EXCLUSIV AVANTAJE: Povestea lui Nicole Chirica și a unei idei devenită apoi un business cu care a cucerit lumea

nicole chirica

Nicole Chirica are o viață aproape ca un scenariu de film iar experiențele trăite au dus-o către o carieră fascinantă și strălucită în lumea designului, urmându-şi visul şi chemarea şi cucerind lumea cu creaţii unicat.

La 33 de ani, Nicole trăiește cu intensitate absolută căci a învăţat să savureze fiecare clipă a vieții, este frumoasă și charismatică, iar creativitatea și îndrăzneala ideilor sale i-au adus succesul dar și liniştea sufletească. A studiat cibernetica, apoi designul, are și un MBA în sociologie, dar a renunțat la o carieră tehnică în plină ascensiune, într-o multinațională, pentru a-și urma chemarea către artă și a face ceva mai apropiat de frumusețea pe care o simte în suflet, dar și pentru a dezvolta o afacere născută din pasiune. Recunoaște că a avut nevoie de un curaj special să pornească de la zero într-un domeniu complet necunoscut și să îmbine design-ul cu strategia de business într-o formulă care nu urmează un tipar. Însă, adaugă ea, alegerile făcute i-au dezvăluit o lume nouă și contribuția pe care o poate oferi mai departe prin creațiile sale, conform principiului că dacă ești bun în ceea ce faci e imposibil să nu ai succes.

Iutta, lumea feminității

Așa s-a născut Iutta, o lume dedicată genților, pantofilor și accesoriilor din piele, lucrate și brodate manual în linii desăvârșite, iscate din filonul unui autentic românesc și unde fiecare creație în parte trebuie să fie absolut perfectă. Marca a devenit rapid cunoscută, graţie încântării celor care ajungeau să-i vadă creaţiile, care le căutau apoi şi le cereau cuceriți de filosofía unui stil propriu, descifrată în liniile şi culorile lor, iar Nicole a devenit repede creatorul preferat al multor vedete și a început să scrie o poveste de mare succes. A fost de fapt, o idee-proiect care a reușit să cucerească o lume, căci Nicole a devenit în doar un an de zile, creatoarea cu cea mai puternică ascensiune naţională. O lume dedicată firescului unei feminități pure, ca o iubire fără sfârşit. „Totul a început în joacă, cu doar câteva piese, lucrate manual într-un studio din București', își amintește Nicole. Ulterior, a descoperit că semnele și simbolurile ancestrale o inspiră, purtând cu ele o magie aparte, dincolo de imaginar. Astfel că așa a pornit intr-o nouă etapă, aceea de studiu a semioticii și a poveștilor cusute. Treptat, cele două s-au împletit într-un concept ce poartă acum numele Iutta și care a devenit un simbol în sine, apreciat de diferite personalități și inclus ca personaj principal chiar și într-un scurtmetraj pe covorul roșu de la Cannes. A fost alegerea care i-a decis drumul iar talentului său artistic i s-a adăugat cel antreprenorial și succesul de care se bucură împlinește viața unei creatoare dăruită cu magia frumosului. „Tot ceea ce alegem, de la o culoare, un miros, un obiect, o textură sau o emoție e parte din creație, din design. În noi stă puterea alegerii, iar creația e tot o alegere. Ne putem uita la cum alegem să ne creăm ziua, de la oamenii ce ne înconjoară sau la ceea ce ne aduce bucurie, până la creația unui produs sau a unui brand', spune frumoasa creatoare. Prima linie de accesorii a fost realizată alături de tatăl său, sculptor, de la care a preluat o mare parte din latura artistică. Au creat împreună genți din lemn sculptat, adevărate obiecte de colecție. Nicole s-a inspirat din vechi schițe din atelierul tatălui său, pe care le-a transformat în elemente distinctive prin designul fiecărei piese. Linii-simboluri, adâncite în moliciunea pielii, unite, continuate, prelungite unele într-altele, săpate şi colorate acolo în feluri nemiîntâlnite. Coarnele berbecului, romburile, crucea, bradul… totul are o poveste și un rost în creațiile Iutta, simboluri reinterpretate și motive autentice ce pun într-o lumină nouă specificul cultural al diferitelor zone ale țării. „Principala sursă de inspirație: legendele, motivele tradiționale și bogăția culturală, a căror semnificație e transpusă în contemporan și redată prin design și printr-un stil narativ aparte'. De altfel, autenticul românesc se regăsește și în showroomul Iutta: o clădire cu farmec interbelic – un spațiu identitar din centrul Bucureștiului care vine să completeze povestea brandului – ramurile izvorâte din istoria românească fiind împletite cu fire moderne, brodate atât pe doruri cât și în suflet. Simbol al întrepătrunderii dintre secole.

Design vestimentar și ananas

Provocările din fața creatoarei au fost multiple: de la creația unei genți, reluată și reluată vreme de săptămâni până ce a simțit că este ce trebuie să fie, la alegerea materialelor, a culorilor, a tehnicilor de broderie și încrustare ori la găsirea celor mai buni profesioniști ai prelucrării pielii. Și astfel, Iutta a devenit propria sa biografie. O poveste în poveste. „Pornind de la povestea colecției, fiecare geantă și simbol spune, la rândul lui, o istorisire. Colecțiile au un fir epic ce se conturează odată cu trecerea timpului. De la Dor de românesc – o colecție inspirată din motive și simboluri din fiecare zonă geografică a țării noastre, Măiastra – un spațiu infinit al zborului văzut de Brâncuși, în care fiecare geantă poartă un nume de pasăre, Nu-mă-uita – odă adusă dorului eminescian prin broderii ale florii albastre, Polaris – steaua cu opt colțuri, călăuză a păstorilor spre pășuni mai bune pentru turmele lor, simbol al ghidării, Dor regal – o reinterpretare a sculpturilor primei colecții, în an aniversar sau Colecția X – o combinație dintre joc și nedefinitul infinit', surâde elegant Nicole Chirica. Într-o lume a tiparelor și a producției în serie, conceptul Nicoletei reușește să aducă clientul în centrul procesului de creație, colecțiile sale unicat devenind ceva mai presus de produs: amintiri prețioase pentru generații, care fac ca acel element să dăinuie fără a aparține unui trend. Cele două colecții anuale Iutta sunt completate de o colecție capsulă, cu piese unicat, al căror design și execuție le transformă în adevărate puncte de reper în industria fashion, dar și de colecţii speciale, alăturări mereu surprinzătoare cu elemente de lux rafinat şi de modernism.
Nicole este o combinație de artist și strateg, elemente esențiale care au ajutat-o în egală măsură iar lumea ascunsă în spatele trăirilor sale zilnice este lumea unui spectacol aproape magic: o lume seducătoare, pasionată, deseori misterioasă ori melancolică, fantezistă, îndrăgostită… Gândirea pragmatică i-a fost mereu completată de o doză substanțială de creativitate pentru a-și integra și viziunea în plan. Iar creativitatea îi este alimentată de curajul de a schimba mereu unghiul din care privește o situație. Nu ține cont de tendințe sau de trenduri, ci se lasă inspirată de moment. Astăzi, colecțiile creatoarei asigură cele mai fashion accesorii pentru toate gusturile feminine în materie și ideile sale nu se opresc aici; pe lângă extensii de linie, colecții de pantofi și ateliere proprii, două dintre ele în centrul Bucureștiului, va urma și o extindere către designul vestimentar (în curând va deschide o fabrică în Piatra Neamț, orașul său natal). Apoi se gândește la o dezvoltare către materiale alternative care să înlocuiască pielea, precum ananasul, (o soluție ce va crește sustenabilitatea colecțiilor) dar și la noul serviciu de monogramare prin care clientele vor putea personaliza dorurile favorite, punându-și amprenta prin monogramarea inițialelor sau orice litere care aduc un dor în suflet. Astfel, pas cu pas, cu trudă și har, Nicole a devenit rapid un nume ştiut printre iubitoarele modei.
Colecţiile sale au fost aplaudate în ţară şi peste hotare, a creat pentru nume celebre din showbiz şi din modelling şi a fost premiată ori de câte ori şi-a deschis sufletul arătându-și creațiile în faţa celor care preţuiesc arta şi frumosul. „Pornind de la zero, Iutta a crescut exponențial de la an la an, devenind un brand purtat peste tot în țară. Cu toate că inspirația genților și accesoriilor din piele create are la bază elemente ancestrale tradiționale, brand-ul s-a dezvoltat și pe plan internațional și este purtat în toată lumea. Avem cliente din Singapore, Franța, Finlanda, Moldova, Spania, Anglia, US și Canada sau chiar Dubai. De altfel, la numai un an de la lansare, Iutta a fost nominalizată la titlul de „Cel mai promițător brand românesc' și au urmat numeroase participări la târguri internaționale, printre care cele de la Londra, Dusseldorf, Milano sau Tokyo, expoziții la Bruxelles, Berna, apariții în Vogue UK și Glamour UK și numeroase alte titluri din media românească. 2016 s-a terminat cu premiul pentru premiul Artizanul Anului și a setat tonul pentru următorul an. Bussines Review Awards au avut încredere în noi și ne-au nominalizat la Best Start-up. În același an, am fost unul dintre speakerii TED Brașov și am fost desemnată femeia anului de către Revista New Money. Iutta a făcut parte din campania InSync Activia și ne place să credem că am inspirat mai multe femei să-și găsească balanța și liniștea interioară făcând ceea ce le place și le împlinește cu adevărat', surâde delicat Nicole.

Iutta Nicole Chirica

Spațiul inovațiilor

În prezent, Nicole moderează diverse teme de antreprenoriat creativ în cadrul a două televiziuni online dar pare să considere că nici asta, nici orele de creație din atelier ori cele de studiu, nu sunt de ajuns. Lucrează, spune ea, la un program de mentorat pentru tinerii antreprenori care doresc să-și dezvolte un business și cu ajutorul platformei: beingpossibilities.com, va oferi cursuri, workshop-uri și facilitare pentru crearea de businessuri care aduc inovație. „Este o invitație către noi viziuni antrepre­no­ria­le dintr-un spațiu diferit, al posi­bilităților. Inovația vine mereu prin puterea de transformare, atât la nivel creativ, cât și prin alăturarea diferitor profiluri și tipologii de oameni la nivel de echipă. Creșterea brandului e rezultatul creșterii individuale, a fiecăruia. Mereu există invitația spre a ieși din zona de confort și a crea ceva diferit', adaugă creatoarea.
Planuri multe, proiecte de anvergură, idei, gânduri, care luminează viitorul unei creatoare de frumos destinat sufletului feminin.

Foto: Tiberiu Arsene/ Arhina Personală

Citește și:

N-ai plâns demult? Uită-te la imaginile de mai jos și lacrimile îți vor curge instant…

Dana Războiu, despre relația pe care o are cu primul ei soț: „Nimeni nu se căsătorește cu intenția de a divorța peste 3, 5 sau 15 ani'

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Publicitate
Huff
VIVA!
Retete
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Povestile voastre