Cum și de ce să alegem alimente bogate în grăsimi bune

Plăcerea de a mânca oferă o anumită bunăstare, iar mulți dintre noi asociem această bunăstare cu o sănătate de fier. Este adevărat că la baza ei stă o alimentație adecvată, toate studiile științifice asupra acestui subiect o confirmă. O dietă variată și o minimă activitate fizică echilibrată sunt factori de protecție împotriva cancerului, bolilor cardiovasculare, osteoporozei, diabetului zaharat, obezității, hipercolesterolemiei. Desigur, aceste boli nu depind exclusiv de alimente, ci și de factori genetici. Dar dacă este imposibil să ne alegem strămoșii, putem în schimb să ne alegem alimentația și putem să avem un cuvânt de spus asupra modului nostru de viață.

Ai grijă de inima ta alegând o alimentație sănătoasă

Bolile cardiovasculare sunt una dintre principalele cauze de deces în lume. Alegerea alimentelor care conțin în mare parte grăsimi bune, mai degrabă decât cele care conțin majoritar grăsimi saturate este un prim pas în reducerea riscului de boli de inimă. Printre alimentele care conțin grăsimi bune se regăsesc: nucile, semințele, avocado, peștele gras, precum somonul, păstrăvul, heringul sau macroul. Printre cele care conțin grăsimi saturate, se enumeră: carnea grasă, alimentele procesate, produsele lactate mai bogate în grăsimi și anumite uleiuri tropicale, precum uleiul de palmier.

Acordă atenție alimentelor bogate în grăsimi bune

Tipul de grăsime pe care îl incluzi în obiceiurile alimentare este important. Iată câteva idei pentru a consuma mai multe grăsimi sănătoase și mai puține grăsimi saturate:

  • Alege alimente cu grăsimi bune: încearcă diferite tipuri de pește gras sau bucăți slabe sau extra slabe de carne, precum cotletul de porc, pieptul de pui sau curcan. 
  • Alege tipul potrivit de preparare: la grătar, fierte sau la cuptor. Ajută-te mereu de condimente și ierburi aromatice pentru un plus de savoare. Doar pentru că este gătită sănătos, asta nu înseamnă că mancarea nu poate fi și delicioasă. De exemplu, retetele de  cotlet de porc la cuptor pot fi extrem de savuroase, sănătoase, mai ales dacă le servești alături de o salată verde cu nuci și un sos lejer de zeamă de lămâie și ulei de măsline.
  • Când pregătești mâncarea, utilizează grăsimi sănătoase, cum ar fi uleiul de măsline, de soia, porumb, rapiță sau floarea soarelui. Poți înlocui untul clasic cu cel de nuci, arahide sau migdale. Nu ignora semințele de dovleac sau de floarea soarelui, ca gustări sau adăugate în salate. 
  • Fă-ți propriul sos de salată cu ulei de rapiță ( neutru la gust), de măsline sau de in. Adaugă oțet balsamic, vin de orez sau unul din cidru de mere. Aromatizează cu suc proaspăt de lămâie verde sau galbenă, muștar clasic sau de Dijon, usturoi și ierburi aromatice. 
  • Limitează cantitatea de alimente care conțin grăsimi saturate, cum ar fi smântâna, carnea grasă (ceafă de porc, șuncă, slănină etc.), carnea procesată, alimentele prăjite, brânzeturile extrem de grase, produsele de panificație sau chiar anumite tipuri de înghețată.
  • Unele alimente procesate conțin ingrediente bogate în grăsimi saturate. Citește cu atenție etichetele produselor alimentare și alege-le pe cele care conțin puține sau deloc grăsimi saturate adăugate. 

Înlocuiește grăsimile saturate cu cele sănătoase

Pregătește-ți tartine delicioase cu pâine ori chifle integrale sau cu semințe, dar înlocuiește untul cu ulei de măsline aromat cu oțet balsamic sau crema de brânză cu untul de nuci. În locul sosurilor grele cu brânză sau anghinare, găsite adesea în comerț, gătește-ți propriul humus sau tzatziki. Sunt mai sănătoase și mai sățioase. Nimic nu bate preparatele pregătite în casă!

Da, mâncarea rămâne o plăcere în viața noastră, fără discuție. Însă este necesar să oferim mai multă atenție alimentației noastre și să încercăm treptat să deprindem anumite obiceiuri care pot deveni motorul unei altfel de plăceri: cea de a avea controlul asupra sănătății noastre.

Sursa foto: Shutterstock

(P) Material publicitar realizat împreună cu Selgros

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Advertorial