Ești mereu obosit? Uite de ce & ce poți face

Să te simți în permanență obosit nu e ceva neobișnuit – însă, din păcate, nu e nici normal – dacă te trezești dimineața mai obosit decât atunci când te-ai culcat odată la ceva vreme, nu îți face griji. Însă dacă senzația de „fatigue', oboseală și epuizare persistă în permanență, ar trebui să faci câteva schimbă în stilul tău de viață. Din fericire, sunt câteva lucruri pe care le poți face pentru a-ți îmbunătăți rutina de somn. Uite care sunt motivele pentru care ești în permanență obosit și ce e de făcut: 

  1. Consumi prea mulți carbohidrați

Carbohidrații sunt o sursă de energie: când îi consumăm, corpul îi transformă în zahăr, deci un soi de combustibil pentru ca noi să funcționăm. Totuși, să mănânci prea mulți carbohidrați te poate face să te simți obosit pentru tot restul zilei. 

Motivul? Când consumăm carbohidrați procesați, avem parte de o creștere rapidă a zahărului din sânge – iar căderea sa ulterioară te va face să te simți epuizat. Studiile arată că minimizarea consumului de zahăr îți va crește nivelul de energie. 

  1. Nu ai o igienă bine definită de somn 

Starea de oboseală continuă se poate naște și din lipsa unei rutine bine definite. Dacă ai un program haotic, nu faci decât să îți faci corpul să fie confuz: nu poți sări de la ora de somn 22 la ora de somn 02 dimineața și să te aștepți ca mintea și corpul tău să înțeleagă. 

De aceea ar trebui să fii consistent și să te culci (respectiv trezești) la aceeași oră, chiar și în weekenduri. Iar trezitul e la fel de important ca somnul în sine: odată ce îți sună alarma, dă la o parte pilota groasa de iarna și ridică-te din pat. Cu cât lenevești mai mult, cu atât te vei ridica mai obosit și morocănos. Iar de telefon nu ar trebui să te atingi în prima oră de la trezire. 

  1. Nu mănânci suficient și bei prea puțină apă 

Dacă mănânci prea puține calorii, corpul tău va resimți lipsa de energie și va deveni obosit. Caloriile sunt unitatea de energie pe care o găsim în mâncare și fără ele nu putem funcționa: când consumi prea puține calorii, metabolismul tău încetinește pentru a conserva energia, iar asta cauzează oboseală. 

Vei avea nevoie de minimum 1500 de calorii pentru a funcționa normal, însă acest număr diferă de la adult la adult și în funcție de nivelul de activitate al fiecăruia. Iar deshidratarea cauzează și ea oboseală și un nivel scăzut de energie, dar și lipsa puterii de concentrare. 

  1. Spațiul tău de somn e nepotrivit 

În mod ideal, dormitorul tău ar trebui să fie dedicat somnului: deci nu ar trebui să lucrezi, mănânci sau să te uiți la televizor în dormitor. Ci doar să dormi: e important să îi explici creierului cât mai răspicat că în acel spațiu doar se doarme. 

De asemenea, cât de des te întrebi dacă patul tău e potrivit? Probabil, nu suficient de des. Patul influențează extrem de mult odihna pe care o primești – sau nu, de aceea ar trebui să te asiguri că investești în niște saltele pentru pat, o pernă ortopedică și lenjerie din materiale cât mai prietenoase, pentru a-i oferi corpului tău odihna pe care o merită. 

  1. Dormi în intervalele greșite

Nu e suficient să dormi 8 ore pe noapte ca să te odihnești: trebuie și să dormi în intervalele orare optime, adică oricând începând cu ora 21 și până dimineață. Dacă te culci la 4 dimineața și dormi, totuși 8 ore, vei fi surprins – nu te vei simți deloc odihnit, chiar dacă, în teorie, ai dormit suficient. 

Într-o lume a priorităților, prima dintre ele ar trebui să fie, cu siguranță, somnul – dacă nu avem parte de suficient somn, nu vom putea rezolva nicio altă prioritate a zilei. Și nu e vorba doar de cantitatea de somn, ci și de calitatea sa, dar și de stilul de viață pe care îl avem. 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
Publicitate
substantial.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Advertorial