Cum să elimini excesul de zahăr din alimentația zilnică? TOP 5 sfaturi pentru a reduce treptat consumul de zahăr

Consumul excesiv de zahăr poate avea efecte negative și neașteptate asupra organismului, fiind un adevărat catalizator al producției de insulină – ceea ce duce la scăderea nivelului de glicemie. Adică, odată ce consumi zahăr, organismul va cere în continuare alimente ce conțin zahăr. Acesta nu trebuie exclus totalmente din alimentație, cantitatea recomandată de zahăr fiind de 5 – 10 g pe zi, echivalentul unei lingurițe de zahăr. Pentru a elimina excesul de zahăr consumat zilnic, este necesar să-l excluzi gradual și să te pregătești pentru anumite consecințe asupra stării generale de bine până când organismul se va obișnui.

Iată cinci sfaturi pentru a reduce treptat consumul de zahăr:

  1. Mănâncă alimente bogate în nutrienți

Ouă, pește, avocado, brânză, semințe sau pui sunt potrivite pentru o masă cu adevărat hrănitoare. Produsele bogate în grăsimi sănătoase și proteine te vor ajuta să simți senzația de sațietate mai mult timp și nu vei simți nevoia de a mânca „ceva dulce' și nociv care conține zahăr. Totodată, un desert nu trebuie neapărat asociat cu un produs ce conține zahăr. Poți alimenta pofta de dulce cu fructe, deserturi îndulcite cu fructe de sezon sau salate din fructe și semințe, care vor menține sațietatea.

  1. Citește conținutul produselor înainte de a le cumpăra

De câte ori ai verificat ce conține un batonaș de ciocolată sau o cutie de biscuiți înainte de a le pune în coșul de cumpărături? Atunci când decizi să reduci consumul de zahăr, este necesar să te obișnuiești să verifici conținutul produselor și să vezi cantitatea de zahăr conținută în fiecare dintre acestea. Astfel, vei putea pune prioritate pe produsele care conțin mai puțin zahăr. Spre exemplu, când vei merge la magazin, vei ști că poți lua biscuiți bio de la Scufita-rosie.ro sau ciocolata neagră, pentru că acestea conțin mai puțin zahăr decât biscuiții sau ciocolata pe care obișnuiai să o cumperi anterior.

  1. Evită produsele „sugar-free'

Pe lângă faptul că eticheta „sugar-free' îți va aminti de faptul că vrei să reduci consumul de zahăr și te va presa psihologic, multe dintre produsele „fără zahăr' conțin fructoză sau alți îndulcitori la fel de nocivi. Acești îndulcitori artificiali îți pot deregla sistemul digestiv și pot cauza un dezechilibru hormonal. 

  1. Consumă mai multă apă

Deseori, ai poftă de ceva dulce atunci când organismul e deshidratat. Este recomandat să treci testul „paharului cu apă' – să bei apă și să vezi dacă mai dorești să mănânci un desert sau organismul îți semnaliza că era deshidratat. Apa va facilita transportarea nutrienților în organism și ar putea să-ți apară o senzație de sațietate. În cazul în care ții neapărat să mănânci ceva dulce, măsoară cantitatea de zahăr în lingurițe, pentru a conștientiza cât zahăr urmează să consumi. Știind consecințele acestui consum, va dispărea nevoia de mânca acel desert sau ciocolată în întregime.

  1. Scade treptat cantitatea de zahăr din ceai sau cafea

Ținând cont de cantitatea recomandată de zahăr de o linguriță pe zi, începe să reduci zilnic din zahărul pe care îl adaugi în ceai sau cafea, până ajungi la etapa când vei putea accepta aceste băuturi fără a le îndulci. 

Reducerea consumului de zahăr va fi simțită de organismul tău cu adevărat, în special în primele săptămâni. Urmează însă un boost de energie și dorință de viață nemaipomenită, datorită faptului că organismul tău se va alimenta din nutrienții primiți, nu și din glucoza pe care o luai din zahăr.

Sursă foto: Pexels.com

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Kudika
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Advertorial