Fulgii de ovăz în alimentație

Fulgii de ovăz în alimentație

La orice nutriționist ai merge în căutarea unor sfaturi pentru o alimentație mai sănătoasă, îți va menționa, printre altele, fulgii de ovăz. Mulți dintre cei care nu sunt familiarizați cu beneficiile acestui ingredient  ar putea consideră că este vorba de o glumă, deoarece ovăzul este folosit în proporție de 95% pentru hrana animalelor și doar un procent de 5% este consumat de către oameni. Însă acest aliment oferă organismului nostru numeroase beneficii, pe care ți le prezentăm în continuare.

Sursa foto: https://pixabay.com/ro/photos/coac%C4%83ze-ov%C4%83z-fulgi-de-ov%C4%83z-s%C4%83n%C4%83

 Cum se consumă

Fulgii de ovăz se consumă cel mai adesea sub forma unui terci, în care fiecare poate adăuga diferite ingrediente, după preferințe. Rețeta de bază este foarte simplă, incluzând 100-150 de grame de fulgi de ovăz de la Nestle Cheerios OVĂZ, apă sau lapte ori iaurt. Fulgii se pun într-un bol, iar peste ei se toarnă apa sau laptele. Bolul se bagă apoi în cuptorul cu microunde pentru a se încălzi sau poți turna direct apă fierbinte. 

Dacă folosești lapte sau iaurt, nu este nevoie neapărat de încălzire, însă asta ține strict de preferințe. Se amestecă bine, până când fulgii absorb lichidul și se umflă, iar pentru un gust mai plăcut și un plus de vitamine, poți adăuga felii de banană, coacăze, afine, mure sau alte fructe. De asemenea, poți adăuga și puțină miere, gem sau sirop.

Deși denumirea de „terci' poate nu îți sună apetisant, vei constata că gustul nu este deloc rău.

Ajută la slăbit

Consumați la micul dejun, fulgii de ovăz au capacitatea de a-ți conferi senzația de sațietate pentru o bună parte din zi, astfel încât vei mânca mai puțin. Odată ingerate, fibrele pe care le conțin fulgii formează o pastă groasă, care rămâne mai multe ore în stomac, împiedicând golirea acestuia și dând astfel senzația de saturație. Vei consuma astfel mai puține calorii pe parcursul zilei, iar acest lucru îți va remodela silueta.

Scad riscul de diabet

Dacă ai pus pe tine câteva kilograme în plus și nici nu ești o persoană foarte activă ești expus unui risc mai mare de a face diabet de tip 2. Boala se datorează nivelului ridicat al glicemiei, iar dacă vei consuma cu regularitate fulgi de ovăz riscul de diabet va fi diminuat.

Pe lângă faptul că te ajută să slăbești, acest aliment are și proprietatea de a ține sub control nivelul zahărului din sânge, întrucât acea pastă care se formează în stomac încetinește absorbția glucozei din alimente.

 Întăresc sistemul imunitar

Fulgii de ovăz sunt și o bogată sursă de vitamine și substanțe nutritive, care întăresc organismul și îl ajută să facă mai bine față agenților patogeni. Vei fi astfel mai ferit de infecții și alte boli, pentru că vei avea un sistem imunitar mai puternic.

Totodată, fulgii de ovăz au și proprietăți antioxidante, apărând organismul de efectele radicalilor liberi, responsabili de îmbătrânirea prematură a organismului și de apariția unor boli cronice.

Reglează tensiunea arterială

Fibrele de beta-glucan conținute de fulgii de ovăz au capacitatea de a reduce nivelul de colesterol, ajutând astfel la curățarea vaselor de sânge. De altfel, persoanelor care suferă de hipertensiune arterială li se recomandă să consume în mod regulat fulgi de ovăz, efectele benefice ale acestora fiind dovedite prin studii de specialitate.

Prin urmare, dacă vrei să ai o siluetă de invidiat, să te simți plin de energie în fiecare zi și să nu ai probleme grave de sănătate, nu uită să mănânci la micul dejun un bol cu fulgi de ovăz!

(P) Material publicitar realizat împreună cu Nestle Cereals

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Shtiu.ro
Publicitate
Diva Hair
Huff
VIVA!
Retete
Baby
TV Mania
Sfatul parintilor
Mai multe din Advertorial