Ce sunt și care sunt beneficiile aminoacizilor lichizi

Aminoacizii lichizi pot fi găsiți în mai multe magazine de bodybuilding, însă, cât de multe lucruri știi despre ei? Chiar pot fi folosiți pentru a te ajuta să depui masă musculară sau să arzi grăsimile mai ușor?

Află ce sunt exact aminoacizii lichizi și beneficiile lor din acest articol.

Ce sunt aminoacizii lichizi

Aminoacizii lichizi sunt aminoacizi devirați din boabe de soia, la care s-a adăugat apă. Aceștia nu conțin aditivi sau zaharuri. Poți să găsești online aminoacizi lichizi suplimente dacă ești tentat să folosești acest tip de produs.

Aminoacizii sunt elementele de bază ale proteinei. Proteina este necesară pentru a-ți dezvolta mușchii, a oferi substrat energetic organismului și a consolida sistemul imunitar, printre altele. Aminoacizii joacă un rol important în organism, deoarece ajută la dezvoltarea musculaturii și repararea acesteia, absorbția de nutrienți și detoxificarea. Aceștia se pot împărți în două categorii: esențiali și non-esențiali. [1, 2]

Organismul tău îi poate produce pe cei 11 non-esențiali, însă trebuie să-i obții pe ceilalți nouă, esențiali, din regimul alimentar. Trebuie să faci acest lucru în mod regulat, deoarece organismul nu poate depozita aminoacizii în exces pentru a-i folosi mai târziu. Aminoacizii esențiali sunt obținuți din proteină. [2]

Îmbunătățirea performanței atletice

Persoanele care vor să-și îmbunătățească performanța în timpul exercițiului fizic ar putea beneficia de suplimentarea dietei cu aminoacizi lichizi. Unele studii au demonstrat potențiale beneficii în timpul exercițiului fizic, precum un timp mai scurt de recuperare după acesta și un nivel crescut de energie. [1]

Un studiu de dimensiuni reduse a concluzionat că suplimentarea cu aminoacizi lichizi i-a ajutat pe atleții care aveau un aport caloric limitat să-și mențină masa corporală slabă. [2] Totuși, rezultatele nu sunt considerate a fi concludente de către unii specialiști din domeniu, ca urmare a lotului mic de persoane care a participat la respectiva cercetare. [3]

Regimul alimentar al veganilor și vegetarienilor

Aminoacizii lichizi pot fi recomandați veganilor și vegetarienilor, deoarece poate fi destul de dificil de obținut toți aminoacizii esențiali dintr-o dietă ce nu include proteină animală (ouă, carne). Nu este imposibil, totuși, prin consumarea unei varietăți de plante ce conțin proteine, precum nucile, semințele sau cerealele, dar și tofu. [2]

Indiferent dacă îți suplimentezi dieta cu aminoacizi lichizi proteici sau prin consumarea de proteine pe bază de plante, este important, dacă urmezi un regim alimentar vegan sau vegetarian să beneficiezi de cantitatea de proteine recomandată, pentru o bună funcționare a organismului. [1, 2]

Nu conțin gluten, glutamat monosodic sau conservanți chimici

Aminoacizii lichizi, prin natura lor, nu includ gluten. În cazul persoanelor diagnosticate cu boala celiacă sau cei ce prezintă intoleranță la gluten, aminoacizii lichizi pot fi foarte utili ca supliment alimentar, prescris de către un specialist. Aceștia pot înlocui sosul de soia, care conține gluten. [2]

De asemenea, dacă ai intoleranță la aditivii de glutamat monosodic din alimente, poți să folosești aminoacizi lichizi sau de nucă de cocos, deoarece nu conțin această substanță. În cazul în care prezinți intoleranță sau alergie la benzoat de sodiu, un conservant alimentar utilizat pentru a prelungi perioada de valabilitate a unui produs, poți adăuga aminoacizi lichizi în regimul tău alimentar. [1]

Cum poți folosi aminoacizii lichizi

Aminoacizii lichizi pot înlocui sarea în multe rețete culinare. Aceștia pot fi depozitați într-un loc uscat și răcoros pentru o perioadă de 3 – 6 luni de la deschiderea ambalajului. Printre modalitățile prin care poți include aminoacizi lichizi în dieta ta se numără:

  • Ca înlocuitor de sos de soia pentru prăjeli sau tăiței;
  • Amestecați cu muștar pentru legume prăjite marinate;
  • Ca sos pentru sushi;
  • În marinate de carne, tofu sau tempeh;
  • În sosuri pentru salate;
  • Drept condiment pentru orez prăjit sau conopidă pane. [3]

Aminoacizii lichizi pot fi adăugați în regimul tău alimentar dacă urmezi un program de fitness sau alte exerciții fizice, dacă prezinți anumite intoleranțe sau alergii ori dacă ești vegan sau vegetarian. Se recomandă să discuți cu un specialist înainte, pentru a te asigura că aceștia sunt incluși corect în regimul tău alimentar și poți obține astfel beneficiile dorite.

Surse:

  • Dudgeon, W.D., Kelley, E.P. & Scheett, T.P. In a single-blind, matched group design: branched-chain amino acid supplementation and resistance training maintains lean body mass during a caloric restricted diet. J Int Soc Sports Nutr 13, 1 (2016), Accesat pe 13 ianuarie 2023, https://jissn.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12970-015-0112-9 
  • Masaru Ohtani, Masaaki Sugita, Kimiaki Maruyama, Amino Acid Mixture Improves Training Efficiency in Athletes, The Journal of Nutrition, Volume 136, Issue 2, February 2006, Pages 538S–543S, Accesat pe 13 ianuarie 2023, https://academic.oup.com/jn/article/136/2/538S/4664401 

Williams, Melvin. Dietary supplements and sports performance: amino acids.' Journal of the International Society of Sports Nutrition vol. 2,2 63-7. 9 Dec. 2005,  Accesat pe 13 ianuarie 2023, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2129148/

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Kudika
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Advertorial