Fă rai din ce ai acasă, departe de oamenii dragi din viața ta. În loc să te plângi, mai bine ai prinde curaj să controlezi ceea ce ți se întâmplă

Fă rai din ce ai acasă, departe de oamenii dragi din viața ta. În loc să te plângi, mai bine ai prinde curaj să controlezi ceea ce ți se întâmplă

Izolarea la domiciliu, parametrii de distanţare socială, știrile deloc optimiste pe care le citim și auzim, situaţia socială actuală și dorul de cei dragi ne pot face să ne simţim de multe ori neajutoraţi. Cu toate acestea, asta nu înseamnă că suntem lipsiţi de puterea de a spera și de a face tot ceea ce ține de noi pentru a ne simți bine. Important e să nu ne complacem în delăsare, să ne ocupăm mintea și timpul cu activități care să ne stimuleze fizic și intelectual.

Iată cum poți valorifica statul acasă în loc să te plângi că nu poți ieși afară:

Hidratare

Dacă în această perioadă ai stat mai mult în pijamale, cu un coc prins neglijent în vârful capului, cu stocuri mari de supă la plic și seriale de văzut, e de preferat să faci schimbări și să ai mai multă grijă de tine. În primul rând, hidratează-te cât mai mult, bea cel puțin doi litri de apă pe zi și nu opta pentru sucuri carbogazoase sau energizante care conțin foarte mult zahăr. Alege apa simplă, iar dacă îți este greu să mergi zilnic la supermarket să ți-o procuri și să o cari până în fața blocului, îți poți achiziționa online filtre apa ușor de montat și datorită cărora poți purifica apa de la robinet. Astfel, cheltuielile aferente acestei investiții vor fi amortizate în timp, asta fără a mai lua în calcul beneficiile hidratării asupra stării generale de sănătate. 

 

Probabil că ai învățat încă din gimnaziu la orele de biologie că apa face parte din compoziția organismului tău în proporție de  60%-70%, fiind esențială pentru funcționarea lui optimă. În sens contrar, deshidratarea poate afecta creierul prin pierderea abilitaților de prelucrare a informației și memoria de scurtă durată. În plus, dacă nu vei bea apă suficientă, să nu te miri că nu mai scapi de kilogramele în plus, că ai tenul tern, unghiile casante și părul lipsit de strălucire. Bea cât mai multă apă în această perioadă, iar pentru a te motiva caută acele experimente de tipul „înainte' și „după' o lună de hidratare intensă. Vei observa din pozele acelor oameni schimbări uimitoare – în bine, desigur.

Mișcare 

Chiar dacă nu erai nici până acum adepta mișcării, dacă vei face din sedentarism un prieten, starea ta de sănătate va fi afectată semnificativ pe termen lung. În plus, te vei simți letargică și fără vreo inițiativă. Nu cere corpului tău mai mult decât poate duce, nu ar fi deloc indicat să dai „start' unui antrenament complex de pe YouTube. Începe cu câteva exerciții ușoare, de înviorare sau stretching. Dacă efectiv nu știi ce să faci,  există posibilitatea să participi la multe antrenamente online destinate începătorilor, puse la dispoziție de săli de fitness,  majoritatea gratuite. Sau poți varia cu un tutorial de pilates care nu te va epuiza deloc, ba chiar e posibil să te mire că totul pare atât de simplu.

Pe lângă hidratare și mișcare, nu uita să mănânci sănătos, chiar dacă poate nu ai chef să gătești. Ai putea opta oricând pentru un fresh de fructe, o salată de ton în care să adaugi porumb, roșii cherry și un dressing răcoritor din iaurt și muștar. E totul atât de simplu, chiar nu ai nevoie de veleități de gospodină, ci de simpla accesare a unui blog de cooking. Pe lângă articole, poți începe să și citești. O carte motivațională nu a dăunat vreodată nimănui. În loc să îți plângi de milă, alege să ieși din zona de confort și să valorifici timpul pe care-l petreci stând în casă.

Sursă foto: unsplash.com

(P) Material publicitar realizat în colaborare cu Romstal

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Huff
VIVA!
Retete
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Advertorial