Ce este stima de sine și cum poți crește nivelul acesteia prin schimbări mărunte

Stima de sine se referă la modul în care te percepi pe tine însăți și încrederea pe care o ai în abilitățile tale. Respectul față de propria persoană poate fi scăzut, ridicat sau undeva la mijloc.

Persoanele care au un nivel crescut al stimei de sine sunt încrezătoare în forțele proprii, au o perspectivă pozitivă asupra vieții, își exprimă liber nevoile și dorințele, nu se tem de conflicte, nu se simt inferioare și sunt conștiente de atuurile lor, dar și de punctele slabe.

Pe de altă parte, persoanele care au o stimă de sine scăzută se simt inferioare, nu au încredere în forțele proprii, nu reușesc să își exprime nevoile și dorințele, simt o teamă intensă de eșec, se concentrează asupra punctelor slabe, nu își văd calitățile și au o perspectivă negativă asupra vieții.

O stimă de sine scăzută poate fi un efect al unor traume sau experiențe din copilărie. De pildă, cei care au parte, în mod constant, de o atitudine dezaprobatoare din partea persoanelor cu care interacționează (familie, prieteni, cadre didactice) pot avea un respect de sine scăzut.

Mai multă atenție acordată propriei persoane

Persoanele care au o stimă de sine scăzută tind să prioritizeze nevoile celorlalți și să le ignore pe ale lor. Însă, pentru a avea o viață sănătoasă și pentru a te bucura de tot ceea ce îți oferă ea, este important să îți acorzi timp și pentru tine.

Pentru persoanele cu o stimă de sine redusă, oglinzile pot fi percepute ca un dușman, deoarece imaginea pe care o au despre ele însele este una nefavorabilă. Un prim pas pentru a avea o stimă de sine sănătoasă este să te accepți pe tine însăți și să acorzi o atenție sporită îngrijirii personale și confortului.

Creează un spa la tine acasă, în care să te relaxezi după o zi de muncă dificilă. Amenajează-ți baia astfel încât să îți poți acorda câteva minute de răsfăț în fiecare zi. O cadă cu hidromasaj îți va asigura un nivel crescut de relaxare, iar plantele și aromaterapia vor completa decorul pentru răsfăț. Așază totul în ordine și alege soluții de depozitare eficiente, pentru că dezordinea poate afecta nivelul de relaxare. Nu uita să amplasezi și un dulap de baie cu oglinda și un sistem de iluminat corespunzător, pentru a putea să te machiezi fără probleme dimineața. Cercetările din ultimii ani au arătat că machiajul contribuie la crearea unei imagini personale mai bune și întărirea încrederii în sine. Așadar, este important să nu sari peste acest pas dimineața, dacă simți că te ajută să fii mai încrezătoare.

Pentru o doză de încredere care să te ajute să faci față provocărilor zilnice, este indicat să îți începi ziua cu dreptul.

Formează-ți un program de odihnă și acordă-ți, în fiecare dimineață, câteva minute pentru tine. O cafea bună și un scurt moment de meditație îți vor fi de folos pentru a conștientiza importanța pe care trebuie să o acorzi propriei persoane.

O altă modalitate prin care poți să îți crești nivelul stimei de sine este să descoperi mai multe lucruri despre importanța pe care aceasta o are în stabilirea relațiilor cu ceilalți, despre cum poți face schimbări mărunte care să aibă un impact puternic asupra vieții tale și despre cum să gestionezi momentele care te fac să ai mai puțin respect față de propria persoană. Schimbarea modului de gândire se poate face, printre altele, cu ajutorul unor cărți de dezvoltare personală. Explicațiile unor specialiști te pot ajuta să conștientizezi care sunt punctele slabe și să privești cu inima deschisă atuurile tale.

Pe parcursul vieții, stima de sine pare să crească și să scadă în moduri sistematice și previzibile, până la vârsta de 60 de ani, susțin specialiștii.

Sursă foto: Antonio Guillem/ Shutterstock

(P) MATERIAL PUBLICITAR REALIZAT IN COLABORARE CU ROMSTAL

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Publicitate
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Advertorial