13 erori care pot compromite interviul de angajare. O mișcare greșită și poți fi eliminată dintr-o simplă trăsătură de condei

greșeli care pot compromite interviul de angajare

Te gândești că un CV corespunzător ar trebui să-ți asigure succesul în tentativa de ocupare a postului mult visat. Dar CV-ul nu e totul, altfel nu s-ar mai organiza și discuția telefonică sau față în față cu reprezentanții angajatorului. Ferește-te de aceste erori care pot compromite interviul de angajare!

1. Să pretinzi că nu ai niciun defect

Nu ține nici să-ți prezinți calitățiile ca fiind defecte: „Sunt prea corectă” sau „Muncesc prea mult”. Desigur, nu trebuie să-ți dezvălui cele mai ascunse sau cele mai grave defecte. Poți să le prezinți pe cele care nu au consecințe grave. De exemplu: „Nu sunt spontană. Întotdeauna îmi trebuie puțin timp de gândire”. Sau „Dacă sunt întreruptă des din muncă, pierd ritmul”. Sau: „Întodeauna am nevoie de puțin timp ca să înțeleg bine o sarcină nouă”.

2. Să vorbești de rău angajatorul anterior

Motivul schimbării jobului trebuie să țină de tine, de preferințele tale, de noile provocări. Nu trebuie să transpire niciun conflict, nicio nemulțumire. Altfel, noii angajatori se vor îndoi serios de loialitatea și de caracterul tău.

3. Să nu știi nimic despre comapnia la cere vrei să fii angajată

Trebuie să te uiți înainte pe site-ul companiei, să te interesezi și să ai idee despre mărimea, istoricul, profilul și structura companiei. Nu trebuie să reciți paragrafe din secțiunea „Valorile companiei”, dar nu strică să poți exprima unele dintre ele cu cuvintele tale.

4. Să omiți să mulțumești pentru timpul și interesul care ți se acordă

Cu asta trebuie să începi, încă din mesajul de răspuns la invitația la interviu. Și poți s-o repeți, scurt și convingător, în momentul întâlnirii. Este o dovadă de respect, de bună creștere și de apreciere a șansei care ți se acordă.

5. Să ai un aer încântat, ca și cum ai fi sigură că te vor angaja

Asta ar dovedi lipsa simțului realității. Încrederea în sine e bună, dar trebuie să aibă măsură. Mai ai de parcurs niște etape până să fii acceptată. Dacă nu te dovedești o parsoană realistă, înseamnă că nu vei vedea nici dificultățile și complexitatea unui proiect.

6. Să negociezi ca un începător

Nu poți să ceri, pur și simplu, o sumă cu 25% mai mare decât cea care ți se oferă. Trebuie să oferi și tu ceva în plus. Gândește-te la posibilitățile tale de a aduce un plus de valoare jobului. Poți să aduci în discuție unele cunoștințe complementare. De exemplu, o limbă străină – alta decât engleza, sau engleza, la un nivel deosebit. Te poți oferi să asiguri un pas în plus, peste executarea părții ccare-ți revine. Sau legătura dintre două părți ale proiectului, dintre două departamente.

7. Să depășești limita încerederii în tine și să devii arogantă

Nu spune că știi ceva „la perfecție”. Nu-ți prezenta experiențele anterioare ca pe niște realizări epocale. Nu pretinde că fără tine vechiul angajator nu s-ar fi descurcat. Asta dovedește lipsă de realism și este o atitudine foarte antipatică.

8. Să te relaxezi prea tare și să fii prea prietenoasă

Este bine dacă ai încredere în tine. Este bine dacă ești sociabilă. Este grozav să ai simțul umorului. Dar trebuie să ai mare grijă, mai ales cu umorul! Nu-i cunoști pe cei din fața ta și nu știi care sunt regulile lor în relația cu ceilalți. Nu v-ați întâlnit la nunta unui prieten comun, ci în calitate oficială. Ei reprezintă compania în acest moment. Și, în general, nu e bine să faci niciun fel de glume cu oameni pe care nu-i cunoști. Nu știi dacă au simțul umorului. Iar dacă unul dintre ei glumește, nu te răsturna cu sacunul de râs, dar nici nu râde cu mâna la gură.

9. Să vii la interviu însoțită

Pe de o parte, pare că ai alte treburi mai importante și că doar ai trecut în drum pe la compania la care s-ar putea să te angajezi. Pe de altă parte, se poate crede că nu ai autonomia necesară, că cineva îți controlează fiecare pas. Sau că ți-e frică așa cum îți este când mergi la dentist. Pe de o a treia parte, persoana care te însoțește e ca un musafir nepoftit. Unde va sta și cine se va ocupa de ea după ce intri tu în sala de interviu?

10. Să nu pui nicio întrebare

Ca să pui o întrebare, trebuie să știi niște lucruri despre comanie. Alege-ți un aspect semnificativ. Chiar dacă l-ai înțeles, mai cere o precizare, o asigurare. Trebuie să se înțeleagă că ești cu adevărat interesată de job și de companie. Că ai o motivație complexă pentru care soliciți respectivul post.

11. Să minți sau să riști în privința contactelor

Datele de contact ale unor persoane care pot da referințe despre tine sunt un lucru foarte serios. Nu trebuie să pretinzi că ai fost apreciată de nu știu ce mare șef al fostei companii. Dacă nu ai lucrat direct, dacă te cunoștea doar din vedere sau vag, după nume, nu-i da numele ca referință. Este foarte posibil ca acea persoană să fie sunată și să întrebe, la rândul său, ca în celebrul cântec al lui „Smokie” despre Alice. Evită să dai orice nume al unor persoane cu care n-ai fost în cele mai cordiale relații. Rareori oamenii trec peste sentimentele personale și apreciază strict calitățile profesionale.

12. Să te comporți neglijent cu persoana de la recepție

Este primul reprezentat al companiei care îți apare în cale. Primul contact. Respectă-l măcar în calitatea sa oficială. De la salut și adresarea politicoasă, până la mulțumiri pentru faptul că ți-a anunțat sosirea și te-a introdus în sala de interviu. La plecare, mai mulțumește o dată și salută politicos. Încă se mai lucrează la impresia pe care o lași și la decizia finală.

13. Să intri în vorbă cu angajați ai comapniei și să ceri informații

Vei părea o intrigantă și o bârfitoare. În plus, îi vei pune într-o situație neplăcută pe acei angajați. Calea corectă și oficială de a cere informații este în timpul interviului, de la cei cu care discuți.

Mihaela Serea
Foto: shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Cariera