Ioana Moroșanu, femeia care a adunat lângă ea 80.000 de producători

Ioana Moroșanu a adunat în jurul său 80.000 de producători, reușind ca într-o lume a digitalizării să aducă la un singur click distanță produsele naturale atât de căutate în bucătării.

Fermierii din sud-estul țării și-au făcut câteva grupuri pe rețelele de socializare și prin intermediul acestora își vând produsele în toată țară. Este piața virtuală de care aveau nevoie pentru a-și desface produsele. Și nu duc lipsă de clienți, mai ales în perioada sărbătorilor.

Fermierii și producătorii dobrogeni au ales calea on-line-ului pentru a vinde alimente naturale, având în vedere că supermarketurile nu sunt interesate să lucreze cu aceste produse în cantități mici. Gospodinele s-au digitalizat și ele, așa că, dacă vor ceapă, cartofi, pește, carne de porc sau de pește, sau cine știe ce alte produse naturale, trebuie doar să dea un clic, să stea la o ”șuetă” scurtă cu producătorul și să stabilească un loc de întâlnire pentru a-și ridica alimentele.

Cea care a inițiat tot acest proiect a fost o mămică, Ioana Moroșanu.

„Grupul a început din nevoia de a-mi hrăni copiii cât mai sănătos, pentru că am doi copii. Și având și mătuși pe la țară, pe aici prin zonă, am zis că ar fi frumos să fac un astfel de grup, mai ales că aveam momente în care îmi era foarte greu să găsesc anumite alimente sănătoase. Așa am început să caut, am văzut că și restul zonelor au astfel de grupuri – Ardeal, Bucovina și altele – și am zis că trebuie să avem și noi unul”, a povestit pentru Libertatea Ioana Moroșanu.

Nu este decât de un an și jumătate grupul, dar nevoia acestuia s-a simțit încă din prima lună, când deja adunase 10.000 de membri. A fost înființat în aprilie 2016 și de atunci pe Facebook au adunat mai bine de 80.000 de producători care vând tot felul de alimente.

”Pentru că mergea atât de bine, am înființat și o asociație, la câteva luni după, și am încercat să ne promovăm cum am putut mai bine. Așa am început să organizăm târguri și alte evenimente, iar lumea a aflat de noi”, a mai declarat Ioana Moroșanu.

În marea lor parte în grupul „Tăranii Dobrogeni” sunt fermieri din regiunea Tulcei și Constanței. Vând puțin sub prețul pieței produsele și, pentru a fi siguri că sunt autentice, fermierii pun și poze cu produsul vândut. Așa că printre postări veți da de câte un selfie cu porcul pus la vânzare sau cu sera plină de salată și ceapă, sau cine știe ce alte bunătățuri care deja au fost preparate și așteaptă să fie degustate de cumpărători.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Povesti adevarate