Gestionarea finanțelor personale pe timp de criză

Venitul, însă în mod special obiceiurile noastre legate de bani influențează situația noastră economică. Indiferent de cât mult câștigi, dacă cheltuiești mai mult decât îți pot permite, într-un final o să poți da de diferite greutăți financiare, care pot duce la împrumuturi și la mult stres. După cum bine știm, stresul (stresul financiar în mod special) ne afectează atât sănătatea fizică, cât și cea mentală.

Pe timp de criză și aici nu ne referim doar la crize economice globala, precum cea provocată de pandemie, ci și laperioade dificile,cu probleme financiare, unul dintre cele mai bune lucruri de făcut pentru a recăpăta controlul este pregătirea unui plan, organizarea activităților.

Primul pas constă întotdeauna în a afla care este suma veniturilor gospodăriei și suma cheltuielilor. Al doilea pas îl reprezintă organizarea cheltuielilor pe categorii, astfel, cheltuielile dispensabile și impulsive vor ieși imediat în evidență, și astfel veți economisi bani fără a face sacrificii prea mari.

Pentru a evita dificultățile financiare, este foarte importantă și achitarea datoriilor. Dacă aveți mai multe credite active și acest lucru nu este posibil, încercați să găsiți alternative care să reducă valoarea dobânzilor. Obținerea unei surse secundare de venit vă poate ajută să scăpați de datorii, însă dacă timpul nu vă permite acest lucru, puteți lua în considerare și o refinanțare a creditului. Atât băncile, cât și IFN-urile oferă credite de refinanțare. Avantajul unui credit de refinanțare este faptul că rata dobânzii este de regulă mai mică, adjustată condițiilor actuale de pe piață.Dacă considerați contractarea unui credit nou de refinanțare, este recomandat să comparați ratele și ofertele mai multor instituții financiare.Puteți face acest lucru cu ușurință folosind o platformă de comparare a creditelor online precum Moneezy. În plus, pe Moneezygăsiți și informații detaliate despre diferitele tipuri de credite, informații despre creditori, precum și un calculator de rate gratuit.

Pentru a vă organiza cheltuielile puteți dezvolta propria metodă de clasificare a cheltuielilor. Următoarele categorii pot servi drept șablon:

  •         Alimente și consumabile
  •         Îngrijire personală
  •         Cheltuieli fixe, precum chirie, utilități, rate la bancă
  •         Îmbrăcăminte, medicamente, hobby-uri, cărți
  •         Transport

Desigur, puteți adăuga și alte categorii, în funcție de stilul dvs. de viață, hobby-urile voastre și în funcție de numărul de membri din care este alcătuită familia dvs. după ce ați definit categoriile, alocați procentul corespunzător fiecăreia.

Există mai multe alte metode pe care le puteți utiliza pentru a vă monitoriza cheltuielile:

Metoda 50/30/20 – metoda needs/ wants / saves (nevoi/dorințe/economii) –potrivit acestei metode, imediat după ce primiți salariul, ar trebui să împărțiți baniiastfel:

  •         50% pentru la cheltuieli fixe, alimente și consumabile
  •         30% pentru hobby-uri, călătorii, cumpărături și așa mai departe
  •         20% pentru contul de economii sau într-un fond special de urgențe

Cu o mai bună pregătire și o privire de ansamblu corectă asupra cheltuielilor dvs., veți avea control  asupra situației dvs. financiare, evitând astfel stresul și problemele cauzate de probleme financiare.

Sursă imagine: https://unsplash.com/

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Publicitate
substantial.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Advertorial