmit acestia este o mai buna reprezentarea a companiei decat toate materialele de marketing si publicitate la un loc.

Un studiu Gallup din 2017 arata ca un angajat fericit si motivat are mai multe sanse sa imbunatateasca serviciul clienti al unei companii si poate duce la cresterea cu 20% a vanzarilor acelei companii.

Un angajat multumit si fericit la locul de munca va fi mai loial respectivei companii, va ajuta la cresterea increderii in brandul companiei si va fi el insusi un ambasador al brandului respectiv. Punand angajatul pe primul loc iti vei crea din start un avantaj competitional dificil de depasit.

Cum poate investi o companie in angajatii sai

Orice companie trebuie sa gaseasca cele mai bune metode de a investi in angajatii sai. Iata cateva exemple in acest sens:

– Incurajeaza creativitatea. Google este un exemplu perfect de optimizare a spatiului de lucru in asa fel incat sa le permita angajatilor sa fie creativi. Cu cat angajatii se simt mai lejeri la locul de munca, mai putin controlati, iar spatiul de lucru este mai mult ca un spatiu de joc si relaxare, cu atat acestia vor fi mai creativi.

Creativitatea nu apare in conditii de stres si ingradire, astfel ca Google ofera spatii de joaca, locuri de dormit si relaxare, totul pentru ca angajatiilor sai sa le vina mai usor ideile si sa fie mai productivi.

– Asculta-i. Virgin, celebra companie a lui Richard Branson, isi asculta angajatii, primind sfaturi si sugestii de business de la acestia. Cerandu-le sfatul si implicandu-i activ in procesul decizional este un mod de a le creste increderea in ei, de a le da sansa sa se simta apreciati si valorosi, dar este si un mod de a primi cele mai bune si inovative idei de business.

Branson este de parere ca oricine pe planeta asta este capabil sa genereze idei de un milion de dolari, astfel ca abordarea lui nu este una intamplatoare.

– Incurajeaza comunicarea. Structurile organizationala plate, in care exista mai putine niveluri ierarhice intre manageri si angajati, au mai multe avantaje, printre care incurajarea comunicarii dintre angajati.

Cu cat angajatii comunica mai liber, iar frica de represalii este mai mica, cu atat ideile curg mai usor si compania are mai mult de castigat. Tipul acesta de structura organizationala este mai greu de obtinut in cazul organizatiilor mai mari, insa se poate rezolva prin crearea de proiecte de lucru intre echipe mai mici.

– Recunoaste meritele. Ofera-le mici provocari prin care pot iesi din zona lor de confort, apoi recunoaste-le meritele. De exemplu, Adobe celebreaza realizarile angajatilor sai postand pe blogul Adobe povestile acestora de succes. Acest lucru nu doar le creste increderea angajatilor, ci este si o oportunitate foarte buna pentru angajati de a impartasi idei.

Nu doar managerii pot gasi solutii inovative la problemele unei companii, orice angajat poate veni cu o idee care poate schimba traiectoria companiei sale. Asadar, incepe de astazi sa cauti metode de a-i implica in mod direct pe angajatii tai in procesul decizional al firmei, pentru ca astfel investesti nu doar in ei, ci si in companie!

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Publicitate
Huff
VIVA!
Retete
Baby
TV Mania
Sfatul parintilor
Mai multe din Advertorial