Cum să îți protejezi tenul când ești însărcinată

Perioada sarcinii va fi o experiență unică pentru tine, chiar dacă nu ești la primul copil, pentru că organismul tău reacționează diferit, în funcție de vârstă. Trebuie să te bucuri de fiecare clipă, să fii recunoscătoare pentru fiecare schimbare prin care trece corpul tău pentru că, până la urmă, asta va duce la o maturizare completă a lui. Nu trebuie să omiți, însă, să ai grijă mai mult ca oricând de tine. Și pentru că restul corpului îl poți acoperi, tenul rămâne partea vizibilă oricând, așa că ține cont de sfaturile de mai jos, ca să îl păstrezi luminos și curat pe toată perioada în care vei fi însărcinată și să se poată citi pe chipul tău fericirea de a aduce un copil pe lume.

Fii mai atentă la ingredientele din cosmetice

În paralel cu regimul alimentar, este important să ai la fel de multă grijă atunci când folosești produse cosmetice, mai ales dacă nu ești sigură dacă ingredientele din cremele pe care le-ai folosit până acum ar putea să îți afecteze fătul. Având în vedere că peste 70% din substanțele aplicate pe piele se absorb în sânge, îți recomandăm să alegi cosmetice organice certificate special formulate pentru femeile însărcinate (acestea nu vor conține nici ingrediente sintetice, nici ingrediente naturale cu potențial nociv).

Curăță-l constant

Din cauza modificărilor la nivel hormonal, e posibil ca tenul tău să reacționeze și să te confrunți cu acnee, deși vârsta pubertății a trecut de mult. Este ceva perfect normal, care nu trebuie să te sperie, ci să te mobilizeze să îl îngrijești mai mult. Dacă demachierea este absolut necesară zilnic, hidratarea pielii feței ar putea ridica câteva semne de întrebare. Există posibilitatea ca tenul să îți devină, în cele aproximativ 40 de săptămâni de sarcină, gras sau foarte uscat. Va trebui să echilibrezi balanța și să restabilești un pH al pielii normal, ca să nu îți strălucească fața sau să ți se crape pielea de pe ea.

Mănâncă cât mai sănătos

Cu toții știm că sănătatea vine, în primul rând, din interior. Dacă până să rămâi însărcinată nu aveai un program foarte organizat de mâncat, ar trebui să îți faci unul, pentru că acum ești responsabilă pentru încă cel puțin o viață. Chiar dacă nu simți senzația de foame, așează-te la masă la ore fixe și ia o gustare, dacă nu îți vine să consumi tot ce e în farfurie. Încearcă să ignori poftele de fast-food sau mărunțișuri de ronțăit, pentru că nu conțin nicio substanță nutritivă, ci foarte mult zahăr și sare. Bea mai multă apă decât înainte de sarcină și nu uita că excesele dăunează, chiar dacă e vorba de legume fierte. Nu scoate nimic din alimentație, nu renunța la carne, lactate sau ouă, decât dacă ești alergică la ele. În caz contrar, ajută-ți bebelușul să crească sănătos în burtică. Curele de slăbire le poți lăsa pe mai târziu.

Nu lua pastile după ureche

Dacă ai vreo afecțiune sau te doare ceva, nu te grăbi să ajungi la sertarul cu medicamente, s-ar putea să nu fie o decizie înțeleaptă. Pentru orice substanță medicamentoasă introduci în organism, întreabă-ți medicul ginecolog care ar fi efectele adverse pe timpul sarcinii. Cu siguranță va ști ce să îți recomande, ca să nu îți pui viața ta sau a copilului în pericol.

Dormi suficient

Vei fi mult mai somnoroasă pe perioada sarcinii, iar asta este perfect normal, pentru că trupul tău va munci aproape dublu. Dormi cât îți cere corpul și nu pierde nopțile. Fătul are nevoie de odihnă mai mult atunci când se formează, deci fă-te prietenă cu patul pentru următoarea perioadă, când e posibil să nu îți mai permiți asta. În felul acesta, vei evita apariția cearcănelor.

Tenul tău va arăta perfect, dacă nu te abați de la regulile de mai sus. Să fiți sănătoși!

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Libertatea
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Frumusete