Cu farmec despre Farmec

Află cum o mămică a doi copii a lăsat propria afacere farmaceutică pentru a clădi startegia celui mai mare producător român de cosmetice.

Ioana Borza pare cu adevărat o persoană specială. N-a împlinit încă 40 de ani, arată delicată și fragilă, dar ceva din privire și neastâmpărul mişărilor o trădează ca pe o luptătoare „cu un suflet de 20 de ani”, cum spune ea însăşi. Auzisem puţine despre ea şi asta fiindcă nu-i prea place să stea în lumina reflectoarelor, dar ştiam multe lucruri deosebite despre munca ei despre echipa de profesioniști pe care o conduce de câțiva ani buni și desigur despre brandul căruia i-a dedicat pasiunea sa ajutându-l să crească ca voinicul din poveste: Farmecul din Cluj, românesc de la prima cremă de mâini creată aici în Epoca de Aur, până la cea mai recentă linie de ambalare ultramodernă, retehnologizată după Revoluție.

Creator de frumusețe

Farmec-ul spune Ioana este pasiunea ei trăită. Este un brand lângă care a crescut, în care și-a pus sufletul și care a devenit pentru ea, un stil de viață. Poate părea ciudată renunțarea la o afacere personală de mare succes pentru un domeniu aproape necunoscut, pentru o „altfel” de profesie, unde neastâmpărul din imaginaţia ei îşi dă frâu liber, însă visul său a fost să fie un „creator de frumuseţe” iar munca ei să facă mai plăcută viaţa celor din jur. „Prima zi la Farmec, în studenţie, a fost…”waw”: laboratoare, parfumul care plutea în aer, creme, rujuri, lacuri de unghii… Ce mai?!…mă simţeam în paradis. Confom orarului trebuia să stau cam trei ore pe zi, dar stăteam cel puţin dublu, eram efectiv fascinată. Una dintre cele mai frumoase zile din viaţă mea a fost cea în care am ajuns să lucrez aici. A fost un nou început, unul în care mă trezeam la şase dimineaţa, mergeam la serviciu de la şapte apoi la şcoală, iar serile şi nopţile, când ajungeam acasă învăţăm pentru licenţă. Aveam 24 de ani şi multe-multe vise… După vreo trei ani am ales un alt drum profesional, cel în domeniul distribuţiei de medicamente şi ulterior cel al anteprenoriatului în domeniul farmaceutic. Până la o întâlnire cu Liviu Turdean, directorul general al Farmec-ului, pe teme legate de frumuseţe, după care, fiindcă „prima dragoste nu se uită niciodată” m-am reîntors în companie, ca manager de marketing”, povestește zâmbind larg, Ioana.

Pasiunea care mișcă lucruri

A ales calea cea mai grea, adică să reconstruiască piața unui brand în condițiile economiei de piață și a reușit să mențină produsele companiei în topul preferinţelor consumatorilor, Farmec-ul înregistrând cote de piaţă care o situează înaintea multor mari companii internaţionale. Recunoaște însă, că drumul de la visuri la realitate e anevoios, dar atunci când crezi și te implici cu toată energia ta reușești să pui lucrurile în mișcare. „Am început o nouă etapă extrem de provocatoare, atât pe plan profesional cât şi personal, odată cu venirea pe lume a Cristinei, primul meu copil. Am revenit în companie la scurt timp de la naşterea ei, în contextul în care se trezea de cel puţin trei ori pe noapte. Familia m-a sprijinit necondiţionat, dar nici acum uitându-mă în urmă nu-mi explic de unde aveam atâta energie. Îmi amintesc că la un moment dat aveam o delegaţie la Bucureşti şi mergeam cu trenul la vagonul de dormit, a fost prima noapte dormita integral în 8 luni… Am început reorganizarea portofoliului de produse şi branduri precum şi construcţia brandului cosmetic Gerovital, odată cu reîntregirea mărcii cosmetice în portofoliul Farmec, am iniţiat şi dezvoltat proiecte devenite strategice pentru companie, cum este magazinul online: farmec.ro şi magazinele de brand Farmec şi Gerovital. Am dezvoltat extrem de multe proiecte şi produse sub brandurile Gerovital, Aslavital, Farmec, Doina, Nufăr şi Triumf, dar şi acum trăiesc emoţia fiecare lansări, ca şi acum 10 ani. Am un sentiment extrem de plăcut când regăsesc în coşul de cumpărături al oamenilor produse la care am contribuit şi eu”.

O viață pe plus

Nu prea știu cum arată pe dinăuntru o companie de cosmetice dar îmi închipui că acolo, în „laboratoarele de frumuseţe”, printre zeci şi zeci de feluri de arome, culori și esențe sofisticate, Ioana intră și se mişcă la fel de natural ca şi cum ar intra în propria-i bucătărie. Că toate acele creații parfumate destinate lumii feminine îi simt sufletul și îi urmează cuminţi gesturile, ca şi cum ar avea o putere magică. „Mă consider un om norocos pentru că am avut şansa să fac ceea ce iubesc. Venirea pe lume a lui Matei, acum șapte ani chiar în ziua de Crăciun, a fost un dar extraordinar. El şi Cristina îmi arată, zilnic, ce frumoasă este viaţa… depinde doar de noi cum o vedem”.

Loading...
Recomandari
Libertatea
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Cariera